רות בר מגישה מזוית אישית מאוד - ברכת יום העצמאות ה-76 למדינתנו

$(function(){setImageBanner('29c95b4b-5b81-4f58-bf76-90f312032eb0','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

אומרת: ביחד מנצחים. ביחד ננצח. יחד זה כוח. יחד זה אחווה. יחד זה שלום ורעות. יחד זה הגינות, שותפות!
אחים אנחנו! לעולם לא עוד, זו לא סיסמה. זו שבועה. נדר. זו קבלת החלטה, שאנו חייבים לשאת, לקחת על עצמנו את חלקנו בנושא, פלוס. כל אחד בגודלו וביכולתו, פלוס! כן, תמיד כדאי לעשות מאמץ נוסף. פלוס. ויש אומרים, פלוס פלוס!

פרטי

ברכת יום העצמאות ה-76 למדינתנו

גם לכם זה קורה שאתם הולכים ברחוב, חולף על פניכם חייל, ואתם אומרים לו- "תודה מתוק. תודה רבה!"

וכשיושבים בבית קפה, וקבוצת חיילים מצטחקקת ומעבירה חוויות, (זה קורה בעיקר בימי שישי בשעות הצהרים), אתם ניגשים אליהם ואומרים להם עם חיוך אוהב- "חברה, תודה! הקינוח, ברשותכם, עלי. אוהבת אתכם."

כן, בימים קשים אלה, אני נאחזת בדברים שיחזקו אותי.

בהתבוננות על החברה המדהימה שלנו. ארץ ישראל היפה. מגויסת. תורמת. עוזרת. מחבקת. נותנת. מקריבה. קושרת קשרים חדשים, עם אנשי העוטף, עם ניצולי שורדי הנובה, עם נשות אנשי המילואים, עם המפוטרים, עם פושטי רגל… כמעט ואיננו יודעים  גבולות. זה כל כך מרגש חשוב ומחמם את הלב.

מחזק אותי ומזכיר לי- "כאן נולדתי, כאן נולדו לי ילדי, כאן בניתי את ביתי, בשתי ידי…", אכן, ומקווה שכולנו נחייה בה בשלום, רעות ואחווה, שקט שמחה ואהבה.

זה ממש לא מובן מאליו לקבל את האחר, לקבל את השונה; והרי כל אחד ואחת מאיתנו שונים.

יש שההבדלים דקים יחסית, כמו בינינו לבין עצמנו היושבים כאן בחברותא. יש שההבדלים מתעבים- כשמדגישים הבדלי עדות, דמוגרפיה, דת, מסורת, אמונה, לאום, אישיות, פרנסה, סטטוס וכו'. ואני, אוהבת אדם; אומרת שכל אחד ואחת מאיתנו יהלום! יהלום שצריך לשפשף דפנותיו, לחשוף להגדיל ולהפיץ את הברק שלו! להנות זה עם זה, זה עם זו וזה למען זה!

ה- 07.10.2024, אני בת 71 שנים, עשה לי בלבול בראש, באמונות, בתפיסות, בחשיבה, בתודעה, בדעותי, באישיותי, בערכי…  מודה, אני רחוקה עדין ברה-עיבוד העדכני האישי שלי בנושא. נדמה לי, כמו רובנו. שהרי, המצב עדיין מאד מורכב. בטוחה שימים יגידו, ונגלה כל אחד ואחת מאיתנו, בני אדם שונים. אחרים. טובים יותר? טובים פחות? חכמים יותר? חכמים פחות? לא יודעת! אחרים!

הכי חשוב לי שנכיר נוקיר ונקיים חברה מאוחדת, בעלת ערכים דמוקרטיים יהודיים ציונים אנושיים.

מי היה מאמין שהיום, במאי 2024 , אייחל לאנושיות, ערך חובה עולמי! מזעזע?? לא בסיסי מידי?!

אדגיש, שחשוב לי, שהחברה הישראלית שלי, תהיה חמה אכפתית מסורה מגוייסת, ששואפת לעוד ולשלום.

עוד, כי זה אני. כמי שמכירים אותי, אני אדם של עוד.

מחד, אני אשה ששמחה בחלקה. כל יום מודה על היש.

במקביל, שואפת ופועלת לעוד- עוד שפע, עוד חכמה, עוד נתינה, עוד קבלה, משמעות, שמחה, עשיית הטוב, שביעות רצון, אהבת האחר, הדדיות, כבוד הדדי, צמיחה, התפתחות, ועוד עצמאות.

אני מאחלת, שכל אחד ואחת מאיתנו יאמץ את העוד, כפי שאני מנהיגה אותו.

ביחד מנצחים. ביחד ננצח. יחד זה כוח. יחד זה אחווה. יחד זה שלום ורעות. יחד זה הגינות, שותפות!

אחים אנחנו!

לעולם לא עוד, זו לא סיסמה. זו שבועה. נדר.

זו קבלת החלטה, שאנו חייבים לשאת, לקחת על עצמנו את חלקנו בנושא, פלוס. כל אחד בגודלו וביכולתו, פלוס! כן, תמיד כדאי לעשות מאמץ נוסף. פלוס. ויש אומרים, פלוס פלוס!

כששותפים בעשייה חשובה ומשמעותית, אזי מאריכים חיים איכותיים. תורמים ונתרמים.

התשוקה, האנרגיות החיוביות, הטורבו- חשובים לאיכויות בכלל ולביצוע. כל אחד יכול לגייס לעצמו אותם. גם זו קבלת החלטה כשלעצמה. כלומר, יש כאן גם בחירה. ולבחירה יש משמעות אדירה. לכל בחירה יש מחיר. חשוב לשקול, לעשות מאזן, להיוועץ באחרים, להתחשב באחרים, בתבונה וברגישות, וללכת קדימה. ועוד. לאחרונה למדנו עוד יותר, שניהול זמן, תקציב, קשרים, יחסים, מערכה שלום, הם גורמים דומיננטיים בחיי האנושות בכלל ואצלנו בכלל זה. חובה להתרכז בכך, להתמקד, להיות פרואקטיבי יעיל ואפקטיבי. עכשיו! כולנו. כו-לם! חדורי מטרה, בנחישות, בגבורה ובדבקות במשימה.

אני משתדלת לא להיכנס לפוליטיקה. הגם שאני מאד אוהבת פוליטיקה. אבל בימים קשים ומורכבים אלה, כשהרבה לוט בערפל, חשובה לי הסובלנות, ההקשבה, העיבוד האישי, ההכלה, השיקול מחדש, הניתוחים המורכבים שכל אחד ואחת צריכים לעשות; ולכן לא אכנס כאן לפוליטיקה פר-סה. לצערנו, זה עוד יקח זמן.

בודאי שלא אכנס ל -" what if " -  מה אם, שכל כך אוהבים לברבר על כך. בטח  לא עכשיו.

בשנת השבעים ושש למדינתנו האיכותית הקטנטנה האהובה, אני מאחלת שכל משאלות ליבי, כפי שציינתי כאן הערב, יתגשמו לטובה. שהשלום ישכון אצלנו, בינינו לבין עצמנו קודם כל; ומול אויבינו צוררינו נגיע להסכמי שלום ברי קיימא לדורי דורות. שהאנטישמיות, הגזענות, מלחמות הדת, ומלחמות בכלל, לא יקרו! שנדע שקט אישי משפחתי לאומי ועולמי; שגשוג וצמיחה; נתינה תמיכה הדדית ומשמעותית. קבלה והכלה. שנדע אהבת אמת, אושר אישי, בטחון, שמחה סיפוק ונחת.

אם כל אחד ואחת יחושו בכך, אזי כל החברה האנושית בכללה תבורך!
ברכותי ואיחולי מעומק ליבי ואהבתי.
חג עצמאות 76 שמח!
והלוואי בשורות נפלאות בהקדם!

שלכם,

רות בר

 

 

 

( המצב בארץ-

כבר 7+ חודשים למלחמת חרבות ברזל,
133 חטופים עדיין בעזה,

מי יודע מה מצבם?

…  )

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה