תמונה ראשית

אדם בתוך עצמו הוא גר

$(function(){setImageBanner('eb6b3572-1579-42e0-b721-2edca164c479','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45889,'Image','');})

אנשים מתכננים שנים את בית החלומות שלהם, לוקחים משכנתא ומהנדס..אבל לבנות את היסודות שמחזיקים את הבית שנקרא ״אני״ שוכחים לעיתים קרובות מידי..

אני חושבת ששינויים הם דבר חיובי. דבר מלחיץ אבל חיובי. העולם שלנו הוא עולם של שינויים. אנשים משנים את התספורת שלהם, את הדעות הפוליטיות שלהם ואפילו את מקום המגורים שלהם. אם קל כל כך לחולל שינוי.. למה רוב הפעמים כשהוא קורה אנחנו נלחצים ומרימים ידיים ומעדיפים להישאר את הכל בדיוק כמו מקודם.
צילום: טל רביבו ל- G-star

הרבה חברים שלי מספרים לי שהם עוזבים מקומות עבודה של שנים, שהם נפרדים מבני הזוג שלהם, שהתחילו קשר חדש ושהם עוברים דירה. כל כך הרבה שינויים בכל כך קצת זמן. גם אני עומדת לעבור דירה בסוף החודש. שינויי גדול, שינוי מלחיץ. אבל אני חושבת שאחרי הרבה זמן של חיפושים עבור המשהו הזה שיענה על ההגדרה הזאת "בית" מרגיש לי שאחרי הכל – בסוף מצאתי. אנשים מחפשים שהמילה הזאת - "בית" תהיה להם בכמה שיותר תחומים בחיים. שהעבודה תרגיש להם כמו בית, שהאהבה תיתן להם בית, ושהבית שלהם ירגיש באמת כמו בית.

נראה שבסופו של דבר, זה בכלל לא קשור למבנה שנגור בתוכו או נעבוד בו או נאהב איתו.. אלא באנשים שנמצאים בו.

"בית". מילה אחת, מיליון פירושים.
אנחנו בתקופה כזאת שמדברת הרבה על הדבר הזה- "בית. בהתחלה זה על הבית של השם, בית המקדש שנחרב ובגללו אלה ימים עצובים, והבית השני הוא על הבית שבו אנחנו חיים – הגוף שלנו.
אז איך בית פיזי והגוף שלנו בעצם מתחברים אחד לשני? את זה אנחנו בונים, או שוכרים והשני פשוט אנחנו נולדים איתו, דיאטות, חדר כושר אבל הגוף שלנו זה מה שקיבלנו. הם מתחילים להתחבר שני הבתים האלה ברגע שלנו יש את הכוח להרוס או לשפר. הכל עניין של בחירה.

בית המקדש נהרס בגלל שנאת חינם שהייתה בנינו, הגוף שלנו יכול להיהרס בגלל שנאת חינם כלפי עצמנו. המשפט הזה "ואהבת לרעך כמוך" היה חסר אז בתקופת בית המקדש ובגללו נחרב גם בית המקדש, אבל נראה שגם היום אנחנו מרגישים בחוסר שלו.
"ואהבת לרעך כמוך" זה לא סתם משפט.. איך נוכל לאהוב אחרים אם לא נתחיל לאהוב קודם כל את עצמנו? זה לא אופציה שמציעים לנו "היי, אולי כדאי שתתחיל לאהוב את עצמך מה דעתך?" אלא זו פקודה. תתחיל לאהוב את עצמך, אתה הבית של הנשמה שלך. תתחיל לאהוב את עצמך, כי זה לא רק בשבילך.. זה בשביל כולם. כי ברגע שיש שלום בית, יש הכל.

צילום: שניה הדר
ופה מתחיל גם העניין של שינוי. שהוא דבר חיובי, דבר חיובי אבל גם מלחיץ. אולי כדי שנתחיל בשינוי הכי קטן אבל משמעותי עבורנו ובסוף גם עבור הסביבה שלנו.

לפני לקיחת משכנתא וקבלן עם תעודות, כדאי שנתחיל לעבוד על היסודות של הבית שלנו. להשקיע בו, להכניס אליו דברים טובים, להיות רגישים אליו, עם חמלה כלפיו. מה אנחנו רוצים שיהיה בבית הזה? האם זה אהבה, אמת וביטחון או לשון הרע, צרות עין וזלזול? 

השינוי הוא בנו, השינוי הוא אנחנו. וכשאנחנו חזקים כל אחד בפני עצמו איך לא נהיה חזקים יחד?

אמן שנדע דווקא בימים כאלה אהבת אמת מה היא. ללא מחסומים, ללא חששות ועם סבלנות. כי אנחנו לא באמת יודעים מה קורה בתוך הבית.. אולי הוא בשלום בית? אולי הוא סגור כעת לצורך שיפוצים? סבלנות..

ממני אליכם עם המון אהבת חינם..
שניה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה