מה להגיש בצלחת טו בשבט - פירות טריים תוצרת הארץ או פירות יבשים תוצרת חוץ ?

$(function(){})

פירות יבשים מחו"ל או פירות טריים מישראל ? מה עדיף לאכול בטו בשבט ומה הקשר לתזונה שלנו. עם תכולת הסיבים והחומרים התזונתיים הגבוהים שלהם, פירות הם מרכיב חיוני בתזונה בריאה. בעוד שפירות טריים נחשבו מזמן לאופציה הטובה ביותר, פירות יבשים מכילים רבים מאותם יתרונות. עם זאת, על מנת לנצל את היתרונות המקסימליים של כל פרי שתבחרו, בין אם טרי ובין אם מיובש, יש לזכור לא להפריז בכל אחד מהסוגים.

מטע תפוח מזן פינק ליידי בגולן- צילום תקשורות יעל שביט

פירות טריים לטו בשבט תוצרת ישראל כך חוגגים את החג! 

בין אם זה טרי או מיובש, פירות הם מזינים. שניהם עמוסים בוויטמינים, מינרלים וסיבים. עם זאת, ייבוש הפרי מרכז הרבה מהרכיבים התזונתיים כמו גם את הקלוריות. תהליך הייבוש עלול לגרום גם לפרי לאבד חלק מהרכיבים התזונתיים הנדיפים יותר, כמו ויטמין C.

אולם לפני חג טו בשבט השנה, קורא ארגון מגדלי הפירות בישראל: לתמוך בחקלאים ולצרוך בחג פירות טריים תוצרת הארץ! לא לפירות יבשים- כן לפירות טריים כחול לבן! לקראת ט"ו בשבט ובצל איום הרפורמה בחקלאות 

אכילת פירות יבשים בט"ו בשבט הינה חלק ממסורת היסטורית שהתקבעה בשל מחסור בפירות טריים בקהילות הגולה באירופה בתקופת החורף. הפתרון היה צריכת פירות מיובשים שנשלחו מארץ הקודש, ישראל, אך כיום, כאשר קיים שיווק קבוע של תוצרת חקלאית זמינה מפירות טריים תוצרת הארץ, אין צורך להיתלות במסורת הישנה של פירות מיובשים ופחות בריאים.

לא לפירות יבשים- כן לפירות טריים כחול לבן!

לקראת ט"ו בשבט ובצל איום הרפורמה בחקלאות קורא ארגון מגדלי הפירות בישראל לציבור: לתמוך בחקלאי ישראל ולצרוך בט"ו בשבט פירות טריים תוצרת הארץ!

לקראת ט"ו בשבט, קורא ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל לציבור, לצרוך פירות טריים ארץ ישראליים, במקום הפירות היבשים, המיובאים מחו"ל.

"ט"ו בשבט הוא חג החקלאות ותנובת האדמה. אין סיבה לציין אותו דווקא באכילת פירות יבשים מיובאים, בשעה שאפשר לחגוג עם פירות טריים מתוצרת הארץ, ליהנות מהאיכות ומשפע הערכים התזונתיים ובמקביל, לתמוך בכלכלה המקומית ובחקלאים הישראלים, בייחוד בשעה קשה זו בה נמצא ענף החקלאות בישראל, העומד בפני 'הרפורמה בחקלאות', שזוממים שר האוצר ושר החקלאות, אשר תגרום לנזק עצום לענף החקלאות ולכל ההתיישבות העובדת בגבולות ישראל, ורק יועיל ליבואנים ולבעלי רשתות השיווק" אומר בלחסן.

בשבילי רק פרי ישראלי 

השווקים מלאים בשפע של פירות תוצרת ישראל, טריים, טעימים, מזנים שונים, שהינם בעלי ערך תזונתי גבוה במיוחד, הכוללים: סיבים תזונתיים, ויטמינים, נוגדי חמצון ומינרלים המסייעים לשמור על הבריאות ולמנוע התפתחות מחלות כרוניות שונות. לעומת הפירות היבשים, המאבדים חלק מהערכים התזונתיים בתהליך התעשייתי של הייבוש, במהלכו נהרס הוויטמין C ורמת הגלוקוז אינה מצטמצמת,.

למה פרי טרי יותר בריא מפרי יבש ? 

עקב תהליך הייבוש והעיבוד הפירות היבשים עתירי קלוריות ביחס למשקלם, פי 5-7 מכמות הקלוריות בפירות טריים. לדוגמה: המשמש המיובש מכיל כ- 238 קלוריות ל- 100 גרם, לעומת המשמש הטרי המכיל 48 קלוריות בלבד ל- 100 גרם. בנוסף- רוב הפירות היבשים המיובאים אינם אורגניים, כך שבנוסף לריסוס ולעיתים אף ריסוס המוזרק ישירות לעץ, הפירות היבשים המיובאים עוברים תהליך תעשייתי של צריבה בגופרית או בכימיקלים אחרים, בהם: פרפין, מתיל, ברומיד ועוד וכן צבעי מאכל (חלקם צבעים זוהרים!), כך שהם אמנם יפים לעין, אך אכילתם מזיקה לבריאות.

כמ הפירות מגדלים בישראל ? 

ישראל מייבאת פירות יבשים ואגוזים טריים בסכום של כ-900 מיליון שקלים, ממוצע בשנה (על פי נתוני הלמ"ס-הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), בזמן שענף הפירות הטריים בישראל צמח בשנים האחרונות ומשקלו בסך התפוקה החקלאית הינו הגבוה ביותר ועומד על 23% מכלל התוצרים בהיקף של 7 מיליארד שקלים. ארגון מגדלי הפירות בישראל מייצג כ- 3,500 מגדלי פירות ברחבי הארץ, המעבדים כ- 360,000 דונם של מטעים (לא כולל הדרים) בגבולות המדינה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה