עו"ד דניאל חקלאי על : הבלוף ששמו "טראמפ איש העסקים המצליח"...

$(function(){setImageBanner('59f82d0d-df66-40b4-be10-8fecf7bdc844','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

750 דולר שילם טראמפ לרשות המסים הפדרלית בארצות הברית בשנת 2016. סכום זהה שילם בשנת 2017. הוא לא שילם כלל מסים פדרליים ב-10 מתוך 15 השנים שבין שנת 2000 לשנת 2015. והוא שקוע במאות מליוני דולר חובות.
לא בכדי הוא עשה הכל כדי להסתיר את הנתונים המחפירים והבלתי נתפסים האלה.
האם עתה יבינו תומכיו מ"הצווארון הכחול" עד כמה שיקר להם?

ארכיון

750 דולר שילם טראמפ לרשות המסים הפדרלית בארצות הברית בשנת 2016. סכום זהה שילם בשנת 2017. הוא לא שילם כלל מסים פדרליים ב-10 מתוך 15 השנים שבין שנת 2000 לשנת 2015. לא בכדי הוא עשה הכל כדי להסתיר את הנתונים המחפירים והבלתי נתפסים האלה.

ואחרי מאמצים רבים מצד תובעים, עיתונאים, פוליטיקאים וגורמים נוספים, הצליחו כתבי ניו יורק טיימס לחשוף את האמת.

מאחר שהתגאה ביכולתו העסקית וטען שהצלחתו בעסקים מלמדת על יכולתו לנהל היטב את כלכלת ארצות הברית, יש חשיבות עצומה לבירור מצבה הכספי של אימפריית טראמפ. כך הסבירה גם ננסי פלוסי, יושבת ראש בית הנבחרים מהמפלגה הדמוקרטית. היא קראה לזה עניין של ביטחון לאומי.

אז מתברר שהאימפריה העסקית שקועה בחובות של מאות מיליוני דולרים שטראמפ ערב להם אישית. לא קשה לדמיין את אפשרויות הסחיטה שגלומות במצב הזה. אבל נניח לכך כרגע.

קונצרן טראמפ קיבל גם החזר בסך 73 מיליון דולר מרשות המסים בארצות הברית, לאחר שטען לשורת הפסדים כבדים.

טראמפ יכול להמשיך ולשחרר מול ממצאי הניו יורק טיימס את המנטרה בדבר פייק ניוז, אבל חוץ מהעובדה שהוא לא יכול להציג שום מסמכים או הקלטות או ראיות שמוכיחים את ההפך, הוא גם לא יכול לומר פתאום: רגע, הצלחתי כל כך בעסקים ולכן ביקשתי החזר עתק כזה. כי אז הוא יצטרך להודות שרימה את רשות המסים.

אגב, רשות המסים הפדרלית אכן סבורה שהנשיא שמופקד עליה ועל כלכלת ארצות הברית, רימה אותה. לכן היא דורשת ממנו 100 מיליון דולר. ייתכן שבשנים הקרובות ייאלץ טראמפ לשלם סכום זה לרשות המסים במדינתו.

וזאת בלי קשר לחובות העתק בסך מאות מיליונים שבהם הוא שקוע. סכומים שהוא ערב להם באופן אישי. וייתכן שנושים יבקשו בעתיד הקרוב לממש נכסים פרטיים של הנשיא אם לא יפרע את חובו. מימוש נכסים פירושו החרמת בתים, משרדים, מכוניות או מטוס פרטי לצורך מכירתם בשוק. סכום התמורה מועבר לקופת הנושה כדי לצמצם את סכום החוב ואולי לסלקו כליל.

אפשר כמובן להיות כישלון עסקי ועדיין נשיא טוב. מה שאי אפשר זה להיות רמאי כפייתי, נוכל שחומק מתשלום מסים פדרליים ואדם שמופקד על המערכת הכלכלית במדינתו.

טראמפ מתיימר לייצג את אנשי הצווארון הכחול להם הוא בז. כמו מנהיגים פופוליסטיים עשירים אחרים. איך יסביר להם שבעוד שהם משלמים אלפי דולרים של מס לקופת המדינה בכל שנה חרף משכורתם הדלה, הוא חי חיי פאר מענגים, טוען שהוא מיליארדר, מחזיק במלונות, במגדלי משרדים, במגרשי גולף ובנכסים רבים, ומתחמק מתשלום מס לאורך שני עשורים?

מורות משלמות בארצות הברית בממוצע לרשות המסים יותר מ-7000 דולר בשנה. כבאים משלמים יותר מ-5000 דולר בשנה. אחים ואחיות משלמים יותר מ-10 אלפים דולר בשנה. לפי חברת בית הנבחרים אוקסיו-קורטז, היא שילמה מס גבוה יותר מ-750 דולר בשנה כשעבדה בתפקיד מלצרית בשנים 2016-2017.

ידענו שמדובר בשקרן כפייתי, חסר גבולות, נרקיסיסט פתולוגי ומי שממוקד רק בעצמו. ידענו שהוא מנחיל סבל כלכלי, רפואי ונפשי לאזרחים רבים, תוך שהוא מעצים את המתח הבין גזעי, מתבטא בגזענות, נתמך בידי אנשי עליונות לבנה, מדבר על נשים בצורה מחפירה, מזלזל במדע, בז לעובדות, מפתח תרבות כזב, מסית נגד תקשורת חופשית, ארגוני זכויות אדם ויריבים פוליטיים, מזהם את הסביבה ומסכן את האקלים.

ידענו שהוא מנהל כושל, אדם מושחת, לאומן עילג ונשיא איום.

ידענו שהוא מסתיר המון. ברור שהוא עדיין מסתיר המון. אבל עכשיו אנחנו גם יודעים שמדובר במי שעושה הכל כדי לחמוק מחובתו הכי בסיסית: תשלום מסים.

זהו נשיא ארצות הברית לאורך 4 שנים. ייתכן שיזכה בכהונה נוספת. בלתי נתפס? האמת היא שהבלתי נתפס הזה כבר מתחולל שנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה