פרשת פגסוס. אחרי הסוס המעופף שכנראה נגמר לו הדלק... הגיע בלון חדש שהפריח "כלכליסט" !

$(function(){setImageBanner('e7d6482e-8b2c-46c7-a489-e52fda52351d','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

"כלכליסט" מצאו לכאורה דרך מעניינת להתמודד עם מימצאי צוות הבדיקה המשותף לפרקליטות למוסד ולשב"כ, ופירסמו כמה ימים מראש כתבה לא הכי הגיונית. "סקופ" לפיו ב"פגסוס" אין כלל אפשרות טכנית, לבדוק לאחור במחשבי הלקוח - מי ונגד מי השתמשו בה.
מסקנה: או שהכתבה היא "חארטה" - או מה שסביר יותר, - מישהו "עבד על" כתבי כלכליסט, כבר מהרגע הראשון. וזה לא מכיוון נתניהו, גם אם הוא חגג על הסיפור...

כלכליסט

זוכרים את בלעם שבא לקלל ונמצא מברך?..

ידיד ימני שלח לי את הצילום שבשער, מתוך עמודו הראשון של "כלכליסט" מיום 10.2 כ"הסבר" מדוע לדעתו מימצאי הבדיקה הרשמית בשיתוף השב"כ והמוסד חסרי משמעות.

ואכן, בגוף הכתבה מסביר המומחה הטכני של העיתון, כי המיוחד ב"פגסוס" הוא שלא ניתן לשחזר את השימוש בה, אלא במחשבי N.S.O בלבד אך לא במחשבי הלקוחות וזה, כך משתמע , מה שהפך אותה ללהיט אצל הרוכשים שלא צריכים לחשוש מפני חקירה עתידית על ניצולה לרעה בידיהם.

אינני מומחה מחשבים/סייבר ולכן שאלתי מומחה כזה שפשוט צחק בקול... אך בעיקר הפעלתי הגיון בריא והגעתי למסקנה שיש רק שתי אפשרויות:

א' כלכליסט צודקים וכל סיפורי הבדיקה והמומחים וכו' הם הונאה רבתי כי לא ניתן היה כלל לבדוק והדבר מצדיק לא רק ועדת חקירה ממלכתית, אלא גם הפגנות ענק עד להתפטרות הממשלה, המפכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ ...

ב' ב"כלכליסט" הפנימו שהבדיקה תציג אותם ככלי ריק ותוכיח שפירסמו "פיברוק" אדיר. אולי ביוזמת הבעלים מוזס שהאינטרס שלו ברור ואולי מצא דרך להונות את האנשים שלו שכמובן לא ידעו שזה פיברוק. ובוודאי לא ביוזמת נתניהו, גם אם הסיפור הועיל לו, פשוט מפני שחומר שהיה מגיע ממקורביו היה נבדק בשבע עיניים. (הכל תיאוריות שלי, שיהיה ברור) - אבל, במקום להודות "על חטא" יצאו כבר ב10.2 - לפני פירסום תוצאות הבדיקה- עם סיפור מפוקפק למדיי, לדעתי, לפיו אין בכלל דרך טכנית לבדוק וממילא הסיפור שלהם נכון... (כי אפשר לכאורה לבדוק אצל N.S.O ולהם, גם אם ישתפו פעולה,  מי מאמין בכלל?..)  זאת בעוד שלשאלות הרבות על אמינות הסיפור, הרי אין לעיתון חובה לענות (חסיון מקורות) והבלון על הסוס המרחף יכול להמשיך לרחף בחלל שלנו מטיל צל כבד ביותר על המשטרה ומערכת האכיפה.

סיכום:

עד כמה שזה לא נעים לעולל לקולגות, חובה על תחקירני הזרם המרכזי בתקשורת לא להרפות עד למתן תשובה ברורה, מה קרה שם. כי האמת סופה שתצא לאור. ויפה שעה אחת קודם !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה