חמישה טיפים מנצחים לבחירת מתנה לחגים

$(function(){setImageBanner('d19f0807-90c0-4564-bc44-01dc73bb9fd5','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45889,'Image','');})

תקופת החגים מתקרבת, בין אם יהיה סגר ובין אם הכל יהיה כרגיל, נהוג לתת שי קטן למארחים ואצל חלקנו נוהגים גם לתת מתנה קטנה וצנועה למתארחים בביתנו. קבלו חמישה טיפים מנצחים לבחירת מתנה לחגים

צילום עצמי

איך לבחור מתנה לראש השנה וחגי תשרי 

בכתבה הבאה נסקור חמישה טיפים שיגרמו למתנה שלכם להיות מוצלחת מדוייקת ושגם תעמוד בתקציב הקיים. באמצעות חשיבה יצירתית ניתן למצוא מתנה בכל סכום, אפילו בכמה שקלים בודדים, אם זה התקציב הקיים.

השפע מבצבץ מכל פינה, כל החנויות הגדולות יוצאות במבצעי 1+1 ואתם חשים אבודים? הנה חמישה טיפים חשובים לקניה חכמה של מתנות לחג. 

הגדירו תקציב מדוייק 

הטיפ הזה מתאים לכל קניה, ולא רק של מתנות. תמיד הגדירו תקציב מדוייק ככל הניתן למתנה שאתם צריכים לקנות. למה? כי אם לא נגדיר לנו תקציב מדוייק אנחנו עלולים לסטות ממנו, וסטייה מתקציבים יוצרת חוסרים ופערים להמשך הדרך. יש כמה אפשרויות ודרכים להגדרות תקציב, הראשונה היא לבדוק את הסה"כ תקציב הקיים ולחלק אותו לנתחים שונים בהתאם למתנות שנזדקק להן , הדרך השניה היא לחלק בצורה שווה את התקציב עבור כל המתנות והשלישית , להחליט שמביאים רק למארח עצמו מתנה ומשאירים את כל התקציב למתנה אחת גדולה. מה עדיף? אצל כל אחד ההעדפות שונות, יש משפחות בהן הקרבה מאפשרת כך או אחרת, אם התקציב מוגבל העדיפו להסתמך על העבר ולפעול באותה דרך שבה פעלתם עד היום. עצה נוספת היא לכתוב את התקציבים על דף כך שלא נתבלבל גם אם נהיה מוקפים בשפע.


ומה אם יהיה סגר?

במידה ויוחלט להכריז על סגר, המתנות שלנו הופכות לרלוונטיות אפילו יותר ,כי אין כמו לשמח מישהו בודד עם מתנה מדוייקת עבורו ואין ספק שיהיה ניתן להשתמש בשירותי השילוח של רוב העסקים שמאז פרוץ הקורונה התחילו לעבוד בצורה שוטפת עם משלוחים .

מי יקבל את המתנה?


אחרי שהגדרנו תקציב לכל מתנה, כעת עלינו לפעול במישור נוסף שיכול לעזור לנו לעמוד בתקציב ולא להתפזר יתר על המידה. שאלו את עצמכם שאלה פשוטה- מי הוא האדם שיקבל את המתנה שלנו?

עבור כל אדם, הגיוני שהמתנות יהיו שונות. ,ביננו? לא נרכוש עבור סבא יובל מפת שולחן כשם שלא נרכוש עבור הדוד אריה מארז סבונים מפנק. על כן עלינו לנסות ולדייק בפרטים.

אם הולכים לסבתא וסבא, האם יש משהו שהם אוהבים במיוחד? אוסף כלשהוא שניתן לתרום את חלקינו בו ? האם סבתא מאוד אוהבת לבשל ואז אולי נלך על כיון של סינר או כלי מטבח? יכול להיות גם , שהשנה נלך להתארח אצל מישהו שלא בהכרח מכירים לעומק, במקרים כאלו העדיפו לבחור משהו מעוצב שלא יאכזב כמו למשל מסגרת עץ עם ברכה לשנה טובה.
אם אתם מארחים,תוכלו לרכוש פריט קטן ונחמד עבור כל מתארח לפי תקציב שבחרתם והגדרתם מראש.

לכו על יצירתי

נסו תמיד לחשוב מחוץ לקופסא. נכון שהכי קל ונוח להביא בקבוק יין , אבל אולי שווה לבדוק להביא בקבוק יין עם כיסוי מיוחד, או במקום להביא לסבתא וסבא עוד כלי בית , לכו על מארז מיוחד עם הדפסה על בלוק עץ עם תמונות הנכדים או קוביית עץ עם הדפסה,משהו שיהיה רק עבורם ושישמח ויפתיע הרבה יותר מבקבוק יין סטנדרטי. כל תמונה שנוצרת זיכרון משפחתי בימים אלו היא דבר משמח בפרט בימים כאלו בהם אנו חווים ריחוק חברתי מהמבוגרים שבשבט המשפחתי .

הסתכלו גם על הקנקן!

נכון , שתמיד לימדו אותנו לא להסתכל רק על הקנקן אבל אם כבר יצאנו מהקופסא בבחירת המתנה, בואו נצא מהקופסא תרתי משמע גם בפרטים הקטנים של המתנה .האריזה של המתנה צריכה להיות יצירתית ככל הניתן, משהו שיגרום למקבל המתנה לומר וואו עוד לפני שפתח את המתנה המרגשת שלכם .

העדיפו עסקים קטנים- למה בעצם לקנות מעסק קטן?

הלא בכל חנות נוכל להשיג כנראה מוצרים דומים בכמה שקלים פחות. אבל כשאנחנו רוכשים מעסק קטן אנחנו מחזירים הכח לקהילה הקרובה לנו, כי בעלי העסקים הקטנים בסביבתנו הם חלק מהקהילה שלנו, הם נמצאים איתנו בבוקר כשאנחנו נפרדים מהילדים בכניסה לבית הספר, או מהנהנים לשלום בכניסה לבניין, זה אותו השכן שיש לו כבלים לעזור עם ההתנעה של הרכב בבוקר קר ואולי זו השכנה שהחזירה לך את הארנק שהפלת בחניה כשחזרת עם הילדים אחר הצהריים מהגן. בקיצור ,העדיפו לרכוש מעסקים קטנים .

שיהיה לכולנו חג שמח ונעים!

יעל קולר, שנים בתחום הקניינות ושירות הלקוחות,
לשעבר בעלת חנות צעצועים ומתנות שנסגרה בתקופת הקורונה.
כיום בעלת החנות האינטרנטית "פצפצים" הפועלת בנס ציונה ובמשלוחים לכל הארץ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה