מברצלונה לאורקום: מסי ישמש כשגריר של חברת אורקם הישראלית ויקדם הנגשה למען ציבור העיוורים ולקויי הראייה

$(function(){setImageBanner('e3941111-9371-4672-8429-2fd703758c30','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45889,'Image','');})

כוכב הכדורגל מברצלונה יוביל פרויקט ראשון מסוגו למען עיוורים ולקויי ראייה בעולם. ליאונל מסי ישמש כשגריר של חברת אורקם הישראלית ויקדם הנגשה באמצעות טכנולוגיה חדשנית למען ציבור העיוורים ולקויי הראייה




צילום עצמי


חברת אורקם הישראלית, מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות לבישות מבוססות בינה מלאכותית, הכריזה היום שאגדת הכדורגל ליאו מסי ישמש כשגריר החברה ויוביל פרויקט שמטרתו להביא לקדמת הבמה את האתגרים עמם מתמודדים עיוורים ולקויי ראייה ברחבי העולם, ולסייע במתן פתרונות חדשניים עבורם באמצעות הטכנולוגיות פורצות הדרך של אורקם. 

מסי: "כשראיתי את חברי "נבחרת החלומות" משתמשים לראשונה במכשיר ה-OrCam MyEye, היה לי ברור שהמכשיר הזה ישנה את חייהם. אני גאה להיות השגריר של אורקם ולהביא לשינוי אמיתי בחייהם של אנשים רבים כל כך".

צפו בסרטון עם אגדת הכדורגל ליאו מסי 

במסגרת הפרויקט המשותף, פוגש מסי עיוורים ולקויי ראייה מרחבי העולם במטרה להגשים להם חלום: הזדמנות להכיר את כוכב העל במפגש פנים-אל-פנים, ולקבל ממנו במתנה באופן אישי את  מכשיר ה-OrCam MyEye, פתרון טכנולוגי מהפכני שיעניק להם עצמאות ויסייע להם להתמודד עם אתגרי היומיום. במסגרת המהלך, מדי שנה יעניק מסי מכשירי OrCam MyEye לעיוורים ולקויי ראייה מרחבי העולם בעלי סיפורים אישיים מעוררי השראה, ואת חלקם גם יפגוש באופן אישי. אנשים אלו יצטרפו ל"נבחרת החלומות של אורקם" ("OrCam Dream Team"), שמסי יעמוד בראשה.

חדשות בריאות עדכוני קורונה לחצו כאן 

אורקם טכנולוגיות היא חברה ישראלית המפתחת ומייצרת התקן מבוסס ראייה ממוחשבת, המסייע לכבדי ראייה, עיוורים ובעלי מוגבלויות נוספות. היא נוסדה בשנת מתי נוסדה: 2010 , מעסיקה למעלה מ 150 עובדים המטה שלה נמצא בירושלים ועל המייסדים נמנים אמנון שעשוע, זיו אבירם, Ziv Aviram

פגישות עם עיוורים לפני הפרסומות 

מפגשים ראשונים במסגרת הפרויקט התקיימו בברצלונה זמן קצר לפני שפרצה מגפת הקורונה, במסגרתם פגש מסי 12 עיוורים ולקויי ראיה ממדינות שונות ברחבי העולם. מישראל היה זה אורן בליצבלאו, אתלט ספורט הנכים הישראלי, סגן אלוף אירופה בפאראטריאתלון בקטגוריית עיוורים (טריאתלון נכים) ושיאן עולם באיש הברזל לעיוורים, שזכה לפגוש את מסי ולקבל ממנו את המכשיר באופן אישי. המפגש עם כוכב הכדורגל והענקת המכשיר היו הפתעה גמורה עבור המשתתפים.


המעמד היה נוגע ללב במיוחד עבור מסי, שסיפר: "פגשתי קבוצה של אנשים מדהימים מכל העולם. זה היה רגע קסום ומעורר השראה. הייתה תחושה של התרגשות עצומה באוויר. ראיתי את חברי "נבחרת החלומות" משתמשים לראשונה ב-OrCam MyEye, והיה לי ברור שהמכשיר הזה ישנה את החיים של כל אחד ואחד מהם. אני גאה להיות השגריר של אורקם ולהביא לשינוי אמיתי בחייהם של אנשים רבים כל כך".


כ-300 מיליון אנשים בעולם חיים כיום עם עיוורון ולקויות ראייה. OrCam MyEye עשוי לשפר את איכות חייהם באופן דרמטי. המשתתפים בפרויקט גרים במדינות שונות ברחבי העולם ומתמודדים עם עיוורון או עם לקויות ראייה בדרגות חומרה שונות. 


פרופסור אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל משותף באורקם אמר: "זהו רגע מרגש במיוחד עבורי ועבור אורקם. סיפור הקמתה של אורקם הוא בראש ובראשונה סיפור של אנשים – אנשים שמתמודדים עם בעיות ואתגרים אמיתיים בחייהם. המטרה שלנו היא להשתמש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית כחבר וכמלווה, שיסייע לאנשים עם מוגבלויות בזמן אמת, ביומיום. בזכות המכשיר הם יוכלו להיות עצמאיים יותר ולקבל את התמיכה שהם זקוקים לה כדי להשתלב באופן מיטבי בחברה – ובמיוחד בתעסוקה ובמערכות החינוך וההשכלה. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לאנשים לממש את הפוטנציאל הגלום בהם". פרופ' שעשוע הוסיף: "אנחנו משוכנעים ששיתוף הפעולה עם מסי – דמות נערצת המוכרת בכל העולם כסמל למימוש הפוטנציאל האישי – יאפשר לנו לגעת במיליוני אנשים שזקוקים לתמיכה ולסיוע".


OrCam MyEye – פריצת דרך בתחום הטכנולוגיות הלבישות לאנשים עם מוגבלויות


OrCam MyEye הוא מכשיר אלחוטי וקומפקטי המזהה טקסט מכל משטח ומקריא אותו באוזנו של המשתמש בזמן אמת. המכשיר מבוסס על טכנולוגיית ראייה מלאכותית פורצת דרך, והוא מאפשר קריאה טקסט מעיתונים, ספרים, מסכי מחשב וסמארטפון, תפריטים, מוצרים בסופרמרקט ושילוט ברחוב – כל הסביבה הטקסטואלית המקיפה את המשתמש ביומיום מונגשת לו בין רגע. נוסף על אלו, OrCam MyEye מצויד בטכנולוגיית זיהוי פנים ואף מאפשר למשתמשים לסרוק ברקודים, לזהות שטרות וצבעים.


שתי תכונות חדשות שהתווספו למפרט המכשיר באחרונה וכבר זמינות בארה"ב בשפה האנגלית הן "קריאה חכמה" והתמצאות במרחב. הקריאה החכמה מסייעת למשתמש להבחין בין מקטעים שונים בטקסט ולשלוף רק את המידע הרלוונטי עבורו (דוגמת כותרות, הסכום לתשלום, תאריכים וכד'), באמצעות פקודות קוליות אינטואיטיביות. מדובר בקפיצת מדרגה ברמת הנגישות ש-OrCam MyEye מאפשר. תכונה נוספת בה מצויד המכשיר בגרסת הבטא מסייעת למשתמשים להתמצא במרחב באמצעות איתור של דלתות, מסדרונות, כיסאות, כוסות משקה וכד'. החברה חשפה את שתי התכונות החדשות האלה בתערוכת CES 2020.  


משקלו של OrCam MyEye הוא 22.5 גרם בלבד, גודלו כגודל אצבע והוא נצמד למסגרת המשקפיים של המשתמש באמצעות מגנט. זוהי טכנולוגיית הראייה המלאכותית הלבישה היחידה המופעלת בתנועת הצבעה אינטואיטיבית או על ידי מעקב אחר מבטו של המשתמש, ללא צורך בסמארטפון או בחיבור לאינטרנט. שני היתרונות האלה מאפשרים תקשורת קולית בזמן אמת תוך הגנה מלאה על פרטיות המשתמש.


OrCam MyEye זמין ב-25 שפות וביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם. מגזין טיים כלל את מוצר הדגל של החברה ברשימת ההמצאות הטובות ביותר לשנת 2019.


על החברה: חברת אורקם הוקמה בשנת 2010 על ידי פרופסור אמנון שעשוע ומר זיו אבירם, מייסדי מובילאיי (חברה בת של אינטל), עם החזון לרתום את כוחה של הראייה המלאכותית כדי לשנות את חייהם של אנשים הסובלים מלקויות שונות ברחבי העולם. אורקם היא חברה מובילה בפיתוח טכנולוגיות לבישות מבוססות ראיה ממוחשבת ובינה מלאכותית, שנועדו לספק עצמאות לעיוורים, לקויי ראייה, מתקשים בקריאה, כבדי שמיעה ואוכלוסיות נוספות. 


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה