שאול גרוס שואל: האם אתם מוכנים לכך שהאנשים ה-א-ל-ה יהיו אלו יבצעו שינוי משטרי עמוק?

$(function(){})

טור שפירסם מוסיקאי דתי וימני, שאול גרוס. חובה לקרוא !
השאלה אינה אם צריך רפורמה משפטית או לא. כמו רוב הציבור גם אני חושב שיש צורך בתיקונים במערכת המשפט.
השאלה היא האם אנחנו מוכנים לכך שהאנשים ה-א-ל-ה יהיו אלו שיבואו לתקן.

1
שאול גרוס הוא זמר-יוצר, מפיק מוזיקלי, יזם, איש חינוך, ומטפל.
מנכ"ל ובעל הלייבל 'מוסיקה אורגנית'. וכך הוא כותב:
פייסבוק
השאלה אינה אם צריך רפורמה משפטית או לא. כמו רוב הציבור גם אני חושב שיש צורך בתיקונים במערכת המשפט.
השאלה היא האם אנחנו מוכנים לכך שהאנשים ה-א-ל-ה יהיו אלו שיבואו לתקן.
ומי הם האנשים האלה? הנה בתמונה:
מוקף באדום הוא נציג "יהדות התורה" בממשלה. סיעה שרוב מצביעיה קבלו פטור משירות בצבא. רפורמה במערכת המשפט (ביטול פסקת ההתגברות) נחוצים לסיעה זו על מנת להעביר את חוק הגיוס ולהפוך את הפטור מצה"ל לקבוע, ובכך להנציח השתמטות של מגזר גדול וגדל מצה"ל.
מוקפים בוורוד אלו נציגי ש"ס בממשלה. סיעה זו שגם חלק מבוחריה משתמטים מצה"ל. בראשה עומד אדם מוכשר ועתיר זכויות, אך כוחני ובעל נטייה מובהקת לשחיתות (תבדקו את אחזקות הנדל"ן של משפ' דרעי וגלו שהאיש בהחלט עשה לביתו). לדרעי חשבון ארוך עם מערכת המשפט, הוא בא לנקום. וגם זקוק לרפורמה חוקתית כדי לחזור לממשלה.

מוקפים בלבן ראו את נציגי "עוצמה יהודית" בממשלה. סיעה כהאניסטית שבראשה עומד סוכן כאוס גזען מוצהר, צייצן טיק-טוק שהוגשו נגדו עשרות כתבי אישום והורשע בביצוע מעשי טרור. איש מלא שנאה למערכת המשפט, שרק המחשבה מה הוא יעשה כאשר יפול לידיו כוח בלתי מרוסן מעוררת חלחלה. שאר חברי מפלגתו אני לא מכיר וה' ישמור. מישהו מסיעה זו הגיש השבוע הצעת חוק שתחייב מעקב של השב"כ אחרי מורים (זה אמיתי, ראיתי את ההצעה).
מוקפים בצהוב הם נציגי "הציונות הדתית" בממשלה. בראשם עומד האיש החשוך ביותר בפוליטיקה הישראלית, הומופוב מוצהר, חרטטן לוקה בהזיות משיחיות, עו"ד קטן שאיכשהו הצליח לשכנע מספיק אנשים שהוא חכם. שאר חברי מפלגתו עוד פחות מוצלחים ומעוררים געגועים קשים לזבולון המר, גאולה כהן וחנן פורת. אלו אנשים שדוגלים בהפיכת ישראל למדינת אפרטהייד ע"י סיפוח יהודה ושומרון, ואוחזים בתיאוריות הזויות על נחיצותה של מלחמה גדולה לקידום הגאולה. בג"ץ חזק מפריע להם מאוד לבסס תפיסות עולם חשוכות כאלה.
שאר הפרצופים בתמונה הם נציגי הליכוד בממשלה, בינם אפשר למצוא מכונות משומנות להפצת רעל כמו למשל ה"סופרת" דיסטל, שנאום הנצנצים שלה (שלצערי הרב שמעתי) לא יוצא לי מהראש כבר חודשים. רעל והסתה של משטרים אפלים. בראש הליכוד עומד אדם שעל אף היותו עתיר זכויות הוא הסתבך בארבעה כתבי אישום והוא מלא בשנאה ונקמנות כלפי מערכת המשפט. רפורמה תשרת אותו אישית בטיפול בבעיותיו המשפטיות.
אז, התשובה לשאלה האם אנחנו מוכנים לכך שהאנשים ה-א-ל-ה יבצעו שינוי משטרי עמוק היא לא ולא רבתי.
ואני אומר זאת כימני, חובש כיפה וכו' וכו'. הפתק שלי בקלפי נפל בן ערובה לחבורה ההזויה הזו. החבורה הזו נבחרה על הטיקט של החזרת הביטחון הלאומי והאישי, מלחמה ביוקר המחיה, חיזוק הכלכלה ועוד. לא על הטיקט של שינוי משטרי.
כל מי שאומר "זה מה שהעם בחר" – לא נכון. העם בחר משהו אחד וחבורה הזויה גנבה את הבחירה בחסות ראש ממשלה הנתון בצבת פוליטית. רוב העם אינו מעוניין בחקיקה חד צדדית. נקודה.
אז מה בעצם קורה פה? התשובה היא – נקמה קנאית המדיפה ניחוח חזק של חקיקה סקטוריאלית ופרסונאלית. זה מה שקורה פה. אנשים שבאו לנקום בישראל הפרגמטית, המודרנית, הליברלית. נכון, גם ישראל שיש בה שאריות כואבות משלטון מפא"י, ויש בה שכחה של התרבות היהודית והתנ"ך. גם לי זה כואב, אני רואה את העוולות, אני רואה את הצורך בשינוי. אני רואה את הצורך בתיקון עוולות העבר.
אבל נקמה קנאית אף פעם לא עבדה לעם היהודי. כל פעם שהלכנו בדרך הנקמנית-קנאית גמרנו רע מאוד. ואילו ההליכה בדרך הפרגמטית, הסבלנית, הפשרנית – זה מה שהביא תמיד לשרידות המדהימה של העם הזה. הדוגמא האחרונה לכך טרייה, בת מאה שנה בלבד: כאשר המנדט הבריטי הגיש את תכנית ה"חלוקה" למנהיגי הציונות – הם התפשרו וקיבלו אותה. הפלסטינים, מאידך, נקטו בעמדה קנאית וסירבו. איפה אנחנו היום ואיפה הפלסטינים. זה המחיר של קנאות, לעומת הפרי של ההיגיון הבריא, הפרגמטיות ולפעמים גם – פשרה וויתור.
עם הנצח לא מפחד להתפשר כשצריך, כי הוא חכם יותר מאשר צודק. והעם הזה רוצה מי שינהיג אותו, לא מי ש"ימשול" בו. והעם הזה סבל מספיק קנאים משיחיים.
צריך לעצור ולפרק את הממשלה הזאת, להית' בירושלים
ה ע ר ה:
"קבלתי תגובות, חלקן של זעזוע, מכך שהקפתי אנשים בתמונת הממשלה ה-37. אני מבין שהיו מי שראו בזה משהו גזעני ו/או פוגעני, אך לא זו הייתה הכוונה. הכוונה שלי היתה בפשטות להראות מי הם נציגי הסיעות בממשלה. כי לא כולם יודעים מי נגד מי. ודרך זה להגיע למסקנה שמי שמתווה את הדרך הם חלק קטן בממשלה, ולרוב החלק הקיצוני ביותר שלה. ובעצם החלק הזה אינו רוב, ולא נבחר ע"י הרוב. זו היתה מטרת הקפת האנשים, ולא שום כוונה אחרת."
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה