ראש העיר הגיב בתקיפות יתר על פוסט משמיץ נגדו ברשת. אבל ההצגה והדרמה שעושה מהסיפור המתלוננת, פשוט מעוררים גיחוך...

$(function(){setImageBanner('0ae6242e-6fac-4f06-81fe-f9e3244d8cee','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

מה אומר לכם, פקחים חמושים, איומים, לא ישנים בלילות...  וגולת הכותרת – דרישה לצו הרחקה לראש העיר... !
סליחה שאני מסרב להתרגש...

אבי בן דוד מציע כי:
נסכם בברכה "תכלה שנה והשמצותיה..."
ובתקווה כי תרבות הדיון בנס ציונה תזכה לשנה חדשה וטובה, יותר !


בתמונה מימין- המתלוננת לימור לוי -שמרלינג. צילום: ארנולד שמרלינג צלמים בין- לאומים

מערכת

נס ציונה כבר אדומה מבחינת המגיפה , אבל מה שמעסיק יותר מדי אנשים היום בעיר, כך נראה לי, הינה המיני דרמה סביב הפוסט של הגב' לימור לוי שמרלינג ומכתב ראש העיר אליה.

אם לשפוט לפי חלק מהכותרות באתרי האינטרנט, מדובר במסע רדיפה ובלוחמת צדק הנאלצת להסתתר במרתפים מפחד שוטרי החרש של ראש העיר...

ובכן, אפתח ואומר למען הגילוי הנאות, כי אני מכיר את לימור עוד מימיה כבחורה צעירה, עת עבדה אצלנו כאשת מכירות (טובה ומשכנעת. וכנראה הכישרון לא אבד לה... עובדה) עד שהיגרה לאוסטרליה ושם נישאה והקימה משפחה ולבסוף עלו יחדיו ארצה, לנס ציונה כמובן. 

איני יודע מה המטען שהיא נושאת כלפי ראש העיר וזה לא רלבנטי. לדבריה (עדכון) הוא סירב לפגוש בה בעבר והוא "מתחמק" מלהשיב לטענותיה על תפקוד העירייה ונושאים מונציפליים שונים. מכל מקום ברור שהיא לא מרוצה מתפקודו ומבטאת את עמדתה זו שוב ושוב. וזו זכותה.

אלא שכל הסיפור המיותר נובע ממשפט אחד שכתבה הגב' לוי שמרלינג בשעתו, כתגובה באינטרנט לידיעה, לפיו "הגיע ראש עיר להרוס את העיר, וכשיסיים להרוס בסוף הקדנציה ייצא, וזה שיבוא במקומו יצטרך שלוש קדנציות לבנות את מה שהנוכחי הרס במו ידיו".

לו היתה כותבת " ראש העיר הורס את העיר וזה שיבוא במקומו וכו' – לא היתה בעיה.  אני למשל חושב וכותב שנתניהו הורס את המדינה ויידרשו שנים לשקמה. לזאת ייקרא חופש הביטוי.

אלא שהגברת כתבה "הגיע להרוס את העיר". דהיינו היא מייחסת לו מטרה או כוונה להרוס את העיר.

זוהי אינה "הבעת דעה", גם לא ביקורת.  זהו עלבון חמור וכמובן השמצה גסה , מאחר ולא ניתן להוכיחה לעולם .

אני הייתי מתעלם. ראש העיר החליט אחרת (ומן הסתם מתחרט..) ומיד ישב וכתב לה מכתב התראה תקיף. במכתב  המדובר טוען ראש העיר בוקסר כי הוא אינו חסין לביקורת, אך ביקורת זו חייבת להיות עניינית.

"מה שאני לא יכול לקבל והדבר אף חורה לי מאוד", כותב בוקסר, "הן אמירות בלתי מבוססות, בלתי ענייניות, מכפישות ומשמיצות ממש לשם השמצה - אותי באופן אישי, את עובדי העירייה ואת העירייה עצמה".

לאור זאת, הודיע במכתב  בוקסר ללוי שמרלינג כי יש לה  24 שעות מרגע מסירת המכתב להסיר את התגובה, ואם לא תעשה כך, הוא "שומר לעצמו את הזכות לפעול".

כאן החלה ה"דרמה" אותה,  בחרה לדעתי הגב' שמרלינג להעצים ולנפח באופן חסר פרופורציות, במקום להסיר או לתקן את הפוסט .

בריאיון ל-ynet סיפרה  "בעלי התקשר ואמר שיש שני פקחים חמושים בדלת שדורשים לראות אותי, הוא נבהל והיה בטוח שמשהו לא בסדר. לאחר שמסרו לו את המכתב התייעצתי עם עורכי דין שאמרו לי שמדובר באיום לשמו. לכן מיד ניגשתי לתחנת המשטרה והגשתי תלונה נגד ראש העיר. הבוקר הגעתי לבית המשפט וביקשתי צו הרחקה של ראש העיר ממני". 

מה אומר לכם, פקחים חמושים מאיימים, לא ישנים בלילות...  וגולת הכותרת – צו הרחקה ! 

סליחה שאני מסרב להתרגש...

באשר לשימוש בפקחי העירייה למסירת המכתב, הוסבר בעיריה כי מדובר בנוהל שקיים כבר שנות דור, למסירת מכתבים דחופים, כמו לדוגמה, זימונים לישיבות מליאה, משלוח שי  ועוד. ובכל מקרה מדובר בפעולה סטנדרטית שביצעה מזכירה, ללא ידיעת או מעורבות ראש העיר כמובן וכי מאחר ולכל פקח יש איזור בו הוא מסייר - מדי פעם הם מתבקשים טרם צאתם לסיור היומי, לקחת עימם מעטפה או שתיים, למסירה למוענים באזורם, זאת כדי לחסוך ולייעל.

אגב, בחלק מאמצעי התקשורת אף נטען כי כתיבת המכתב על נייר מכתבים של העירייה פסולה. ובכן, למיטב ידיעתי ונסיוני, יכול ראש העיר אם ירצה בכך, לבקש שהעירייה תממן תביעה שכזו עבורו, מאחר והדיבה הנטענת עוסקת לפי דעתו, בתפקודו כראש העיר ולא, נניח, בחייו האישיים. כך שהשימוש בנייר המכתבים הזה מהווה בהחלט הצהרה לפיה הוא רואה בדברים פגיעה במעמדו כראש עיר ונבחר ציבור ובינינו, לא זה הנושא, "הניצול לרעה" של נייר המכתבים...

  

מעיריית נס ציונה נמסר:

"הקלות הבלתי נסבלת בה מרשים לעצמם תושבים לפרסם  דברי דיבה ולשון הרע אודות מי שעושים לילות כימים בעבורם במסגרת תפקידם הציבורי, מקבלת בנסיבות אלה את מובנה המובהק.

"ראש העיר נפגע מדברים שכתבה הגב' שמרלינג בעמוד הפייסבוק 'נס ציונה בחדשות'. את הדברים ראו אלפי אנשים. אי לכך, מיען אליה מכתב אישי בו הזמין אותה לשטוח את טענותיה באופן ענייני ומכבד בפניו. הגב' שמרלינג בחרה לפנות למשטרת ישראל ולבית המשפט, תוך ניצול לרעה של ערכאות שלא למטרה לשמן נועדו. ראש העיר יגיב לטענות בבית המשפט".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה