פוטין שקרן וזלנסקי דובר רק אמת? לא בטוח.. ואיך הציל רון בן ישי בן ה78 את כבוד "שליחינו באוקראינה"...

$(function(){})

האוקראינים הם הצד הצודק, חד משמעית. אבל כדאי להבין שגם הם משקרים חופשי, כדי לנצח במלחמת התעמולה המודרנית.
ואיך זה שרק כתב אחד, ותיק המלחמות בן ה78 טרח לבדוק את המידע האוקראיני ולא רק להדהדו...
לסיכום: הדב הרוסי זועם ומבולבל ואף חובט פה ושם בכפותיו בעוצמה... אך טרם פתח בדהרת טירוף כפי שיודעים לעשות דובים עצבניים.. והאוקראינים מנצחים במלחמת התודעה.

רשתות

https://www.ynet.co.il/news/article/sky0frhg5?utm_source=ynet.co.il&utm_medium=Share&utm_campaign=mail&utm_term=sky0frhg5&utm_content=Article%20Top

נכתב בבוקר יום חמישי ונכון לרגע זה

אתמול שידר רון בן ישי מקייב כתבה בה חשף די בקלות כי הרוסים כלל לא פגעו באתר ההנצחה באבי יאר וכנראה אף לא טווחו לעברו, אלא למגדל הטלויזיה - 300 מ' משם וגם לא פגעו בו, כך שהוא עודנו ניצב על תילו, בניגוד להודעות הרשמיות.

בן ישי פשוט בדק ולא בלע את כל שהאכילו אותו הדוברים האוקראינים הנחמדים והמתוחכמים..הוא אף אמר בזהירות המתבקשת כי התרשם שהממשלה האוקראינית לא באמת יודעת מה קורה בשטח... דברים דומים אמר איתי אנגל, אף הוא בעל וותק מרשים באזורי לחימה קשה. ואכן רק שניהם נותרו בקייב המכותרת בעוד האחרים "שיפרו עמדות לאחור"...

ובכך הציל רון בעיניי את כבודה האבוד של התקשורת הישראלית בכלל, אך לא את זה של מרבית "שליחינו באוקראינה". חבורה שחלקה חסרי הבנה מינימלית מלחמה מהי וחלקם מנוסים יותר ועדיין דיווחיהם ברובם  חזרו על עצמם והתמקדו במידה רבה בהם עצמם ובתלאותיהם...

כתבים ישראליים הדהדו מסרי תעמולה אוקראיניים, כמו "אלפי הרוגים רוסיים" מבלי להפגין ולו מינימום של חשדנות בריאה.. ולא לדרוש או לנסות להשיג לבד מעט הוכחות וצילומים אמינים לקרבות הקשים שכביכול התחוללו, להבדיל מההפגזות הכבדות שרק מחריפות. (ולא תמונות מסרטים ישנים שעברו עיבוד ורואים בהם ערימות טנקים בוערים..) 

אגב, אתמול טען עוזרו היהודי של זלנסקי כי 10,000 חיילים רוסים כבר נהרגו וגופותיהם מוטלות בערימות.. הבוקר "הסתפק" משרד ההגנה האוקראיני ב9,000... וכך לגבי מספר הטנקים הרוסים שהושמדו, או לגבי המחסור בדלק שמעכב את התקדמות הטור הענק בן 60 הק"מ.

אין לי שמץ מושג מה כן קורה בהיבט הצבאי באוקראינה, אך כל בר דעת יכול להבין לבד מה לא קורה..

1. אין קרבות של ממש "ראש בראש" בין 2 הצבאות בשום מקום ואם היו פה ושם בראשית המערכה, הרי שמהר מאוד הוכרעו. עיקר המאמץ הרוסי מושקע ביצירת רצף לאורך חופי הים השחור ובכיתור הערים הגדולות.  ועיקר המאמץ האוקראיני מושקע בהיערכות לכניסות כאלו מחד ובהיערכות למלחמת גרילה ומירור חיי הרוסים, אם יישארו. 

2. הרוסים לא חוששים ממתקפות מהאויר של האוקראינים וכנראה אלו נותרו ללא חיל אויר בכלל, או שומרים אותו לרגעים קשים יותר שעוד יהיו לצערי. 

3. הרוסים אמנם החלו בהעלאת עצימות הלחימה ולא בכל הגזרות. אך בכל מקרה הם עוד רחוקים מאוד ממיצוי יכולותיהם וכח האש שלהם. 

4. אין לרוסים אלפי הרוגים. כי אם אכן היו להם, הרי שסבלנותם שעודנה עומדת חלקית במבחן היתה פוקעת. 

מסקנות ביניים::

הדב הרוסי זועם, מתוסכל ומבולבל ואף חובט פה ושם בכפותיו בעוצמה... אך טרם פתח בדהרת טירוף כפי שיודעים לעשות דובים עצבניים..

האוקראינים מנצחים במלחמת התודעה, מעלים את המוראל של בני עמם ומשלהבים את גחלי הפטריוטיות. וכל זה מעולה, אך רק עבורם. כי לנו באמצעות מנהיגינו אסור ליפול בשבי התעמולה ולקבל החלטות לא מושכלות על בסיס מידע מפוקפק. 

ונסיים בבדיחה, שודאי נשמח אם תתממש...

פוטין אצל מגדת עתידות:
- מה יהיה בעתיד הקרוב?
- אני רואה אותך נוסע בלימוזינה ומסביב קהל ענק, אנשים מאושרים, צוהלים, מתחבקים, קופצים משמחה...
- ואני מנפנף לעברם?
- לא. הארון סגור...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה