הרב מיכאל לייטמן: נפש בריאה באנושות בריאה

$(function(){setImageBanner('a81569c0-5d91-458c-b39f-f247c648185f','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45889,'Image','');})


"כוכב הלכת שלנו הוא הבריאות שלנו" – זה הנושא שנבחר להיות במוקד יום הבריאות הבינלאומי (7.4). לפי האו"ם, נושא האקלים המשתנה מהווה איום על בריאות האדם וגורם למחלות כמו אסתמה, סרטן, מחלות לב ועוד. מכאן משבר האקלים הוא גם משבר בריאותי.

1
יום הבריאות תופס אותנו עם רגל אחת שקועה עדיין במגפת הקורונה, והשנייה כבר טובלת במחלות נשכחות שמתפרצות מחדש כמו הפוליו. למעשה אין לנו מספיק ידע היסטורי כדי לאבחן "התפרצויות חדשות" פתאומיות. ייתכן שיש למחלות ומגפות מחזוריות קבועה שאנחנו לא מכירים. אולי פעם בשלוש מאות שנה המחלה חוזרת ואיננו מודעים לכך, ואולי אנחנו מייצרים בעולם בלי לדעת תנאים מסוימים שגורמים למחלות להתפרץ.

היינו יכולים לענות על השאלות האלו ולהבריא את העולם, אבל מערכות הבריאות הבינלאומיות שהקמנו שקועות בקיומן עצמן ולא יותר. הן עסוקות בארגון כנסים, בלטוס מוועידה לוועידה כדי לדבר על משברי הבריאות והאקלים. עובדה, עם כל הקִדמה הטכנולוגית, המכשור והתרופות, העולם לא נעשה בריא יותר.
כאשר בני אדם מנסים לפתור בעיות עם אותם יצרים שיצרו את הבעיות, הן רק גדלות. אותם יצרים שדחפו אותנו עם השנים לבנות חברה שבה איש-איש לעצמו, דחקו בנו להרים איש-איש חומות הגנה סביבו, לפתח בתוכנו אדישות לזולת ולא לראות שום בעיה שאנו מרוויחים על חשבונו. אותם יצרים גורמים לנו לחשוב שכדי לפתור את בעיות האקלים והבריאות צריך יותר כסף, תרופות, בתי חולים וטכנולוגיות מתקדמות.
אז מקימים שדולה, מגייסים כספים, משקיעים מיליארדים ובקושי מצילים אנשים ממוות. בכל זאת יש תרומה לרפואה, אי-אפשר להתכחש לה, אבל היא כמו כוסות רוח לחברה האנושית המתה. עלינו לדאוג בעיקר לחיבור בריא בין בני אדם. כי כמו שמלמדים המקובלים, כל רע שיש בעולם – החל משימוש בטכנולוגיה כדי להזיק זה לזה ולסביבה, דרך פערים כלכליים בלתי נתפסים ועד לפגעי אקלים הרסניים – נובע מניתוק הרגשה בין אחד לשני, מהקשרים השבורים בינינו.
עלינו להשקיע באיחוי הקשרים, ביצירת מערכות הסברה שיעוררו דיון על הצורך באחדות על פני הרגשת הפירוד שמולידה בינינו חולי. ככל שנצליח להרגיש קשר חי ונושם בינינו ונתגייס לפעול בעזרה הדדית, כך הבריאות העולמית תלך ותשתפר וגם האקלים יתאזן. הבריאות שלנו תלויה ביחסים בינינו; החיים והמוות שלנו ושל כדור הארץ תלויים אך ורק בקשרים המתוקנים בינינו. שנהיה בריאים.
מוזמנים לצפות חינם בסדרת הסרטונים שלי "מסע לעולם פנימי" >> bit.ly/3bRSfaS
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה