איך תשפענה ההחלטות החדשות במועצת העיר באשר לבניה העתידית!   איש הנדל"ן יעקב קורץ (קורצי) עושה סדר...

$(function(){})

שתי החלטות התקבלו במועצת העיר בישיבתה כמליאת הוועדה לבניין עיר. לגבי עתיד העיר או יותר נכון לגבי ענייני דיור יזמות ומסחר בעיר.

 מה זה אומר ואיך זה ישפיע עלינו- ראו בהמשך:

פרטי

החלטה ראשונה: תוספת יחידות דיור קטנות עד 80 מ"ר לצעירים 

 

תוספת עד 20% יחידות דיור לטובת דיור בר השגה לתושבי העיר הצעירים במחיר מופחת.

המשמעות היא שבבקשות להיתר הכוללות בקשה לתוספת יחידות דיור בפרויקטים חדשים יאושרו תוספות של דירות קטנות עד 80 מ"ר. התוספות שיאושרו ליזמים יהיו עם כל מיני הגבלות ותינתן עדיפות לזכאים בני העיר.

כבר הרבה שנים שאין בעיר דיור בר השגה עם עדיפות לבני העיר ועכשיו נוצר סיכוי לראות בעוד מספר שנים דירות קטנות לבני העיר. יחד עם האישור הזה יש להבין שאושרה תוכנית לבניית 180 יחידות דייר במחיר למשתכן ליד פיקוד העורף וגם שם יהיו דירות שכאילה, בנוסף יבנו דירות קטנות במסגרת פינוי בינוי ברמת בן צבי ויד אליעזר כך שישנה האופציה שתיווצר תחרות בקרב היזמים על צעירים בני העיר ועל מחפשי דירות קטנות.

ההחלטה תגרום שבעוד 3-5 שנים, למי שלא השתתף או לא זכה בהגרלה של מחיר למשתכן, תהיה הזדמנות לרכוש דירה קטנה במחיר סביר, כל זאת במספר מיגבלות ותנאים: רק אם אין למבקש דירה או זכות בדירה אחרת בשש השנים הקודמות למועד החתימה על חוזה מכר, רק שלא שכר דירה בדמי מפתח, שאינו בר זכות במשק או נחלה חקלאית, שאין לו זכויות בדירה בשלבי בנייה. שאין לו מעל שליש זכויות בקרקע המיועדת למגורים ואולי עוד מגבלות שיחולו בעתיד.

יתרונות רבים להחלטת המועצה בעניין דיור בר השגה: הזדמנות לצעירים לגור בעיר, מה שכמעט לא אפשרי כיום במחירי הדירות הגבוהים בנס ציונה, בנוסף תיווצר הזדמנות לשוכרי דירות שזקוקים לדירות קטנות ואפילו מבוגרים שמחפשים דירה קטנה במקום דירות 5 חדרים אחרי שהגוזלים עזבו את הקן.

נצטרך להמתין ולצפות למימוש ההחלטה .......

 

החלטה שניה: תוספת שימושים באיזורי תעסוקה 

 

תוספת של שימושים בבניינים חדשים באיזורי התעסוקה בפארק המדע.

לאור הירידה בביקוש למשרדים והעבודה מהבית וגם הרצון התמידי של היזמים להגדיל את אחוזי הבנייה בפרויקטים ישנו עודף גדול של משרדים ונוצר קושי ליזמים להניע פרויקטים חדשים לכן אושרו תוספות שימושים באיזור התעסוקה כמו, פנאי בידור ונופש ועוד חלק שיכול לשמש כדיור להשכרה ואפילו מלונאות ומעונות דיור לסטודנטים.

בעקבות השינויים בהרגלי התעסוקה ניתן לראות בערים רבות מושג שנקרא "עירוב שימושים", בעיר המתוכננת ביותר בישראל, מודיעין ישנם בניינים בהם קיים חניון מעליו בקומת הקרקע חניות ומסחר, מעליהן שתיים או שלוש קומות משרדים, חדר כושר, חללי עבודה ומעל כל זה עוד 10 קומות ומעלה. קונספט שמאגד בתוכו את המגורים, מקום עבודה, מקום בילוי ומסחר. 

המשמעות היא שינוי פני אזורי התעסוקה החדשים ביציאה מנס ציונה לכיוון רחובות, מגוון גדול יותר של פרויקטים, יצירת חיים באזור גם בשעות הערב והלילה, וכמובן אפשרויות נוספות ליזמים להשקעה ביער.

הוועדה ממליצה על תוספת השימושים הבאים באזור התעסוקה פארק המדע: מכללות, מעונות סטודנטים, מלונאות, אולמות אירועים בשטח של עד 500 מ"ר. בתי חולים, וכן ניתן יהיה לשלב מסחר גם בקומות נוספות ע"פ שיקול הועדה המקומית לתכנון ובניה.

יתרונות ההחלטה רבים מאוד ובתנאי שהיזמים ייראו לנכון לבקש תוספות אחוזי בניה ולהוסיף שימושים. נצפה לראות יותר מקומות בילוי, נראה כנראה גם דיירים חדשים בשכירות כגון סטודנטים ואולי גם דיור מוגן. איזור התעסוקה יהיה גם איזור נרחב של תרבות פנאי לאחה"צ והערב. באם היזמים יהיו יצירתיים ובשיתוף העירייה נראה את נס ציונה "מתעוררת" ואפילו מרכזת אליה אזור סטודנטיאלי כמו שיש לעיר השכנה רחובות.

חסרון יכול להיות ביצירת אזור מגורים נוסף שאין לו תשתיות עירוניות (מוסדות חינוך, תחבורה  ציבורית....).

 גם כאן נצטרך להמתין.....

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה