שכנינו הערבים, מצטער- אבל ידיכם כן/גם שפכו את הדם הזה !

$(function(){setImageBanner('e54b8228-c701-4530-b0a8-bff9ceb5787e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

כשנשים נרצחות בידי בעליהן לשעבר האשמה אינה רק במשטרה, אלא בראש ובראשונה במשפחת הרוצח ובקהילה שמקבלת את זה.
אתם רוצים שהמשטרה תפעל נגד הגברים המאיימים? בסדר, ומה אתכם? האם אתם מחרימים אותם? את עסקיהם ואת משפחתם?
אדרבה, יקומו נא ויכריזו מנהיגיכם כי כל חמולה המעניקה גיבוי ואף תמיכה מעשית לרוצחים פוטנציאליים שהיא, כולה תשלם מחיר על כך. מחיר של נידוי חברתי ונזק כלכלי. 

נס ציונה נט המקומון של נס ציונה

כבר לפני 3,000 שנה ידע עם ישראל מהי אחריות סביבתית וקהילתית לפשעו של יחיד.

וכך אומרת לנו התורה:

כִּי יִמָּצֵא חָלָל בָּאֲדָמָה אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לְרִשְׁתָּהּ נֹפֵל בַּשָּׂדֶה לֹא נוֹדַע מִי הִכָּהוּ. וְיָצְאוּ זְקֵנֶיךָ וְשֹׁפְטֶיךָ וּמָדְדוּ אֶל הֶעָרִים אֲשֶׁר סְבִיבֹת הֶחָלָל. וְהָיָה הָעִיר הַקְּרֹבָה אֶל הֶחָלָל וְלָקְחוּ זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא עֶגְלַת בָּקָר אֲשֶׁר לֹא עֻבַּד בָּהּ אֲשֶׁר לֹא מָשְׁכָה בְּעֹל. וְהוֹרִדוּ זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא אֶת הָעֶגְלָה אֶל נַחַל אֵיתָן אֲשֶׁר לֹא יֵעָבֵד בּוֹ וְלֹא יִזָּרֵעַ וְעָרְפוּ שָׁם אֶת הָעֶגְלָה בַּנָּחַל. וְנִגְּשׁוּ הַכֹּהֲנִים בְּנֵי לֵוִי כִּי בָם בָּחַר ה' אֱלֹהֶיךָ לְשָׁרְתוֹ וּלְבָרֵךְ בְּשֵׁם ה' וְעַל פִּיהֶם יִהְיֶה כָּל רִיב וְכָל נָגַע. וְכֹל זִקְנֵי הָעִיר הַהִוא הַקְּרֹבִים אֶל הֶחָלָל יִרְחֲצוּ אֶת יְדֵיהֶם עַל הָעֶגְלָה הָעֲרוּפָה בַנָּחַל. וְעָנוּ וְאָמְרוּ יָדֵינוּ לֹא שפכה [שָׁפְכוּ] אֶת הַדָּם הַזֶּה וְעֵינֵינוּ לֹא רָאוּ. כַּפֵּר לְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר פָּדִיתָ ה' וְאַל תִּתֵּן דָּם נָקִי בְּקֶרֶב עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל וְנִכַּפֵּר לָהֶם הַדָּם. וְאַתָּה תְּבַעֵר הַדָּם הַנָּקִי מִקִּרְבֶּךָ כִּי תַעֲשֶׂה הַיָּשָׁר בְּעֵינֵי ה'. 

הבנתם? לא ידוע מי הרגו ולמרות כך, הקהילה כולה נושאת באחריות מסויימת וחייבת להיטהר מחטאה. 

והנה בימינו, כאשר התקשורת ורבים מבינינו עסוקים בשאלה האם המשטרה רשאית לכלוא אישה בניגוד לרצונה כדי להגן עליה מפני בעלה לשעבר או שליחיו וכאשר חכי"ות ערביות ומובילות דעה ערביות ויהודיות באות בטענות למשטרה, אני מצטער, אבל זה לא הוגן כלפי המשטרה ולא נכון, לא מוסרית ולא מעשית.

מדי יום אנו שומעים על רצח נוסף במיגזר הערבי והמקרה הטראגי בלוד - שם נורתה למוות לעיני בנותיה כשהקטנה על ברכיה רבאב אבו סיאם, הביא בעוצמה רבה את הבעיה לסלון ולתודעה שלנו. אך רבאב היא הנרצחת השביעית במגזר הערבי מתחילת השנה, ככל הנראה על רקע מה שמכונה אצלנו "כבוד המשפחה", מעבר לכך שבסך הכל נרצחו במחצית השנה האחרונה 63 אזרחים ערבים.

אז בואו נעזוב רגע את הרציחות על רקע פלילי. גם שם הקהילה יכולה וצריכה לסייע יותר למשטרה במידע. אבל אני יכול להבין את הפחד המשתק אותם.  אבל לא משפחות פשע אכזריות ואימתניות עמדו מאחורי רצח שבע הנשים הערביות, כמו גם עשרות הנרצחות שקדמו להן. היו אלו קרוביהן שרצחו את הנשים מטעמים של הגנה על "כבוד המשפחה", ולרוב הן זכו לגיבוי של בני משפחתם ושל החמולות שמקרבן באו, ובוודאי איש לא הוקיע אותם או הפך אותם למצורעים.

לפני כארבעים שנה פגשתי ערבי מרמלה שגידל את ילדיי אחיו שהיה כלוא למאסר עולם על רצח אשתו שכביכול בגדה בו. האיש היה עובד מדינה, משכיל ורהוט והדבר לא הפריע לו לגבות את אחיו הרוצח ולומר לי שגם אם הוא לא היה עושה זאת, הוא בהחלט מבין את אחיו...

נראה לי שהרבה לא השתנה מאז. ואם הקהילה הערבית רוצה פיתרון, שתתחיל בהחרמת עסקים של משפחות הרוצחים ובפירסום הדבר ברבים ומראש כקריאה של מנהיגי דת ונכבדים.

תדע כל חמולה המעניקה גיבוי ואף תמיכה מעשית לרוצחים פוטנציאליים שהיא, כולה תשלם מחיר על כך. מחיר של נידוי חברתי ונזק כלכלי. 

וזה צריך לבוא מכם, שכנינו, לא מהמשטרה...

------------

לסיכום:

שכנינו הערבים, במוקדם או מאוחר תצטרכו להחליט מה חשוב יותר, המסורת הרצחנית או הסכנה לחיי בנותיכם ושכנותיכם וזכותן לחיים מאושרים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה