עט נובח: הערות מהממ"ד

$(function(){})



מוטי קלינמן בטורו מביא תובנות בין האזעקות, על תקשורת, הכלה, משטרה ועירייה

פרטי

התקשורת.

ידעתם שממשלת ישראל הקימה מטה הסברה לאומי? ברור שכן. הוא קיים כרגע רק בויקיפדיה. אל הואקום הזה נדחפת התקשורת המשודרת שלנו, שתהיה בריאה. היא מצלמת, שואלת, משיבה, מפרשנת ומקבלת החלטות טקטיות ואיסטרטגיות. זה מה שאנחנו מקבלים, זה מה שרואים ומבינים בחו"ל. דוגמאות: כתבינו הנמרצים מעבירים בשידור חי את הסתות האימאם המתלהם בלוד, ואת קריאתו לכל המוסלמים להגיע למקום ולהשתולל. הם גם מספרים לכולנו מה הכתובת המדוייקת של זירת הנפילה ברמת גן, נכנסים לדירות ומראיינים עוברי אורח שאין להם שום דבר אינטיליגנטי למסור לאומה. כתבת הערוץ הציבורי לוקחת אותנו בשידור חי, במשך 15 דקות ברצף, לטיול ברחובות רמלה, כדי שנוכל לבחון ערימת צינורות שעולה באש בשדה, כלל לא ברור למה, מבעד למעקה הבטיחות שבכביש. כתבים שבים ומציינים כמה קדוש הוא יום הנכבה, מה חשיבותה של לוד לכל מוסלמי באשר הוא, וכמה שחשוב להכיל. שדרנית רצינית, גם היא מערוץ 11, מארחת באולפנה הפרטי (כן!), מקבץ ממוקד ומתוחכם של נשים דעתניות, רושפות אש ושנאת ישראל. מאוזן זה רק בסרגל. תכתבו להם, כדי שלא ימשיכו להתבלבל.

 

ההכלה.

מאיפה צצה המילה הזו לחיינו בכלל? הכלה היא כיבוס צורם של כניעה, ויתור והרמת דגל לבן. "המכילים" המציאו מושג שיקל עלינו את העיכול: "שיקול דעת". מי יעז לטעון כנגדו? פוליטיקלי קורקט מעצבן ומסוכן. מי שהכיל הפגנות והפרות סדר של עובדי הנמלים, נכי צה"ל, חברת חשמל, האתיופים, הסודאנים, וכל מי שיש לו טענות, you name it, היה צריך לצפות את זה. מי שלא פיזר אותם מייד, מי שדיבר יפה, מי שעיכב אותם לשיחה ידידותית ושחרר מייד, מי שהכווין את התנועה לצירים חלופיים כשהבריונים חסמו את כביש 1 ואיילון, הוא זה שנושא באחריות לאנרכיה, להתפרקות של מדינת חוק. לאיש אין "שיקול דעת", איש לא מוסמך "להכיל", לשתף פעולה עם עבריינים ולסמן את האופציות לעבריינים עתידיים. הפשרה של אתמול הפכה לנורמה של היום, ומחר נתגעגע גם אליה. שוטר שנסוג מפני כנופיית משליכי חיתולים כי הורו לו "להכיל", לא יסתער על משליכי אבנים ובקת"בים, תשכחו מזה.

 

התפרקות המשטרה.

גם מי שהמשטרה לא באה לו טוב, חייב לדאוג לנוכח המתרחש במשטרת ישראל. שנים של השתלחויות פוליטיקאים חסרי אחריות, של ממלאי מקום במקום מפכ"לים ושדרות פיקוד צעירות וחסרות ניסיון, מוטטו את המשטרה. אנחנו עדים למשטרה עייפה, חסרת גיבוי ותקציבים, והכי מסוכן: חסרת חוט שדרה. אי אפשר להחליף אותה, אפשר וצריך לתמוך בה. תכתבו להם ברשתות, תשלחו להם פרח, תפגינו למענם ולא נגדם. זה הזמן לסלוח על הדו"ח שחטפתם, ולומר תודה לשוטרים שחוטפים היום, מכולם.

 

השלטון המקומי.

 לראשי הרשויות תפקיד חשוב בעת הזו. גם להם אין יותר מידי סמכויות ותקציבים, כדי לטפל באירוע הכולל הרס ופגיעה בתשתיות. מנגד, יש להם השפעה, היכרות, מידע ונגישות לתושבים. הם יכולים לקבל החלטות קשות בנוגע לסגירת מערכות החינוך, הם נושאים באחריות לכל המשתמע מכך. גם הם יעריכו גיבוי ותמיכה. אף פעם לא היו מקלטים מצוחצחים ומצויידים בוויי פיי ובריהוט מודרני בעיר, כאן זה לא סניף של איקאה. אף פעם לא היו ממ"דים לכולם, אפשר וצריך לעסוק בזה בשש אחרי האזעקות. עכשיו תדאגו לקשישים, לעריריים, למתקשים, בין ובתוך האזעקות. כאן זה נס ציונה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה