עו"ד אריה קוקס בטור חדש: אני רק שאלה...

$(function(){setImageBanner('dc2555bd-f22c-43f5-90ee-af7110d8ecbe','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

במסגרת טור זה אבקש להפנות שאלה פומבית לראש הממשלה נפתלי בנט, ביחס לנושא הליך קבלת ההחלטות בעניין רכש הצוללות וכלי השייט הקרביים ממספנות "טיסנקרופ" בגרמניה בידי ראש הממשלה הקודם, ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו.

פרטי

קודם להצגת השאלה, אבקש לתאר את יכולותיו הוורבליות של נתניהו כרב-מג  בתחום השיווק. נתניהו קנה את מעמדו הציבורי הרבה בזכות יכולות השכנוע שלו בהופעותיו הפומביות המכונות בטעות "מסיבות עיתונאים". נתניהו העביר את מרבית שנות בחרותו במוסדות חינוך מובחרים בחוף המזרחי של ארה"ב, שם הוא נחשף לאימפקט האדיר שיש "לאמנות הוויכוח" (DEBATE)      כדי לשכלל את  היכולות הרטוריות שלו ואת האפשרות להעביר בעתיד את מסריו לקהל שומעיו. מצויד במראה מצודד ובאנגלית משובחת הוא לא התקשה לכבוש את ליבם של קהל מעריציו בישראל. אלו מעולם לא יכלו להפריד בין יכולותיו המעולות כאיש מכירות למבחן האמיתי, כמדינאי בעל חזון – שם התוצאות כבר היו הרבה פחות מרשימות. לנתניהו לא הייתה כל בעיה למכור לכל דיכפין את הצד האפל של הירח, תוך שהוא מערב בין עובדות ובדיות בלא להניד עפעף.

נתניהו הקפיד בכל הופעותיו לשמור על חזות מצוחצחת, מאופר לעייפה ומסורק למשעי. את חולצותיו הוא החליף מדי כמה שעות כדי "לדגמן" רעננות. הוא היה בוחר את המקום והעיתוי של הופעותיו,  כאשר ברקע דגלים המוכנים "למסדר המפקד". הוא כמובן קבע את זהות  המראיינים, את השאלות ואת זוויות הצילום, דבר לא נותר ליד המקרה. הוא יכול היה לשאת דברים באוטנטיות תוך שהוא משים עצמו "מופתע" או "נרגש" למרות שמדובר בדברים שחזר עליהם מספר פעמים באותו היום.

לרוע מזלו לא לעולם חוסן! פעמיים הוא התפתה לצאת מתחום הנוחות שלו והסכים להשתתף בראיונות שלא נמצאו בשליטתו. בשני המקרים הוא התגלה במערומיו. מסתבר כי כאשר אין מוסרים לו את תוכן השאלות מראש ועליו לענות ספונטנית – הוא נתפס עם המכנסיים למטה!

במהלך קמפיין הבחירות בשנת 1999 הוא הסכים לערוך עימות ישיר עם איציק מרדכי בהנחייתו של ניסים משעל. הוא היה סמוך ובטוח שהוא יביס את מרדכי שנחשב לכבד פה ולשון. ציפתה לו הפתעה מרה. כולנו זוכרים את הנפת האצבע של מרדכי וקריאתו לביבי "תסתכל לי בעיניים". זו הייתה לביבי פעם שלישית להשתתף בעימות לא מבוקר מבחינתו: פעם ראשונה, פעם אחרונה ופעם אחת יותר מדי... ביבי הפסיד בבחירות לאהוד ברק.

ביום  23.3.19 שוב חרג נתניהו  מזהירותו המופלגת והוא הגיע במפתיע לאולפן הטלוויזיה מתוך הנחה שימצא את המראיינת קרן מרציאנו לא מוכנה. אוי כמה שהוא טעה! זו הייתה הופעה אומללה מבחינתו. כולנו זוכרים את התשובה לשאלה אם יבקש חסינות ככל שיוגש נגדו כתב אישום –  "מה? מה פתאום"... אבל את התשובה הביזארית וההזויה ביותר שמענו במענה לשאלה – הכיצד הוא נתן אישור לממשלת גרמניה למכור כלי נשק התקפיים ואסטרטגיים למדינה הערבית הגדולה ביותר (מצרים) בלא ליידע איש ממערכת הביטחון?

כזכור, נשיא המדינה דאז, רובי ריבלין התבקש על ידי גורמים במערכת הביטחון (לקראת ביקור בגרמניה) לבדוק עם הקנצלרית מרקל, מדוע חרגה ממשלת גרמניה מן ההבנות עם ישראל לפיהן לא יימכרו כלי נשק בעלי השלכות אסטרטגיות למדינות באזורנו. התשובה שקיבל הנשיא ריבלין הותירה אותו ואת מערכת הביטחון בהלם מוחלט. מרקל הציגה בפניו אישור בחתימת נתניהו ובו הסכמה למכירת צוללות מתקדמות למצרים.

מתברר כי נתניהו אישר לגרמנים לבצע את העסקה בלא להתייעץ עם אף גורם מקצועי-בטחוני מוסמך!!! את האישור הוא נתן מאחורי גבה של מערכת הביטחון, תוך מידורה של כל השדרה המקצועית בצה"ל ובמערכות הביטחון! שערו בנפשכם -כל ראשי הצבא המצרי נחשפים באופן מידי למידע חמור זה, אבל הרמטכ"ל ומפקד חיל הים שאמורים לתת מענה ביטחוני להתפתחות זו נותרים באפלה. מדובר בסקנדל לאומי שאי אפשר שלא להפריז בחומרתו היתרה. בכך העניין לא מסתיים, נופך נוסף של חומרה ניתן למצוא  במעשי שחיתות לכאורה שנעשו בעסקת הצוללות על ידי יוצאי מערכת הביטחון לשעבר, כולם קשורים בדרך זו או אחרת לנתניהו או לפרקליטיו, אשר על הדרך דאגו לסלק מדרכם בברוטאליות את שומר הסף של מערכת הביטחון לעסקאות עם גרמניה, תא"ל(מיל) איש חיל האויר שייקה ברקת, טיפוס של "יקה", אמין וישר – אתו אי אפשר היה "לגנוב סוסים". נגד טיפוסים אלו - אבריאל בר יוסף (ראש המל"ל בתקופת נתניהו) ודוד שרן (ראש לשכתו) הוגשו כתבי אישום בעבירות חמורות.

בנקודה זו נשוב לשאלתה של קרן מרציאנו ביחס לעסקת הצוללות עם הגרמנים ולאישור שנתן למכר צוללות מתקדמות למצרים. תשובתו של נתניהו - לא ייאמן - היתה: יש סודות במדינת ישראל שהם כל כך כמוסים, עד שרק ראש ממשלה חשוף להם והוא אינו חייב לשתף בהם את שר ביטחון או הרמטכ"ל.

מדובר כמובן בשטות מוחלטת. בני גנץ למשל הגיב בהקשר זה: "האם אתה שומע מה שיוצא מפיך?"

שאלתי המתבקשת בהקשר זה מנפתלי בנט – האם בעת שעברת חפיפה בת חצי שעה עם נתניהו במסגרת העברת התפקיד – האם נתניהו גילה לך את סודו הכמוס? הרי לא ייתכן שסוד זה, העוסק בעניינים הביטחוניים הגורליים ביותר של מדינת ישראל, יוותר בידיעתו של ראש האופוזיציה בלבד וראש הממשלה לא יהיה חשוף אליו. אלא, אם ביבי התכוון שמדובר בסוד אשר דבר קיומו ידוע רק לראש ממשלה ששם המשפחה שלו מתחיל באות נ'....

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה