אושרה תוכנית הפינוי בינוי הראשונה בשכ' בן צבי, למתחם הטייסים.

$(function(){setImageBanner('9314d4e8-5286-45f2-8b5a-28cdcdb175f8','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

ערב עמוס אמש בישיבת המליאה כועדת בניין עיר:
אושרה תוכנית הפינוי בינוי של "הכשרת הישוב" במתחם הטייסים- הראשונה בשכונת בן צבי, אשר תוסיף עוד 267 יח' דיור בלבד על 120 יח' הדיור הקימות, בתשעה מבנים בני כעשר קומות, כאשר מספר הדירות צומצם לעומת תוכניותיה המקוריות של היזמית ל450 דירות והקמת מגדל בן 20 קומות..!.

אושר ייעוד השטח הסמוך לביה"ח נווה רבקה, כשטח ציבורי פתוח והתכנון לפיו רק כשיפונה ביה"ח ממקומו, ייבנו על שטחו הנוכחי 340 יח' דיור מוגן.

אושר יעוד השטח הסמוך לביה"ח נווה רבקה, כשטח ציבורי פתוח

הכשרת הישוב

גוגל

ארכיון

ראש העיר, מהנדס העיר ומנהלת המינהלת- יוצאים לדרך !

מהנדס העיר בועז גמליאל הציג בישיבה לחברי הועדה את התוכנית הכוללת של פרויקט התחדשות עירונית במתחם הטייסים, המתפרס מרח' הטייסים לרח' ההסתדרות.

ואכן, הועדה אישרה את תת המתחם הראשון שהוא 1 מתוך 3 תתי מתחמים באזור. תת המתחם בניהול היזם – חברת הכשרת הישוב.

מתחם הטייסים שוכן על שטח של כ-11 דונם, בין רחוב הטייסים ממזרח ורחוב ההסתדרות ממערב וכיום מכיל 7 מבנים ישנים בני 3-4 קומות,  חלקם בנייני רכבת וחלקם מבני H, שבהם דירות ששטחן הממוצע עומד על כ-83 מ"ר.


לנה פייפרמן שחר, ראש מנהלת התחדשות עירונית הציגה את החשיבה התכנונית שנעשתה במתחם ואת תוכניות הבניה לפיהם הבניה החדשה באזור תוסיף עוד 267 יח' דיור על 120 יח' הדיור הקימות ותכלול במקום 7 הבניינים הישנים שקיימים היום 9 בניינים חדשים, בגובה של עד 10 קומות. הרציונל שעמד מאחורי התכנון היה להבטיח את חידוש האזור הישן, שימור צביון העיר על ידי הקפדה על בניה נמוכה ושמירה על השטחים הציבוריים ומעל הכל הבטחת שדרוג איכות החיים של התושבים באזור ובסביבתו.

ראש העיר שמואל בוקסר:  מנהלת ההתחדשות העירונית פעלה בשנה האחרונה למציאת פתרונות תכנוניים מיטביים. שקלנו בקפידה מספר חלופות ובחרנו בחלופה הטובה ביותר במטרה להפוך את המתחם המיושן והמוזנח לאזור יוקרתי וחדש, בלב העיר, לרווחת התושבים. אנחנו שומרים על צביון העיר, בונים דירות קטנות וזולות יותר עבור צעירי העיר ושומרים על השטחים והגינות הציבוריות אשר יחודשו יחד עם המתחם כולו. התוכנית שאושרה הערב גם תחדש את האזור המרכזי, גם תוסיף עוד פתרונות דיור והיא תואמת את המדיניות העירונית לשיפור איכות חיי התושבים.

יצויין כי בשעתו שקלו החברות היזמיות לעקוף את התנגדויות העיריה ואף להגיש לועדה המחוזית תוכניות יומרניות לבנייה הכוללת  מגדלים בני 20 קומות בשכונה והגדלת כמות הדירות בה פי חמישה.. אלא שראש העיר המנוח יוסי שבו הבהיר כי יחסום את התוכניות הללו בכל דרך...  מאחר וטען כי צפיפות שכזו תהיה בכיה לדורות - בהעדר תשתיות תחבורה ומבני ציבור מספיקות. 

למעשה, גם באתר "הכשרת היישוב" וכתבות מ2018 שפורסמו ביוזמתה, עדיין מספרים לנו על 450 דירות בסך הכל (ולא 387) ובהדמיה יש גם מגדל אחד שראשו בשמיים... 

נראה שבוקסר כן הצליח להגיע להבנות סבירות עם החברות היזמיות באשר לצפיפות, להגבלת הגובה ולשיטת הבניה שלפיה מבנה ראשון שייבנה ייועד למשפחות המתפנות ורק אז ייהרסו המבנים בהם הן גרו. וחוזר חלילה.  

ולנו לא נותר אלא לומר- בשעה טובה...ולקוות כי במקביל, יצליח בוקסר לשכנע את מ. התחבורה לקדם את האישור לכביש המתוכנן בהמשך לרח' ה101 מערבה (ציר הפרדסים) עד לכביש יבנה- מול בית חנן. כביש ממנו ניתן יהיה לפנות ימינה בלבד לכיוון תל אביב, כמו ביציאה מהישוב אירוס הסמוך. 

הכשרת הישוב

באתר "הכשרת היישוב" וכתבות מ2018 שפורסמו ביוזמתה, עדיין מספרים לנו על 450 דירות בסך הכל (ולא 387) ובהדמיה יש גם מגדל אחד שראשו בשמיים... 

בית החולים נווה רבקה.אלו"ט

הנושא השני שעלה לאישור - יעוד הקרקע עליה יושב בית החולים נווה רבקה. על פי תוכנית משרד הבריאות, במסגרת רפורמה כוללת, מיועד בית החולים לעבור למתחם חדש מחוץ לעיר. בית החולים יושב כיום על שטח של כ 200 דונם, סמוך לשכונת העמק. ולמרות שתוכנית ישנות שהוכנו  ביוזמת מנהל מקרקעי ישראל,  ייעדו את השטח כולו - כולל- השטח הקיים עליו ניצב ביה"ח, לבניה של כ 800 יח' דיור, הרי התוכנית שאושרה הערב תשמור על השטחים הפתוחים כשטח ציבורי פתוח ורק כאשר יועתק בית החולים ושטחו הקיים יתפנה -  ייבנו עליו כ 340 יח' דיור מוגן.

סמדר ירון, מנהלת מח' תכנון עיר הציגה לחברי הועדה את סקר הטבע שנערך במקום ואת הממצאים לפיהם באזור מינים מגוונים של צמחיה טבעית, מיני צומח וחי שהוחלט שצריך לשמר.

הנושא האחרון שאושר: הארכת תוקף תמ"א 38 אשר אמור היה לפוג בתאריך 1.19.22  עד לתאריך 18.5.25.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה