עט נובח: יום האבל הלאומי, אירוע ממלכתי או מהלך ציני?

$(function(){})

יום קשה, עצוב ומזעזע, שמחייב לומר את האמת: ביבי מבזבז זמן!
 יום האבל הלאומי שהוכרז ע"י ראש הממשלה בעקבות האסון בהר מירון, אמור לאחד ולשתף את תחושת העצב של כולנו, אך ריחה העז של המניפולציה הצינית, יאייד עוד סמל ממלכתיות שעוד נותר כאן.

אז ביבי הכריז על יום אבל. ההרוגים טרם זוהו, ההלוויות טרם התקיימו, מדינה בוכה, כולנו כבר יודעים מי אשם, מצטטים ומדגישים "הכתובת הייתה על הקיר", ודורשים מכל מי שהיה מעורב להתפטר.  האולפנים מתחרים ביניהם על מסקנות ותובנות דרמטיות, זה די מבלבל.

מה אנחנו מחמיצים כאן?

ובינתיים, אנחנו מחמיצים משהו: נתניהו ביצע מהלך גאוני נוסף, בדרך למיסמוס "גוש השינוי" ולשיבוש המגעים להרכבתו. הממשלה לא תתכנס ביום ראשון ולא ימונו שרים כמתוכנן, כל הפוליטיקאים ילכו להלוויות ואף אחד לא ישאל אותם על המגעים ביניהם, כי זה לא ראוי. המגעים בין לפיד, בנט, סער וגנץ יוקפאו, כי זה לא ממלכתי.

ביבי יבקש מהנשיא הארכה נוספת, ויקרא להקמתה של ממשלת חירום, או איחוד, בחרו את השם המתאים לכם.

אילו ביבי לא היה ביבי, הייתי יכול לברך על כך. אנחנו צריכים ממשלה רחבה ומאוחדת, המבוססת על אוהבי ישראל. אבל ביבי הוא ביבי, כבר אי אפשר להאמין לו ובו, ועל כן המהלך רע ומניפולטיבי.

"יום האבל הלאומי", הוא, על כן, מהלך ציני ללא כל תכלית, למעט בזבוז זמן. ביבי שורך את נעליו בדקה ה-89, הוא הולך להפסיד, והוא מבקש מהשופט להוסיף זמן פציעות, כדי להיות על המגרש עוד קצת.

יום האבל הלאומי
יום האבל הלאומי

מהו בעצם "יום אבל לאומי"?

ההיסטוריה תוכיח: יום האבל אינו נובע מכוחו של חוק, אלא מתוקפו של מנהג. ימי אבל הוכרזו באירועים ספורים, שאין להם קוהרנטיות ואחידות, בהחלטות שרירותיות.

מותם של הנשיאים בן צבי ופרס צוין ביום אבל לאומי,  אבל לא של האחרים.

ראשי הממשלה אשכול ורבין צוינו – היתר לא.

אסון המסוקים צוין,  אבל לא אסון הכרמל, הבונים ועוד. פיגועים נותרו בחוץ – מלון פארק, הדולפינריום, בית ליד, האוטובוסים, מסעדת סבארו. מלחמות ישראל, בהן אימונים ותאונות של כלל כוחות הבטחון, לא כלולות. אנחנו עצובים אחרת, כמסתבר.

גם אירועים בחו"ל צוינו: רצח קנדי, פיגוע מגדלי התאומים, וטיסת סיביריאן אייליינס צוינו כיום אבל לאומי, האחרונה צוינה ביומיים.

גם התכנים אינם ברורים ומשתנים מעת לעת. הם כוללים על פי רוב הורדת דגלים לחצי התורן וביטול אירועי בידור. מי דן בכך, החליט וחוקק? הצעת חוק הונחה בעבר, אך לא מומשה.

כאמור: בהיעדר חוק והנחיות מסודרות, בהיעדר רצף ואחידות, נשארת השרירות, כמה נוח.

אז תסלחו לי, אני לא מאמין לביבי, האמנתי לו בעבר, הייתי רוצה להאמין גם עכשיו, אבל זה לא עובר הפעם.

כבוד הנשיא ריבלין: אני מבקש ממך לקחת אחריות ולחשוב: האם תוספת זמן פציעות תשנה את התוצאה בדקה ה-95? האם החלוץ המרכזי יוכל לקום על רגליו, לרוץ, לאסוף סביבו את שאריות הקבוצה המפורקת, ולהמשיך לשחק בהגינות?

תחליט מהר, כי האוהדים כבר החלו לשרוק בוז ולנטוש את היציעים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה