דן נחמן ומושיק קוברסקי במדורם "ברגל ימין": הבחירות הגורליות ואתם.

$(function(){setImageBanner('16e1481b-949d-4ad1-831f-f0b104da1458','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})


ביום שלישי הקרוב נלך כולנו להצביע בבחירות, שמיותר לומר שהן מן הגורליות בתולדות ישראל. אנחנו פה כדי לנתח בצורה מושכלת את שלוש הבעיות העיקריות בפניהן ניצבת מדינתנו, ונדבר אתכם כאזרח אל אזרח, ללא מחנות.

והנושאים הם: בריאות, כלכלה, וחוץ ובטחון.

פרטי

בריאות – לשמחתנו, בזכות מבצע החיסונים המזהיר, אנו נמצאים כבר מעבר לשיאו של המשבר שהעולם כולו, ואנחנו בתוכו, עברנו בשנה האחרונה. אירופה, לצערנו, עדיין מתבוססת בתחלואה קשה ובסגרים, ואצלנו, התחלואה יורדת, מחלקות קורונה נסגרות, וגם הפחד מתפוגג. לפני חודשיים המצב נראה עגום הרבה יותר כאשר המוטציה הבריטית החלה להשתולל והחיסונים טרם הספיקו להשפיע. מעט תזכורת לגבי זמנים: החיסון הראשון החל ב-20.12.20, והחיסון השני ב-10.1.21. שיא התחלואה נרשם בחצי השני של ינואר, כלומר אחרי שהחיסון השני כבר החל. באותם ימים נשמעוקולות רפיון, ביקורת וזלזול מצד גורמים פוליטיים (בנט, ליברמן, לפיד) כאילו החיסון לא יפתור את הבעיה. נוכחנו כולנו, למרבה השמחה, כי מדיניות נחושה, יש היגידו אובססיבית, היא זו שהשיגה את המטרה, לטובת כל אזרחי המדינה.
כדי שנוכל להמשיך לישון בשקט חייבים לדעת שהנהגת המדינה תהיה בידיו של מי שהוכיח יכולות פנומנליות בקריאת התמונה, בהבנה כי החיסונים הם הפתרון היחיד והאולטימטיבי לבעיה, וכמובן ביכולת הביצוע בהשגת החיסונים, בניית המערך האדיר לקירור ושינוע, ושימוש מושכל במערכת הבריאות (שהתגלתה במלוא תפארתה למרות הניסיון להציגה כ"מורעבת" ו"כושלת" בעבר) כדי לחסן את רוב האוכלוסייה.

כלכלה – כלכלת ישראל, כמו יתר כלכלות העולם החופשי, נפגעה מהמגפה. למרות שברמת המאקרו, המדינה נפגעה פחות מאשר רוב מדינות העולם, אין ספק שעסקים רבים וגם אנשים פרטיים נפגעו קשות מהמשבר. מדינת ישראל נכנסה למשבר עם כלכלה חזקה ופורחת, עם יחס חוב תוצר נמוך, אבטלה נמוכה מאד, מטבע חזק וצמיחה מצוינת. האתגר כעת הוא לחדש את הצמיחה, להחזיר את העובדים למשרותיהם, ולנצל את העובדה שאנו הראשונים בעולם שיוצאים מהמגפה גם כיתרון כלכלי. המדיניות שנדרשת לצורך כך היא הורדת נטל המיסים, הקטנת החסמים הרגולטוריים, ועידוד העסקים לצורך החזרת התעסוקה לרמה שלפני המגפה. בראש המערכת חייב לעמוד אדם בעל הבנה כלכלית עמוקה ויכולת מוכחת בהזנקת המשק. במערכת הפוליטית היום, האדם היחידי בעל הניסיון בתחום הוא בנימין נתניהו ואין ספק שאם הוא יקבל את המנדט נראה צמיחה מואצת והתאוששות מהירה.

חוץ ובטחון – דבר מופלא הוא שגם תוך כדי שנת המגפה הצליחה הממשלה לחתום על ארבעה הסכמי שלום היסטוריים. הדבר היווה שיא של פעילות מדינית שמיצבה את ישראל בתוך שורה ארוכה של בריתות וניתן לומר, ללא שמץ של הגזמה, שמאז קום המדינה, מצבנו המדיני מעולם לא היה טוב יותר. גם בתחום הבטחוני, למרות כל האיומים, העשור האחרון היה השקט ביותר מאז קום המדינה עם המספר הנמוך ביותר של נפגעים בפעילות ביטחונית ואירועי טרור. במבט לעתיד, אין ספק שממשלת ימין בראשות נתניהו, אשר תמשיך את הקו הנוכחי, תביא להרחבת "הסכמי אברהם" למדינות נוספות שכבר רומזות על רצונן בכך. לצורך כך נדרשים חזון, עוצמה והבנה גאופוליטית שידעו לנצל את הפחד של המשטרים הסוניים המתונים מהסכנה האיראנית. נתניהו כבר הוכיח שהוא מצליח למצב את ישראל כשותפה בכירה בציר האנטי איראני ולא מהסס להתייצב לצורך כך אף מול נשיא אמריקני. שמירת היציבות באזור כה הפכפך כמו המזרח התיכון הוא משימה לאנשים מנוסים ומקצוענים ואין להפקידה בידיים חובבניות וחסרות ניסיון.

לסיכום, כל אזרח שישקול, עם יד על הלב, מהם הדברים שישפיעו על גורלו וגורל משפחתו בשנים הבאות יודע ששלושת הנושאים שמנינו הם החשובים מכל. לכל אחד יש גם דברים אחרים שהוא רואה כמשמעותיים עבור המדינה, אולם אף אחד מהם לא מגיע בחשיבותו לנושאים אלו. יש נטייה, כאשר דברים זורמים היטב, להמעיט בחשיבותם ולקבל הצלחות בהם כדבר טבעי, ולא כך הוא. משבר, כגון זה שחווינו בשנה האחרונה, ממחיש לנו שוב, במלוא העוצמה, מה באמת חשוב. כשתעמדו בקלפי, ביום שלישי, חישבו גם אתם על דברים אלו ובחרו במי שלדעתכם הביא להישגים בתחומים אלו וימשיך לטפל בהם בצורה המיטבית.

לנו אין ספק שאדם זה הוא בנימין נתניהו.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה