אולפנת יש"י למדעי הטבע והספורט משיקה לימודי וספורט ימי

$(function(){})


הלימודים, בשיתוף ביה”ס לחינוך וספורט ימי אשדוד, יחלו מכיתה ז' ויקנו לתלמידות חוויה חינוכית מהנה מפרה ובלתי נשכחת.

חוויה לימודית סוחפת בגבעת ושינגטון

תארו לכם בנות שבאמצע יום הלימודים הולכות לים, ושטות בכלי שיט מגוונים, מתאמנות על מכשירים מקצועיים, ומבצעות בדיקות מעבדה למאמץ גופני- תלמידות אולפנת ישי עוסקות בלימודי ספורט בנוסף ליתר מקצועות הלימוד ומשפרות את ההישגים והערכים כתוצאה מכך.

לפני מספר שבועות הוחלט בהנהלת אולפנת ישי וקריית החינוך גבעת ושינגטון על הקמת תחום לימודים נוסף- ספורט ימי- שעולה בקנה אחד ויוצק ערך מוסף לערכי האולפנה ותחומי הלימוד בה.


לימודי הספורט הימי, בשיתוף ביה”ס לחינוך וספורט ימי אשדוד, יילמדו החל מכיתה ז' ויקנו לתלמידות חווית לימודים חינוכית, משפיעה, סוחפת ומהנה.

חינוך מנצח והצלחה כבירה בבגרויות

"שיתוף הפעולה עם ביה”ס לחינוך וספורט ימי אשדוד הגיע מתוך רצון להגביר ולהעצים את חינוכן ואישיותן של תלמידות האולפנה. מסביר יקי סעדה, מנכ"ל קרית החינוך גבעת ושינגטון, "זוהי יוזמה חלוצית- אולפנת ישי היא האולפנה היחידה בארץ שמשלבת את תחום הספורט הימי. כאולפנה למדעי הטבע והספורט השוכנת בסמוך לעיר החוף אשדוד ומובילה את תחומי הפיזיולוגיה והספורט במשך שנים רבות, החיבור לספורט הימי התרחש באופן מיידי."

יקי סעדה- מנכל קריית החינוך גבעת ושינגטון , צילום עצמי 

צילום עצמי יקי סעדה- מנכל קריית החינוך גבעת ושינגטון

"ההנהלה יחד עם הצוות החינוכי המסור חושבים כל העת כיצד לשפר את חוויית הלימודים של הבנות, לחשוב מחוץ לכיתה ולהעניק להן חינוך בראש אחר. כגודל ההשקעה כך גם התוצאות- חינוך מנצח והצלחה כבירה בבגרויות"


בין היתר, ילמדו התלמידות להכיר את הים, האגם וחופיהם, את חשיבותם ואופן השימוש בהם, את תרומתם לאיכות החיים ולבריאות הציבור. בנוסף ילמדו התלמידות לזהות את הסכנות האורבות בים ולהיות מודעות לפעולות שבהן עליהן לבחור כדי להימנע מהן.

ההרשמה לאולפנה תימשך בשבועות הקרובים. יום בחינות אחרון לשנה הבאה יתקיים ביום שני | כז' באב | 17.8.20 | 9:30.

במסגרת השיעורים בחינוך ובספורט הימי ירכשו התלמידות ידע, מיומנויות וניסיון בהשטת כלי שיט באופן עצמאי, כחלק מצוות או כמפקדות. כמו כן, ילמדו להתגבר על תקלות בכוחות עצמן או בעבודת צוות, ואף יעסקו בהתמצאות בסיסית במרחבי הים.

"במהלך שיעורי החינוך והספורט הימי יש לתלמידות הזדמנויות לרכוש ולהציג כישורים שאינם באים לידי ביטוי בחיי היום יום של בתי הספר", אומר דרור ורדימון מנהל בית הספר ביה”ס לחינוך וספורט ימי אשדוד, "כך לדוגמא יתנסו בהתאמת הכוח הנדרש לביצוע משימה, תושייה, תגובה מהירה, אומץ לב, יכולת לסייע לחברה לוותר לאחרות וכיוצא באלה. במסגרת הלימודים של הספורט הימי יוצאת התלמידה לסביבה לא מוכרת שונה וייחודית שפותחת לה צוהר ללמידה שבאה ממקור חווייתי וחושי, המבוססת על הפן הרגשי-חברתי. החינוך והספורט הימי מפתחים את יכולת קבלת ההחלטות, את הבקרה העצמית ואת הפקת הלקחים ויישומן המידי.


אולפנת ישי למדעי הטבע והספורט, בניהולו של הרב חיים שרקי, היא כפר נוער דתי לבנות המגיעות מרקעים שונים ונמצא תחת פיקוח של המינהל לחינוך התיישבותי. מלבד תחום הספורט הימי ניתן למצוא תחומים מושקעים וייחודיים בנוף האולפנות בישראל, הנלמדים כבר מכיתה ז', כמו למשל תחום הטבע והאגרו-אקולוגיה, שמשלב בחובו לימודי מדעים, ביולוגיה וחקלאות או תחום חינוך גופני ופיזיולוגיה שמאמן את הבנות ברמה הגבוהה ביותר.


"הפעילות בחינוך ובספורט הימי, הנלמדת תחת תחום החינוך הגופני באולפנה, תורמת במספר תחומים", מסביר ראש האולפנה- הרב חיים שרקי, "ראשית, בממד הגופני היא מאפשרת לשפר את הכושר הגופני ומקנה כוח, גמישות, קואורדינציה ושיווי משקל. בממד הרגשי-חברתי היא מאפשרת העצמה של תחושת המסוגלות והיכולת להיות מנהיג ומונהג. החינוך הגופני והספורט הימי מעודדים פיתוח מערכת ערכים המאפשרת ומעודדת נטילת אחריות אישית והדדית, שיתוף פעולה, גילוי משמעת עצמית, הקפדה על אמינות ועל דיווח אמת, איפוק והתגברות על פחדים. גם בממד ההכרתי מאפשרת הפעילות שיפור ההתמצאות במרחב, הערכת מצב, ניתוחו, קבלת החלטות ביחס אליו, ביצוען והערכת המצב החדש. כל אלה מהווים ערך מוסף וחשוב ביותר לחינוך התלמידות שלנו ובניית אישיותן"

ראש אולפנת ישי- הרב חיים שרקי , צילום עצמי 

צילום עצמי ראש אולפנת ישי- הרב חיים שרקי

בנוסף ללימודים אלה, נלמדים לימודי הליבה ולימודי הקודש, שדרכם פועלת האולפנה להנחלת השורשיות הישראלית והיהודית ורכישת מיומנויות פיזיות שמשפיעות הן על עיצוב החשיבה והמחשבה של התלמידות והן על הערכים שלהן. השילוב הזה מוכיח את עצמו ואולי זהו הסוד ל- 96% הצלחה בבגרויות לשנת התשע"ט.

באולפנה קיימות שלוש מסגרות אפשריות: פנימייה מלאה – שבמסגרתה משתתפת כל בת בחוגים, בתנועת נוער צד"ק, בשבתות סמנריון, שבתות אולפנה, בתגבור לימודי ועוד. פנימיית יום – המיועדת לתלמידות אקסטרניות שמעוניינות לקבל מענה בתחום הלימודי והחברתי לאחר שעות הלימודים וכן מסגרת אקסטרנית – לתלמידות בסביבה הקרובה.
ההרשמה לאולפנה תימשך בשבועות הקרובים. יום בחינות אחרון לשנה הבאה יתקיים ביום שני | כז' באב | 17.8.20 | 9:30.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה