על השינויים בסביבה בה אנו חיים - בצל הקורונה

$(function(){setImageBanner('bcf6b938-4577-476d-a3ca-b3af03e41eb7','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})


לצד ההשפעות השליליות וההרסניות של וירוס הקורונה, יש גם שינוי חיובי בעולמנו.
למרות הזמן הקצר יחסית שעבר, כבר אפשר לראות את ההשפעות החיוביות על הסביבה.
טורו של פעיל הסביבה הנס ציוני: אורן יגאנה

פרטי

וירוס הקורונה התפרץ לראשונה כבר בסוף דצמבר 2019 בעיר ווהאן שבסין, בישראל נחשפנו לנגיף כבר בסוף פברואר ומיד התחלנו להתמודד ולחוות את השפעות הקורונה.

על ההשפעות השליליות וההרסניות של וירוס הקורונה אין צורך להרחיב, אך לצידן יש גם שינוי חיובי בעולמנו.

עקב הפחתה דרמטית בתחבורה, בטיסות ובפעילות של מפעלים רבים אנו עדים לתהליך שלא נראה כמותו כבר עשרות שנים, הפחתה משמעותית בפליטת גזי החממה, זיהום האוויר ומקורות המים. אזורים רבים בעולם נהנים עכשיו מאוויר ומים נקיים יותר.

הירידה בפליטת גזי החממה עשויה להביא בעתיד לירידה בתחלואה ממחלות נשימתיות, וכעת נותר לנו רק לקוות שהירידה הזו תהיה משמעותית יותר מהעלייה בתחלואה הנשימתית הנגרמת מווירוס הקורונה.

בתוך כל הכאוס הזה, יש קרן אור קטנה עבור חלק מעולמנו שלצערי לא מקבל את היחס הראוי מאתנו בני האדם וזהו הטבע. בעידן של התחממות גלובלית, כשכדור הארץ משגר לנו רמזים שצריך לשמור עליו, לטוס קצת פחות, לנסוע קצת פחות, לצרוך קצת פחות ולזהם קצת פחות, ההתפשטות של וירוס הקורונה מאלצת אותנו לעשות את כל אלה. למרות הזמן הקצר יחסית שעבר, כבר אפשר לראות את ההשפעות על הסביבה.

לצד הפחתה עולמית בזיהום ישנה התחדשות ושינוי ניכר בטבע, החיות זוכות להתרבות ולשוטט ללא הפרעה באזורים שלא נצפו בהם מיני חיות מסוימות כבר עשרות שנים, ישנם דיווחים מפקחי טבע בארץ ובעולם על שינוי התנהגות מסוים באוכלוסיות בעליי החיים בטבע ובאזורים האורבניים  שאת חלקם אנו יכולים ממש לראות בסביבתנו – יעלים שהחלו לשוטט ברחבי העיר אילת וחזירי בר שמסתובבים יותר בחופשיות בערים שונות בצפון הארץ, גם באזור הימי ישנה עליה מסוימת בכמות הדגה ובתצפיות של יונקים ימיים בזכות הפחתת הפעילות הימית והדייג שנכפתה על כולנו.

כעת השאלה הנשאלת היא, האם וכיצד אנו נשכיל לשמור על השינויים הללו גם ביום שאחרי ?

המשבר הנוכחי הוכיח שניתן להתנהל בצורה נרחבת ויעילה יותר בסביבתנו הביתית, אם נצליח גם בהמשך לצרוך פחות, לבשל יותר בבית ולהעדיף עסקים קטנים וידידותיים לסביבה, הסביבה רק תרוויח.

ניתן ללכת ברגל או לרכוב על אופניים למכולת או לבית העסק השכונתי וכך להפחית את זיהום התחבורה. לעזור לעסקים הקטנים ועל הדרך לעשות טיפה כושר זה תמיד מומלץ. כדאי לכולנו לנסות ולקדם עבודה מהבית. מקומות עבודה רבים יכולים לאפשר לעובדיהם לעבוד מהבית, ואולי אפילו יש פה הזדמנות ליצור תרבות עבודה חדשה המבוססת על עבודה מרחוק.

התפקיד של המדינה הוא לעודד ולתת תמריצים לחברות שיעברו לעבודה מהבית, מה שיפתור לא רק את בעיית הפקקים אלא יפחית משמעותית גם את זיהום האוויר שאנו נושמים. ניתן לנסות לקיים שיחות וירטואליות מהבתים במקום לנסוע או לטוס לפגישות וכנסים וכך גם לשפר את איכות החיים וזמן הבילוי עם בני המשפחה והחברים, תוך הורדה בפליטת גזי החממה ולאיכות אוויר טובה יותר לעולמנו לילדינו ולנו.

 

התפקיד של המדינה הוא לעודד ולתת תמריצים לחברות שיעברו לעבודה מהבית, מה שיפתור לא רק את בעיית הפקקים אלא יפחית משמעותית גם את זיהום האוויר שאנו נושמים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה