על מזון נמלים וארס נחשים... כשמושיק קוברסקי לועג בגסות לרם בן ברק.

$(function(){setImageBanner('b1db427f-d869-47dc-bf53-571441651468','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})


מהיום לא יתארח באתרנו טור הדעה הימני של מושיק קוברסקי ודן נחמן. ואני מחפש כותב/ת ימני/ת שיחליפם. כאשר גם הטור הנגדי של עו"ד אריה קוקס לא יופיע, בינתיים.
מדוע? תצטרכו לקרוא... (גירסה מתוקנת 5.8)

פייסבןק

ל ק ו ר א י נ ו - גילוי נאות:

עד לשבוע החולף אירחתי, תחילה בעיתון המודפס ואחר כך גם באתר טור דעה "ברגל ימין" אותו כתב משה קוברסקי יחד עם דן נחמן. הטור גרם לי ללא מעט "כאבי בטן" בשל דעותיו הידועות והכה שונות משלי, אך לא העליתי על דעתי לצנזרו, חלילה.

אלא שהיום הודעתי להם כי אני מנצל את זכותי כבעל האתר ומפסיק את פירסום הטור. וכדי להבין מה גרם לי לעשות זאת- קיראו נא:

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, איש "יש עתיד" חה"כ וסגן ראש המוסד לשעבר רם בן ברק, עשה שגיאה איומה.. הוא התראיין בערוץ 14 אצל  ברדוגו.

ללא ספק שגיאה קשה, אם הוא האמין שבערוץ 14 בכלל ואצל ברדוגו בפרט,  יש לו סיכוי לדיון וויכוח ענייני...  מחשבה שברור שממנה כבר התפכח !

לא ראיתי את הראיון אך לדברי מר מושיק קוברסקי הוא אמר את המשפט האיום והנורא הבא: "למה זה כל כך חשוב אם נשתף פעולה עם המשותפת?"

זו אמירה בהחלט שנויה במחלוקת ונושא מהותי בשיח הפוליטי בארץ. אך מה היה לומר על כך  לקוברסקי, האושיה האינטלקטואלית של הליכוד, האיש המעיד על עצמו כ"יזם הייטק, ציוני ללא מרכאות, רגיש (מאד) לפופוליזם וצביעות בתקשורת".  ובכן, אדם כה רגיש לפופוליזם לא הצביע על טיעון מסוכן לבטחוננו ולעתידנו (לדעתו) , גם לא תקף בטיעון נגדי כלשהו ואפילו לא "סתם" נופף כמקובל בשלט "זהירות שמאלני מסוכן לפניך"...

האיש הזה, מיקירי הליכוד הביביסטי ומי שזוכה לאהדה והערכה רבה בקרב הגולשים המחוברים למדיות הרבות בהן הוא נוכח כל העת. האיש הזה ששגיתי לצערי לראות בו אדם ראוי לטור באתר, גם אם אני רחוק מדעותיו כרחוק מזרח ממערב, הגיב כך : "רם בן ברק, אם נמלה הייתה אוכלת את השכל שלו היתה נשארת רעבה".

טויטר מסך

וראו באיזו התלהבות התקבל הציוץ... 688 "אהבו" מיד ביומו הראשון ו70 צייצו מחדש.

הבנתם? זוהי השיטה הביביסטית בהתגלמותה. להשפיל ולהגחיך את היריב, גם אם וכאשר מדובר בדמויות בולטות וידועות ממערכת הביטחון שלכאורה אמור להיות קונצנזוס מסויים לגבי יכולותיהם, קונצנזוס שערעורו מערער את בטחוננו הלאומי בכך שהוא הורס לחלוטין את אמון הציבור בפעולותיהם. כי מי ייצא בנפש חפצה לקרב עליו מפקד "נטול מוח", או יחתום לשרות קבע?

ואני לא נותן לבכירי מערכת הביטחון ולהחלטותיהם קרדיט מוחלט. גם לא חושב שאלו שבצמרת הם המוכשרים והראויים ביותר, אך כן משוכנע כי מטומטמים ובורים לא יכולים להגיע לצמרת המערכת, נקודה.

אבל למכונת התעמולה הביביסטית אין בעיה להעז ולומר בפה מלא שבמערכת הביטחון שלנו יכלו להגיע לצמרת רמטכל"ים, אלופים, וראשי מוסד ושב"כ שהם טפשים ומטומטמים ביום טוב  (ובכוונה לא נגעתי ב"בוגדים")

וזה לא מקרי. כי כדי שהציבור הלא מתוחכם ולא בקי לא יתהה הכיצד רוב רובם של בכירי מערכת הביטחון בעבר יצאו נגד נתניהו בהזדמנויות שונות, יש להופכם לחדלי אישים, מטומטמים, נואפים ומקבלי שוחד.

וכך המצב מידרדר והולך ומה שהיה "בל ייעשה" לפני שנה הופך כיום לנורמטיבי וכך יכול כל צייצן לחלק ציונים מגעילים כאוות נפשו. ובל נטעה לערבב בין דמוקרטיה וחופש הביטוי לבין חופש ההרס והפצת הארס. יום אחד כלפי מומחים בטחוניים בתחומם ולמחרת כלפי מומחים רפואיים בתחומם, אם נניח דעותיהם לגבי חיסונים אינם לרוחנו. לזאת ייקרא אנרכיה, לא דמוקרטיה.

ולפני שתכנוני צבוע, יען כי גם אני נוהג להתבטא בבוטות כלפי נתניהו ואחרים, אסביר את ההבדל לתפיסתי: אני יכול לטעון שנתניהו ציני, נטול חמלה, נגוע בשחיתות, וכמובן מנהל גרוע ביותר שדירדר את המדינה. אך אני אנסה להציג פעולות שלו שלדעתי מוכיחות זאת. ייתכן בהחלט שהניתוח שלי מוטה והפרשנות שלי שגויה ולזאת נועד הויכוח בין עמדות ומחנות, אדרבה. אני גם אלעג להתבטאויות פופוליסטיות שלו ושל אחרים ואנסה להזימן בעזרת התבטאויות סותרות. ואני אפילו אנסה להשליך מהתנהגותו האישית , נניח כלפי בתו ונכדיו, - על אופיו של מי שאמור להוות דוגמה. נכון, זהו לא המודל של חנה בבלי, אבל זה גם לא פסילה גורפת בשיטת ההגחכה והגימוד ללא בסיס, מתוך הנחת יסוד ששקרים גסים אך קצרים, נקלטים בקלות באוזניים הרבות ביותר.  וכך חוינו בשעתו את "יו יו יונית" כלפי גנץ, או היותו כביכול נסחט ע"י האיראנים .  פשע הסתה ועלילה מתועבת שמשום מה טרם נחקרו.  

והכי עצוב הוא שקוברסקי אינו "לוזר" מצוי שהיה שקמיסט בצבא ונהנה עתה מה"שוויון" המדומה שנתנו לו הרשתות, כדי להיפרע מ"יפי הבלורית והתואר" שהאפילו עליו והתעלמו מקיומו.

קוברסקי לא גדל במעברה וסבל כביכול מקיפוח... הוא בא מה"הארדקור" של "ישראל הראשונה" . הוא מילא תפקיד חיוני ותרם רבות בצבא, בו שירת ב8200 או יחידה דומה והשתחרר בדרגת רס"ן (גם אם הסכנה היחידה בתחום עיסוקו הינה בדרך כלל  כאבי צוואר וידיים בשל חשיפה יתירה למקלדת... בהשוואה ללוחם סיירת מטכ"ל בן ברק שכדורים שרקו ליד ראשו די והותר) ולאחר מכן היה מראשוני תעשיית ההייטק ועשה בכך רבות למען כלכלת המדינה, כמו גם לביתו.

אלא שלימים הוא מצא עניין רב ב"שיווק" עמדותיו הפוליטיות הימניות ואט אט הפך לדמות ידועה ומוערכת בפורומים הימניים, אך גם שיעבד עצמו מרצון ובהתלהבות לחזון ותורת נתניהו, כאשר הוא עושה זאת ללא שום שאיפות פוליטיות משלו ובוודאי אינו זקוק כלכלית לג'וב..

עד כדי כך החמיר התהליך הזה עד שהשבוע כתב על "ישראל היום" כך:

טויטר מסך

"ישראל היום" הופך לביב שופכין של העיתונות הישראלית ונותן במה לאדם שהועלו נגדו טענות חמורות על הטרדה מינית, והכל כדי שייצא בחוצפה ועזות מצח נגד נתניהו, מועמד הגוש הגדול בישראל.

כשחשבנו שהגיעו לתחתית החבית הם צונחים עוד יותר. שלדון אדלסון, מי יגול עפר מעיניך

הבנתם?  גם העיתון שהמליך את הקיסר נתניהו וכמעט חיסל את התקשורת החופשית במדינה - כבר הפך ל"ביב שופכין" ... ברגע שמישהו בצמרתו חורג בצעד בודד משורת המקהלה ..

ולסיכום: 

הדברים פורסמו ב27.7 והיום הגיעו לעיניי. מיד שאלתיו באם הוא אכן אמרם ועודו סבור כך, שמא היתה זו פליטת מקלדת בעידנא דריתחא, אך הוא אישר זאת והציע לי לא ללמדו נימוסים והליכות... ובכן, לא אנסה ללמדנו, מה עוד שרוב הסיכויים הם שהוא כבר מקרה אבוד. אך החלטתי שאני לא חייב לממן ולהעמיד לרשותו במה ומן הסתם אמצא מישהו אחר שיוכל לבטא את עמדות הימין מבלי לגלוש לתחתית הביצה..

אשמח לתגובותיכם:

 ---------------------------------------------------------

מי אתה רם בן ברק?  (האיש שקוברסקי חילק לשכלו ציונים...)

בן ברק נולד בנהלל לפנינה ומנחם. נכד לבן העלייה השנייה אהרן בן-ברק, ממייסדי נהלל, שבא לתל חי כחודשיים לפני נפילתה ב-1976 התגייס לצה"ל ושירת כלוחם וכקצין בסיירת מטכ"ל, ולקח חלק בין היתר בפעולת ההשתלטות בפיגוע במשגב עם בתפקידו האחרון היה מפקד פלגת לוחמה בטרור, עד שחרורו ב-1981 בדרגת סרן.

נשוי לאיילת עמישב-בן ברק רופאה במחלקת המטו-אונקולוגית ילדים במרכז רפואי רמב"ם. הם מתגוררים בנהלל ולהם שלושה ילדים. אחיו הבכור, זהר, נהרג במלחמת יוה"כ בקרב על החרמון.  בן דודו הוא  הסופר מאיר שלו

בן ברק בוגר המכללה לביטחון לאומי וסיים את לימודיו לתואר שני במדע המדינה וביטחון לאומי באוניברסיטת חיפה

ברק הצטרף למוסד ב-1984 ושירת במגוון תפקידי שטח ופיקוד מבצעיים באגף קשת. ב-2004 מונה לראש אגף "קשת" בארגון, ועמד בראש האגף בעת שזה אסף מידע על הכור הגרעיני בסוריה

בשנים 2009 עד 2011 כיהן כסגן וכמשנה לראש המוסד. עם סיום כהונתו בתפקיד סגן ראש מוסד, הושאל לצה"ל ושימש כמתאם מבצעים מיוחדים. לאחר מכן, יצא לשליחות בארצות הברית ושימש כעמית מחקר בכיר במרכז סבן למדיניות המזרח התיכון במכון ברוקינגס, בוושינגטון. בדצמבר 2014 מונה למנכ"ל משרד המודיעין. במאי 2015 פוצל המשרד למשרד המודיעין ולמשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה, ובן ברק המשיך לכהן כמנכ"ל בשני המשרדים. בן ברק סיים את תפקידו במשרד לנושאים אסטרטגיים בדצמבר 2015, ובמשרד המודיעין במאי 2016.

בדצמבר 2015 היה אחד משלושת המועמדים להתמנות לתפקיד ראש המוסד, אך לבסוף נבחר יוסי כהן.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה