ברגל ימין: מבצע החיסונים מול סופרי המתים !

$(function(){})

דן נחמן ומושיק קוברסקי שבים.. וטוענים:
ההישג של ישראל בנושא החיסונים, לעומת כל מדינות העולם, הוא כל כך גדול, כל כך עוצמתי, שכל מה שנותר למבקריו הוא לתקוף ולעקוץ בנקודות שאולי הן גם חשובות אבל ממש לא מהותיות להדברת המגיפה.

פרטי

בקיץ האחרון יצא לאור בישראל ספר בשם "איך לנצח מגפה". הספר, שנכתב ע"י אחד מהפוליטיקאים שרואים עצמם מועמדים להנהגת ישראל, שכח לציין את המילה האחת שלמעשה יכלה לתמצת את הספר ולייתר את מאות עמודיו, והמילה הזו היא כמובן: "חיסון".

מספר חודשים קודם לכן, כאשר רק פרצה המגפה לחיינו, רבים אף לא הבינו את משמעותה וסכנותיה. "זו רק שפעת!" זעק פרופסור לס באולפנים למצהלות המגישים שנתנו לו במה נרחבת. "הכל תרגיל של ביבי למנוע את משפטו" צעקו פוליטיקאים ופרשנים שלא תפסו כלל את גודל האתגר.

אלא שאדם אחד, זה שרבים אוהבים לשנוא, ראה את הנולד. ראשית, הוא הבין את גודל הסכנה ודיבר על עשרות אלפי מתים פוטנציאלים אם לא ננקוט, ומייד, בצעדי קיצון. בעת שהעולם עוד לא הבין את המצב כלל, ערך נתניהו עשרות דיונים עם מומחים כדי להבין את המודל המעריכי של המגפה, וכדי לתכנן איך מנווטים את ישראל בצורה המיטבית עד שיגיע הפתרון האולטימטיבי – החיסונים.

כל מה שקרה מאז, הגל הראשון והסגר של מרץ אפריל, הגל השני, וסגר חגי תשרי, והגל השלישי והעוצמתי וסגר ינואר, כל אלו היו בגדר צעדי עיכוב ובלימה שבמקביל אליהם פעל נתניהו, יותר מכל ראש מדינה בעולם, להבטיח שלישראל תהיה כמות החיסונים המקסימלית שתאפשר לכל אדם שכשיר לחיסון להתחסן. את צעדי הבלימה, בייחוד בגלים השני והשלישי, נאלץ נתניהו לעשות מול אופוזיציה רעשנית, בתוך הממשלה ומחוצה לה, שלא פספסה שום הזדמנות לתקוע מקלות בגלגלים. אם זה באיסור איכוני השב"כ, אם זה בעיכוב תחילת הסגר, אם זה בפתיחה לא אחראית של המשק וכמובן במתן הכשר גורף להפגנות מופקרות בבלפור.

פרטי

ההישג של ישראל בנושא החיסונים, לעומת כל מדינות העולם, הוא כל כך גדול, כל כך עוצמתי, שכל מה שנותר למבקריו הוא לתקוף ולעקוץ בנקודות שאולי הן גם חשובות אבל ממש לא מהותיות להדברת המגיפה.

כאשר התברר, בצורה מפתיעה, שגם בנושא הכלכלי ישראל מנצחת את התחזיות השחורות של "מומחי הכלכלה" למיניהם לגבי הקריסה, כל מה שנותר לחמוצים הוא לרקוד על הדם. אין דבר בזוי יותר מאשר להאשים את בנימין נתניהו באחריות למותם של קורבנות הקורונה, כאשר ההיסטוריה עוד תוכיח, ולא תוך זמן רב, שבמעשיו הנמרצים והאחראיים הוא הציל עשרות אלפי אנשים. במדינת ישראל ילדים רבים יוכלו להנות מנוכחותם של סביהם וסבתותיהם בחתונתם בזכותו של אדם אחד, בנימין נתניהו. והאירוניה היא שאדם זה הוא המושמץ ביותר במדינת ישראל, לעיתים קרובות גם באתר הזה.

שתי תגובות, אחת מגעילה יותר מהשנייה, נאמרות לגבי תרומתו של נתניהו לחיסונים ומיגור המגפה. יש שאומרים שזה פשוט תפקידו, ואין על מה להודות לו על כך. אותם מיתממים, ראוי שיסתכלו על הכישלון בנושא החיסון של מנהיגי מדינות אחרים כמו מקרון, מרקל וג'ונסון. התגובה השנייה מנסה לנכס את ההצלחה לפקידה אנונימית בנציגות פייזר בישראל או לאנשי הרכש במשרד הבריאות. אלו שוכחים, כמובן, את אותו הרגע שבו פייזר הכריזה על הצלחת הניסוי הקליני והם, מתוך שמחה אווילית לאיד, קפצו להאשים את נתניהו שהימר על הסוס הלא נכון – חברת מודרנה. אלא שנתניהו, אשף היחסים הבינלאומיים, יצר קשר מיידי עם אלברט בורלה, מנכ"ל פייזר, ובשני גלגלי הצלה הציל את אזרחי ישראל.

ראשית, הוא פרט על הנימים היהודיים של בורלה, יוצא קהילת סלוניקי שחלקה הושמד בשואה, וגרם לו להרגיש את אחדות הגורל של העם היהודי.

שנית, ואף חשוב יותר, נתניהו הבין מייד שישראל יכולה לתת לפייזר, תודות למערכת הבריאות הדיגיטאלית מהטובות בעולם (איפה כל אלו שדיברו על קריסת מערכת הבריאות לא מזמן...) את הסביבה האופטימאלית להוכחת יעילות החיסון. דרוש מדינאי בעל שיעור קומה יוצא מן הכלל כדי להבין את פוטנציאל הווין-ווין שנוצר, ואין אף פוליטיקאי אחר בישראל בעת הזאת שאפילו מתקרב לכך. נודע גם שנתניהו הוא היחיד ממנהיגי העולם שטרח לפנות אל המנכ"ל בעצמו.

בעת כתיבת שורות אלו מספר המחוסנים בישראל במנה הראשונה הוא מעל 4.6 מיליון איש, שיחד עם 700,000 מחלימים מהווים יותר מ-80% מהאוכלוסייה הבוגרת הנמצאת בסיכון גבוה למחלה קשה ולתמותה.

עד כמה ראש הממשלה ושר הבריאות קוראים להתחסן, כולנו יודעים, למרות ניסיונות הצנזור וההשתקה של ערוצי הטלוויזיה. אבל הנה כמה דוגמאות נהדרות לתרומתם של מנהיגי האופוזיציה. מתוך ציוצי השבועות האחרונים, מי עודד להתחסנות? יאיר לפיד – 0 פעמים מתוך 150 ציוצים. גדעון סער – 0 פעמים מתוך 95 ציוצים. אביגדור ליברמן – 0 מתוך 105 ציוצים. חלקם אף מטיל ספק ביעילות החיסון ונותן הצדקה למסרבי החיסון. הגברת שאשא ביטון למשל, המוצגת ביהירות כמשנה לראשות הממשלה של סער, זאת שבפעולותיה המופקרות בוועדת הקורונה גרמה לנזקים בחיי אדם, היא מעזה גם היום לתת למתנגדי החיסונים לגיטימציה ולהתנגד לפעולות שיעודדו חיסון. אין גבול להפקרות ולחוצפה.

ההיסטוריה תשפוט לחומרה את אלו שרקדו על הדם בספירת המתים ובו בזמן שנמנעו מלתרום למאמץ החיסונים. נקווה שעוד קודם ישפוט אותם הציבור החכם בבואו לשלשל את הפתק שלו לקלפי.

 פרטי

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה