2,500 שנה חלפו ו...שום דבר בטבע האנושי לא השתנה.

$(function(){setImageBanner('2516a55f-c218-4f0f-b8bd-50d833a746d8','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45931,'Image','');})


על רקע המאבק ברפורמה המשפטית נזכיר את תוקידידס. הוא היה פילוסוף והיסטוריון ("מלחמות הפלופונז") שהיה שנוא על מרבית תושבי אתונה של אותם ימים, בשל אמירותיו הנוקבות וביקורתו.

מדבריו: בני אדם שעה שהם מבקשים להתנקם באחרים, אינם מהססים לבטל את החוקים המשותפים לכל הבריות ואשר בהם תיקווה לכל, שאם יפלו ברעה - ייוושעו על ידיהם"...

ראו עוד ציטטות מדבריו ותבינו כמה מעט השתנה, אם בכלל, מאז ועד ימינו אנו.

טיים מגזין

שלושה ציטוטים, שלוש אמיתות.

(ותודה לבחור אלמוני בהפגנה מול הכנסת שציטט אותו בעזרת רמקול נייד.)

"סיבת כל הרעות האלו הייתה תאוות השלטון, הנעוצה באהבת הבצע והכבוד ותוצאתם הקנאות המצויה אצל אנשים רודפי-התנצחות"

"וכך הביאה המחלוקת לידי קלקול כל המידות הטובות ביוון. התום, יסוד מידת האצילות, היה ללעג ולקלס ובטל קיומו. התנכלות איש ברעהו והחשדנות פשטו בכל מקום. שום דבר לא היה בכוחו להשלים בין הניצים לא הן-צדק ולא שבועה. ומאחר שכל אחד היה תקיף בהכרתו שאין שום תקווה להגיע לידי יציבות נתנו דעתם בעיקר להיזהר מפגיעה ולא היו מסוגלים לתת אמון באחרים. הפחות נבונים- ידם הייתה על העליונה על פי רוב. שכן הואיל ופחדו מפני נחיתותם ומפני תבונת יריביהם ..היו יוצאים לפעולה בעזות נפש." 

"כשהתבלבלו כל סדרי החיים בעיר בשעה זו, הריע הטבע האנושי את תרועת הניצחון על החוקים. ועם היותו רגיל גם קודם לכן להפר חוקים, שמח להכריז בגלוי שאין לכבוש את יצריו ושהוא חזק מן הצדק ואויב לכל יתרון...בני אדם שעה שהם מבקשים להתנקם באחרים, אינם מהססים לבטל את החוקים המשותפים לכל הבריות ואשר בהם תיקווה לכל, שאם יפלו ברעה - ייוושעו על ידיהם

"משמעותן הרגילה של מילים נתחלפה... פזיזות חצופה נחשבה כאומץ נאמן, היסוס נבון כפחדנות, מתינות כמסווה לחוסר גבריות, היכולת לראות בעיה מכל צדדיה כרפיון ידיים. אלימות מטורפת הועלתה לאחת ממידות הגבריות ותכנון זהיר כאמתלה להשתמטות. חמום המוח נחשב תמיד לנאמן ומתנגדו לחשוד. המצליח במזימה נחשב פיקח והמגלה מזימה לפיקח יותר אך מי שניסה למנוע את הצורך במזימות נחשב כמי שמפר אחדות או כפוחד מהמתנגדים"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה