אור דוניו תושב קיבוץ חצור -לוחם לשעבר שם קץ לחייו כי לא קיבל הכרה כהלום קרב

$(function(){setImageBanner('030e1ce7-4ac9-44ab-a7dc-8641014becef','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

אור דוניו, תושב קיבוץ חצור ולוחם כפיר לשעבר בן 30, סיים את חייו יממה לאחר שחברו לחטיבה בר כלף הצית עצמו למוות . אור במשך שנים נאבק בפוסט טראומה מהשירות הצבאי וביקש הכרה ממשרד הביטחון, אך ללא הצלחה. הוריו של אור סיפרו "לפני 10 חודשים הוא הגיש בקשה להכרה, אבל התבייש לדבר על זה ולאסוף עדויות. מאז הוא המתין לתשובה של משרד הביטחון שלא נענתה עד היום".

אור דוניו, לוחם בחטיבת "כפיר" לשעבר ותושב קיבוץ חצור שבמועצה האזורית באר טוביה , שם קץ לחייו לאחר שסבל מטראומה ובעת שחיכה להכרה כ"הלום קרב" ממשרד הביטחון, כך הותר אמש (שני) לפרסום.

בחודשים האחרונים לחייו מצבו הנפשי של אור ז"ל החמיר. הוא התאשפז בבית מאזן של משרד הביטחון באופן פרטי, שם שיתף בנטייתו האובדנית. הוא גם נדרש לשלם עליו 47 אלף שקל. "לאט לאט התכנס ונעשה בודד", סיפרה ג'ודית אימו. "הוא לא יכול היה לקיים מערכות יחסים, לא יכול לצאת לאף מקום". 

הוריו של אור דוניו סיפרו כי הוא השתתף כלוחם בכפיר במבצע “שובו אחים”. מדובר במבצע אליו יצא צה”ל ביוני 2014 בעקבות חטיפתם של שלושת הנערים – יעקב נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז”ל – בידי אנשי חמאס, שאף רצחו אותם. מטרות המבצע היו רחבות יותר מאיתור החטופים וכללו פגיעה בתשתיות חמאס ביהודה ושומרון. במסגרתו נעצרו למעלה מ-400 פלסטינים, מרביתם אנשי חמאס, לרבות כ-50 אסירים ששוחררו במהלך העסקה לשחרור החייל גלעד שליט.

תגובת משרד הביטחון: "משרד הביטחון מביע צער על מותו של אור דוניו ומשתתף בכאבה של המשפחה. עם היוודע האירוע, נציגי האגף יצרו קשר עם המשפחה. אור ז"ל פנה לפני כעשרה חודשים בבקשה להכרה כנכה צה"ל. מיד עם הגשת הבקשה, אושר לו טיפול נפשי על ידי מטפלת פרטית אותה בחר, במימון האגף. לאור בקשתו של אור ז"ל שלא לפנות למפקדיו מהשירות הצבאי ובהיעדר תיעוד, משך זמן הטיפול בבקשתו התארך מהרגיל. מפאת צנעת הפרט לא נרחיב מעבר לכך, כלל פרטי האירוע בבחינה".

אור דוניו ז"ל

אור דוניו ז"ל

אור נולד ב 15/2/93 בבית החולים הלל יפה בחדרה.

בגיל 5 הגיע לחצור.

אור גדל והתחנך במסגרות החינוך של הקיבוץ ועל אף היותו ילד חוץ התקבל באהבה על ידי חבריו לשכבה.

אור למד בבית ספר יסודי בנען, חטיבת ביניים בצפית ובכיתה ט׳ עבר לבית ספר להנדסאים בכיתת מחוננים בהרצליה. בזמן לימודיו הצטיין בספורט הריצה למרחקים קצרים, ולאורך כל חייו אהב ספורט לסוגיו וביחוד העריץ את מכבי חיפה בכדורגל.

ב 2012 התגייס לחטיבת כפיר ולאחר תקופת ההכשרה יצא לקורס מכים וחזר לאחר הקורס לתפקיד מכ בחטיבה.

עם שחרורו מצהל ב 2015 נסע להדריך בסָאמֶר סְקוּל (Summer School) של הקהילה היהודית הרפורמית בבוסטון.

לאחר שלושה חודשים בסָאמֶר סְקוּל נסע לטיול הגדול בדרום אמריקה וחרש את היבשת לאורכה ולרוחבה וחזר לאחר שנה לארץ מאושר ועם תכניות לעתיד.

עם חזרתו מהטיול הגדול עבר אור לגור בתל אביב עם בת זוגו מרגו אותה כל כך אהב , והתחיל ללמוד ראיית חשבון במכללה למנהל וסיים מצטיין דיקן בכל שלוש השנים בהן למד.
בסיום הלימודים התקבל אור לסטאז׳ בארנסט יאנג.

בשלוש השנים האחרונות אור חלה ועבר מספר ניתוחים בסינוסים ללא הועיל.
אור לא ויתר ויצא למסע חובק עולם למצוא מזור לכאבים האיומים מהם כל כך סבל אך לבסוף הכאבים הכריעו אותו.

הלוויתו נערכה ב4.8 בבית העלמין של קיבוץ חצור , יושבים שבעה בבית האם ג'ודי . 

יהי זכרו של אור ברוך

-

בעמותת ער"ן הגיבו למקרה וביקשו לציין כי החווים מצוקה קשה יכולים לפנות ולקבל שירות עזרה ראשונה נפשית מצילת חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית, באתר או במוקד 1201.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה