היעד המתבקש ל"גוש השינוי": פיצול הליכוד – וזה אפשרי !

$(function(){setImageBanner('0302e06d-af6f-44b2-bc67-027ffbdea2dc','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

לו אני מוביל את מהלכי "גוש השינוי" הייתי מציע פומבית רוטציה בין לפיד לבין מועמד חדש מסיעה בת 10 חברים (שליש) שתתפצל מהליכוד .
זהו הפיתרון היחידי שיאפשר הקמת ממשלת שינוי נטולת קצוות, כמו "הציונות הדתית", רע"מ והמשותפת ו... ללא ש"ס והחרדים ! ממשלה שגם ללא בנט יהיו לה 61 מנדטים והוא ייאלץ להצטרף במחיר הגיוני.
ממשלה של 20-22 שרים, עם חלוקה מקובלת של התיקים, בלי סחיטות ועם הרמוניה, יחסית.
ומה שעשוי לסייע למהלך כזה הינה דווקא ההתחייבות של נתניהו לקיום "פריימריס" בליכוד, בכל מקרה, לקראת הבחירות הבאות.

ויקיפדיה

בתמונה: עשרה חכי"ם שאני הייתי פונה אליהם בהצעה למהלך כזה.

מודגש: זו תאוריה שלי והבעת דעה בלבד, שאינה מבוססת על כלום, מלבד הערכה שלי מי מבין 30 החכי"ם של הליכוד לא מחוייב עד כלות לנתניהו. ואין כאן כל כוונה לייחס להם חתירה לכך או כל פעולה או אמירה בנושא. 

אולי אני סתם מפנטז וחולם בהקיץ, אך אני דווקא משוכנע שלא רק נתניהו לא ישן טוב בלילה לאחרונה... אלא גם כמה וכמה מבין חברי הכנסת של הליכוד ואת זה חייב "גוש השינוי" לנצל ומיד.

תזכורת:

אם וכאשר תיערכנה בחירות חדשות, יהיו פריימריס בליכוד. כך התחייב נתניהו בכתב כדי להוריד מסדר היום תביעה שהוגשה נגדו לביהמ"ש המחוזי, ע"י כמה פעילים לא זוטרים, שמחו על הפרה חוזרת ונשנית של חוקת הליכוד, באי קיום פריימריס.

ועתה דמו בנפשכם שאתם/ן חברי/ות כנסת מרשימת הליכוד כיום ואתם/ן ניצבים/ות בצומת שבה רק שתי פניות, ושתיהן גרועות מבחינתכם:

האחת, בחירות חוזרות- פריימריס- צריך לגייס לפחות חצי מליון ש"ח כדי לממן פריימריס. !!! ועדיין קיימת סכנה לא מבוטלת שלא תשובו למשכן.. והנה הלכו להם המשכורת והמעמד כמעט בטרם החלו.. ונשארו רק החובות !  

השניה, ממשלת 61, בה כל התפקידים הטובים חולקו לשותפים החיוניים כל כך והסיכוי שלכם קלוש אפילו להיות סיו"ר ועדת סמלים וטקסים... אתם שחלקכם היו שרים בכירים- אך לא ליקקתם צספיק...  וגם- חייבים להיות כל הזמן בכוננות הצבעות במשכן הכנסת, פן תיכשל הממשלה בהצבעה כלשהי. ונגמרו החיים הטובים והנסיעות לחו"ל..

והנה באה לכם פתאום אפשרות שלישית, נתיב נוסף שנפתח ודורש אמנם לא מעט אומץ ציבורי, אבל- לצידו שמורים צ'ופרים- חבל על הזמן !

אני מציע לכם להצטרף לקבוצה שתציב לה יעד של השגת שליש מחברי הליכוד כיום בכנסת, דהיינו עשרה חברים/ות. ובכך תוכל ליהנות ממעמד של סיעה עצמאית.

הקבוצה הזו תתפלג מהר ככל האפשר מהליכוד, לאחר שתודיע כי הם "הליכוד האמיתי" שלא מוכן עוד לסכן את עתיד המדינה בשל אדם אחד וכו' וכו' ומיד תודיע לנשיא שברצונם להמליץ על מועמד מטעמם. כאשר הסיעה מתחייבת לממשלת שינוי עם קוי יסוד מוסכמים שתפעל אך ורק להצלת המדינה מהמשבר החברתי והכלכלי. 

ולהלן המתמטיקה:

ליכוד חדש 10+ סער 6+ לפיד 17+ עבודה 7+ ליברמן 7 +גנץ 8 + מרצ 6 סה"כ 61 ! 

ואם בנט רוצה גם, אדרבה, קבלנו עוד 7 מנדטים, אבל במחיר הגיוני...

מה נקבל?

רוטציה בין שתי הסיעות הגדולות דהיינו- יש עתיד וליכוד חדש בתפקיד ראש הממשלה, וזה הכי לגיטימי בעולם, בשל היותן הסיעות הגדולות. החרדים וש"ס וכמובן רע"מ, המשותפת והציונות הדתית/בן גביר - נשארים בחוץ ולפתע נעלם עידן הסחטנות ותתאפשר חלוקת תפקידים הגיונית לפי יחסי כוחות מקובלים, בלי סחטנים וסחיטות. כאשר 20  שרים מתחלקים לפי מפתח של 3 מנדטים לשר. דהיינו הרשימה החדשה ליכוד ב' תקבל 3 שרים שאחד מהם אף יתחלף עם ראש הממשלה !

האם זה אפשרי?

ובכן, יש ברשימת הליכוד כרגע לפחות שני חברים/ות שמנהלים רומן מחתרתי עם סער.. אך בדרך הזו, מדובר במהלך ראוי מבחינה דמוקרטית, אשר לאחר שנתניהו יפרוש לבסוף ולאחר שהליכוד יעבור זעזועים פנימיים לא פשוטים, אך כמפלגה דמוקרטית, הוא יידע לבסוף  לקום מחדש ואולי אף לסגור שורות מחדש, בעתיד.

סער ואנשיו יוכלו לחבור מן הסתם לליכוד ב' לקראת  איחוד כזה, או להפוך למפלגה מתחרה בינונית בגודלה וגם זה תסריט מעולה מכל בחינה.

ובאשר לשאלה האקוטית, מיהם העשרה שיעזו? ובכן, אני מצרף את רשימת חברי הכנסת שנבחרו בליכוד. סמנו לכם מי מזוהה כביביסט מורעל ומי לא, ותבינו לבד שיש פוטנציאל לא קטן... ולא רק מבין חברי הכנסת מהשורות האחוריות.

  1. בנימין נתניהו
    2.יולי יואל אדלשטין
    3. ישראל כ״ץ
    4. מירי רגב
    5. יריב לוין
    6. יואב גלנט
    7. ניר ברקת
    8. גילה גמליאל 
    9. אבי דיכטר
    10. גלית דיסטל 
    11. חיים כץ
    12. אלי כהן
    13. צחי הנגבי
    14. אופיר אקוניס
    15. יובל שטייניץ
    16. דודי אמסלם
    17. גדי יברקן
    18. אמיר אוחנה 
    19. אופיר כץ
    20. אתי חוה עטיה
    21. יואב קיש
    22. דוד ביטן
    23. קרן ברק
    24. שלמה קרעי 
    25. מיקי זוהר
    26. אורלי לוי אבקסיס
    27. קטי שטרית
    28. אופיר סופר
    29. פטין מולא 
    30. מאי גולן
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה