תעמולת בחירות, האומנם הכל מותר?

$(function(){setImageBanner('4af042c0-56c4-4089-9517-8d31597ea462','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45931,'Image','');})

מה שאסור לנתניהו מותר ללפיד? ראש הממשלה מפרסם תמונות עם חיילי צה"ל, בניגוד לקביעת היוהמ"ש הקודם.
ואילו בליכוד שוברים שיאי חוצפה בפירסום סירטון פיקטיבי לחלוטין על לפיד ועבאס ואין פוצה פה ומצפצף...!

לצערי אני נתקל לאחרונה יותר ויותר בנכונות מצד אנשים במחנה השינוי להיגרר  לציטוט פירסומים מופרכים ופירסום תגובות שטחיות, ללא ביקורת עצמית מינימלית, בדיוק כפי שהורגלו לייחס למחנה הימין ככלל ולביביסטים בפרט.

בעיניי, מעבר לבעיה הערכית שבכך, זו גם טיפשות טקטית המשחקת לידי מי שמנסה לחזק את תחושת ותודעת המציאות האלטרנטיבית כביכול, מציאות בה "הכל מותר" לצד "הכל פייק"  נוסח חסידי טראמפ ונתניהו.

אבל, בעוד שאין הרבה מה לעשות כשמדובר ביחידים- יש וחובה על יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לעמוד בפרץ כשמדובר בנבחרים ובמפלגות.

ואתן 2 דוגמאות חמורות:

1. בתוכנית הנהדרת "מהצד השני" של גיא זוהר נחשף השבוע סירטון בחירות מפוברק של הליכוד נגד לפיד. בסירטון (ראו תמונה) זייפו - אין שום הגדרה אחרת ! ויצרו מצג כאילו לפיד אמר לעבאס שהוא אוהב אותו ועבאס ענה שהוא רוצה את מ. הפנים...

זאת כאשר חתכו קטע מצילום של לפיד עם בנט וקטע מראיון של רביב דרוקר עם עבאס, בו הוא מתבדח על כך שהיה יכול לדרוש את מ. הפנים ואולי היה מקבל.. (משני הצדדים) 

לדעתי מדובר בעבירה חמורה ועל יו"ר ועדת הבחירות להעניש בחומרה את יוצריו ושולחיהם.

ערוץ 11

2. ינואר 2019 עתרה מ. העבודה לבג"צ נגד נתניהו על שהעלה בקמפיין תמונות עם חיילים. והנה ביוהמ"ש מנדלבליט תמך בדעתם קבע כי:  בתקופת 90 הימים שלפני הבחירות אסור להשתמש בצה"ל לצורך תעמולת בחירות - כולל התייחסויות פוליטיות של ראש הממשלה במתקני צה"ל תוך כדי סיורים וביקורים שהוא עורך בהם.

עם זאת, קבע היועמ"ש כי ייתכנו מקרים חריגים שיצדיקו מבחינה עניינית להשתמש בכך כגון "הרתעת אויב, מצב חירום וצרכים מבצעיים או אירוע שנקבע מראש אשר מתקיים בשגרה בצה"ל ונהוג ששר הביטחון או ראש הממשלה משתתפים בו". היועמ"ש הדגיש כי לא מדובר בביקורים עצמם בבסיסים אלא אך ורק בפרסום של אותם ביקורים באמצעות תמונות וסרטונים."
נתניהו כמובן לא אהב את ההחלטה ואף תקף אותה נמרצות... אך נאלץ לציית ואף להסיר פירסומים. 
והנה פירסם ראש הממשלה לפיד אתמול את ה"פוסט" הבא. אשר לעניות דעתי עונה בדיוק על ההגדרות של מנדלבליט מדוע היה אסור לפרסמו...
פייסבוק
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה