קחו להם את האקדחים ! קורא מוטי קלינמן בטורו "עט נובח"

$(function(){})

אומר: רצח הוא רצח הוא רצח. יש הרבה אמת במחשבה, שמי שרוצה לרצוח ימצא את הדרך, בעזרת סכין, כלי חד ועוד. אולם זמינותו של האקדח, והקלות היחסית שבה ניתן לרכוש אותו ולהכשיר את אחזקתו במרחב המגורים הפרטי, מציבה אותו במקום מסוכן וקטלני.

פרטי

עשרים וחמישה  מקרי רצח של נשים אירעו בשנת 2020, מתוכם 21 נשים נרצחו בשל היותן נשים.

ב־12 מתוך 21 המקרים הנרצחת השתייכה לחברה הערבית, ומתוכם שישה היו של נשים בדואיות. מתוך 18 המקרים שבהם זהות הרוצח ידועה לרשויות, ב־17 מקרים הרוצח הוא קרוב משפחה, וב־13 מהם מדובר בבן הזוג של הקורבן

בנוגע לכלי הרצח, מתוך 20 המקרים שבהם יש נתונים בנושא, שבעה בוצעו באמצעות כלי חד (35%), שישה באמצעות כלי ירי (30%), שניים באמצעות מכה בחפץ קהה (10%), שניים ע"י חניקה (10%), שניים באמצעות מכות (10%).

כשני שלישים ממקרי הרצח התבצעו באמצעות כלי חד וכלי ירי. רק בשבעה מקרים (35%) הייתה היכרות מוקדמת של הרשויות עם הקורבן.

רצח הוא רצח הוא רצח. יש הרבה אמת במחשבה, שמי שרוצה לרצוח ימצא את הדרך, בעזרת סכין, כלי חד ועוד.

אולם זמינותו של האקדח, והקלות היחסית שבה ניתן לרכוש אותו ולהכשיר את אחזקתו במרחב המגורים הפרטי, מציבה אותו במקום מסוכן וקטלני.

תועלתו של האקדח במרבית המקרים היא מזערית, לעומת הנזק שנגרם כשהוא בסביבה. סטטיסטיקת הטרור ברחובות הערים אינה דומה לשנים קודמות, בדרך כלל אין בו צורך אמיתי.

שוטרים ומאבטחים לוקחים אקדח הביתה, ללא צורך. חקיקה בעבר ניסתה לארגן כספות בבתי מאבטחים, וזה כמובן לא הסתייע.

גם שוטרים לא מוכרחים נשק בביתם. עד כה, אקדח שנמצא על שולחן המטבח, או בארון שבחדר השינה, ירה רק בנשים, ולא סייע בשום תפקיד משטרתי.

אז תפסיקו להגיד: "שוטר בתפקיד". כשאתה בבית, אתה לא בתפקיד. כשאתה בסופרמרקט, אתה לא צריך לירות בגנבים, רק בטרוריסטים, וכאלה אין כמעט.

הדלפה מתוך חקירתו של אמיר רז, החשוד ברצח דיאנה רז, טענה שאינו יודע למה ירה בה. האמירה הזו של הרוצח, על חוסר הפשר של המעשה והחרטה, מחדדת את התובנה: האקדח מאפשר מיידיות וקטלניות שאמצעים אחרים לא מאפשרים. לכן הוא מאפשר גם טעויות נמהרות וטראגיות, כמו גם תכנון מוקדם וקר רוח.

קחו להם את הנשק. שימו כספות היכן שאפשר, וודאי בתחנות משטרה. תנו נשק רק לשוטרים שבאמת נמצאים בשטח, ולא לאנשי משרד ומנהלה. סננו אותם, תשתמשו בפוליגרף ובפסיכולוגים, שום דבר לא יקר מידי כדי למנוע את הרצח הבא.

וכקאטו הזקן, אשוב ואבקש: פעלו בשקיפות, פרסמו את הסטטיסטיקות ושתפו פעולה עם כוונת המחוקק בחוק חופש המידע. הציבור רשאי וצריך לדעת, בין היתר, כמה אקדחים ברשיון נמצאים בסביבת מגוריו, כמה אירועי איומים ואלימות במשפחה, כמה כלי נשק נלקחו ממחזיקיהם בעקבות אירועים כאלה.

כדאי לזכור, שאקדחים "כשרים" כאלה, מסתובבים גם ברחובות, בריכוזי קהל, במתחמי חיסון, בבתי חולים, בתחבורה הציבורית. לא נדע אילו פשעים הם מונעים, אנחנו יודעים די מהר כשהם הורגים נשים בבתיהן, בחיק משפחתן, ע"י ילדיהן, ומפרקים משפחות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה