מכשירי חשמל בסוכה: הנחיות הבטיחות המסייעות להציל חיים!

$(function(){})

סוכות 2021 בפתח והמוני בית ישראל בונים סוכה לתפארת. משרד הכלכלה יצא עם סדרת הנחיות וטיפים לשימוש במכשירי חשמל בסוכה. כך תעברו את חג הסוכות בבטיחות.

תמונה של ארבעת מינים סוכות

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה קורא לציבור לנקוט במשנה זהירות בשימוש במכשירי חשמל בתוך הסוכה. 

איך שומרים על בטיחות בסוכה? 

עיקר הסכנות הטמונות בסוכה כרוכות בחוטי חשמל חשופים ושרשאות תאורה מבוססות טעינה חשמלית. השילוב של חומרים דליקים לצד האפשרות לקצר חשמלי או משחק ילדים המתסיים באסון מאפיין לא מעט מקרי התחשמלות בשנים האחרונות. 

הממונה על התקינה קורא לציבור להימנע מלהשתמש בחיבורים מאולתרים לרשת החשמל ובאבזרי חשמל עם בידוד פגום או חיבורים לא הדוקים בין החלקים.

מתי חג סוכות? מתי חופש ת סוכות 2021 ?

חופשת סוכות 2021 כולל שמחת תורה  חופשות מערכת החינוך החל מתאריך 20/09/2021. לפי לוח שנה לועזי עברי חופשת סוכות מסתיימת בתאריך 29/09/2021. מערכת החינוך חוזרת לפעול שוב ב30/09/2021. 

מה אפשר לעשות בסוכות 2021? 

ברכות לאחל חג סוכות שמח 

אביזרי חשמל בסוכה? כך תוכלו לשמור מפני התחשמלות! 

בעקבות דיווחים על ילדים שהכניסו אצבעות לרשת המגן ונפגעו מלהב המאוורר המסתובב, הממונה על התקינה וצוות מינהל התקינה במשרד הכלכלה, יוצאים בקריאת אזהרה לציבור ההורים: "מנעו גישה של ילדים למאווררים ככלל, ולחלקים המסתובבים בהם בפרט. העדיפו מאוורים בעלי רשת הגנה צפופה שאינה מאפשרת לילדים או תינוקות להכניס אצבעות ולגעת בלהבי המאוורר". לדברי הממונה על התקינה, המוצר חייב לעמוד בהוראות התקן הרשמי ת"י 900 חלק 2.80 "בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים: דרישות מיוחדות למאווררים", לרבות בדרישות שמהותן למנוע סכנות מכניות ובהוראות שימוש ואזהרה.


יודגש כי ברכישת אבזרי חשמל  ומכשירים חשמליים יש לוודא  שכל מוצר מסומן  בסימון ברור ובר- קיימה  בפרטים הבאים, כנדרש בתקן: דגם המוצר או מספרו קטלוגי; ההספק המקסימלי בוואט; שם וכתובתו של היצרן או הספק המורשה או שמו המסחרי, ארץ יצור; שם היבואן וכתובתו או שמו המסחרי ,ארץ יצור (למוצרים מיובאים).

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה