פרופ' דורית רביד חושפת את: התיאוריה הביביסטית של ההשכלה הגבוהה...

$(function(){setImageBanner('6f6ded00-5850-439b-ab84-1771beb9209d','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45931,'Image','');})

על אמסלם, לפיד, חנות הירקות והאנגלית יא באבא:
"את מתבוננת בפוסטים העילגים והאלימים מתעבי ההשכלה באופן עקרוני, המאיימים עלייך בנקמה מיידית של בונה עולם, כי את לא באה להם טוב בדרישה לשוויון והגינות בין בני אדם, ומבינה שהמשכיל בעת ההוא יידום."..

פרטי
לקוראינו:

פרופ' דורית רביד היא פרופסור מן המניין לבלשנות ופסיכולינגוויסטיקה התפתחותית בבית הספר לחינוך ובחוג להפרעות בתקשורת באוניברסיטת תל אביב ונשיאת החוג הישראלי לבלשנות.

את הטור הבא כתבה לאחרונה ואנו משתפים אותו עימכם, ברשותה.

המסלול הביביסטי ביחס להשכלה גבוהה עובר בשני ערוצים מקבילים שניקגדה ייפגשו.
מסלול א׳ קרוי גם מחד גיסא, כי אוי לך אם תשתמשי בביטוי כמו ״מחד גיסא״ במשאך ובמתנך עם ביביסטים בג׳ונגל הפייסבוק. השימוש מתייג אותך מייד כ (א) שמאלנית, (ב) משכילה, (ג) אשה, (ד) אשכנזיה, ו(ה) - הכי גרוע, זקנה. (זה סולם גוטמן שכל עלייה במעלות הרוע שלו כוללת את הקודמות).
הביביסט המצוי מסכם את כל חמשת אלה במילה אחת: מתנשאת. את מתנשאת כשאת משתמשת בפיסוק, את מתנשאת כשמנעד הרגשות שלך אינו מוגבל ל״את מלאה קנאה, ממורמרת״, ואת מתנשאת כש״אהבת חינם״ (קללות נמרצות עם דוק דתי משהו) היא לא חלק מהלקסיקון הקבוע שלך.
יש ביביסטים שרואים בכל אחת מחמש הדזיגנציות עלבון של ממש, ושולחים אותך לישון על האף ( פספסתי משהו כאן במחקר שלי, ללא ספק), כי את זקנה בלה. אז זהו, שאולי לא משתמשים ב-בלה (כי זה מינוח של א׳-ה׳), אבל לא להיות בת 30 ואהבלה מנופחת שפתיים זה עלבון מבחינתם. ויש שמתבוננים בחלק הציבורי של הדף שלי ומתפחלצים: פרופסור! זה המקום לשלוף את העלבון האולטימטיבי של הביביסט: אשה פרופסור! סדין אדום למטדור הנאור, ואולי השור (או הפרה) למטדור. בעצם זה שאני פרופסור אני גם גיברת, המסווגת בביביסטן אוטומאטית כמתנשאת. את מתבוננת בפוסטים העילגים והאלימים מתעבי ההשכלה באופן עקרוני (אלא אם כן זה עורך דין ככ״כ), המאיימים עלייך בנקמה מיידית של בונה עולם, כי את לא באה להם טוב בדרישה לשוויון והגינות בין בני אדם, ומבינה שהמשכיל בעת ההוא יידום.
ואז מגיע מסלול ב׳ של הגישה הביביסטית להשכלה גבוהה, שנולד בעצם לאחרונה בתהליך המעבר לממשלה בראשותו של יאיר לפיד נ״י. מכונת הרעל שמטה את הדזיגנאציה ״נוכל״ שיוחדה לאיש ההגון מרעננה, ועברה לשירה חדשה בעלת שני חלקים: א. אין לו השכלה! וב. הוא לא יודע אנגלית! לפתע, אמסלם לא ייתן ללפיד גם לנהל חנות ירקות כי הוא משולל השכלה פורמאלית והוריו לא היגרו לאמריקה בילדותו (זה הזמן לשלוח את מי שלא קרא את ה Netanyahu z לטוס לקרוא). פתאום עולם הביביספירה נושא את ההשכלה הגבוהה על נס ומציב את התואר האקדמי (בארכיטקטורה, מקצוע יפהפה ורחב אופקים שנאשמנו השתמש בו רק לממכר רהיטים ברים זצ״ל) כדרישה ראשונה לראש ממשלת ישראל. ולבי פוחד ורחב:
האמנם? ההגיעו ימות המשיח במפלגת לשלטון בחרתנו ושופרותיה בפוסטים? ימות ההפרדה בין חמש לחמישה? יומו של הפסיק, יומה של הנקודה (שלא לדבר על נקודה-פסיק)? יומם של כבוד העיסוק מדעי הרוח והחברה והידע הנרחב במדעים? היום שבו מבחן בגרות בפילוסופיה יהיה יום חג לאומי? יום שבו לא יובטח לנו שעם חזרת משיח צדקנו ורעייתו לשלטון תהיה פה מהפכת תרבות מן הסוג שהצליח כל כך בשנות הששים של המאה שעברה בסין?
הללויה, ללפיד אין תואר אקדמי, ולכן הוא כמובן לא יכול להתחרות על כס הקיסר עם בעליו החוקי. והנה המשך הדרישה הבאה שלפיד לא עומד בה: הוא ״לא יודע אנגלית״, כפי שכתבה היום ביביסטית מצוברחת מן הטקס בנתב״ג.
בעצם' הדרישה ל״אנגלית״ התחילה כבר בתקופת בנט, דובר ילידי של אנגלית מהבית, אבל ב״אנגלית״ הביביסטים בעצם מתכוונים למשחק מול מצלמה עם קול בריטון, מבט ישיר לעיניים באנגלית די סבירה אך רחוקה מאבא אבן כמו שצרע׳לה רחוקה מליהיא לפיד.
אז זה מה שיש לי לומר על אמסלם, לפיד וחנות הירקות . נתראה בנרניה
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה