אושר מתווה הפיצויים ליישובים עד 40 ק"מ מגבול הרצועה - הפרטים בכתבה

$(function(){setImageBanner('80359865-eb70-4f84-bacd-d25d6b007e57','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

פיצוי של עד 2.5 מיליון שקלים בגין ירידה במחזור ופיצויים בגין אובדן שכר עבודה המשולם לעובדים: ועדת הכספים אישרה את מתווה הסיוע לעסקים שנפגעו בשל המלחמה. לפי שעה, התקנות נוגעות רק לחודש אוקטובר. כל הפרטים בפנים

חנויות סגורות בביג פאשן

בתום יומיים וחצי של דיונים, אישרה היום (ד') ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, את התקנות המעגנות מנגנוני פיצוי מוגדלים בגין נזק עקיף שנגרם לאזרחים בשל המלחמה, כשהיא מחלקת את מתן הפיצויים לאזורים שונים, אלו שסמוכים לגדר הגבול ואזורים מרוחקים יותר שנפגעו אף הם.

באשר ליישובי הספר, אותם יישובים הממוקמים בגבולות של 0-7 ק"מ בדרום ו-0-9 ק"מ צפון, העיר אשקלון ומבקיעים - הם יהיו זכאים לפיצוי ב"מסלול האדום" שאינו מוגבל לאופן חישוב כזה או אחר, והוא ניתן ללא מגבלת סכום פיצוי מקסימלי.

הפיצוי יינתן במקרה של הפסקת פעילות ממושכת, והמבקש נדרש להוכיח את התרחשות הנזק העקיף, היקפו והקשר הסיבתי בינו ובין אירוע הלחימה.

לצד המסלול האדום, כוללות התקנות שלושה מסלולי פיצוי ב"מסלול הירוק" להם זכאים הישובים הממומקמים עד 40 קילומטר מגדר הגבול עם עזה שהוגדרו כ"ישובי אזור מיוחד", . זאת, כאשר תקופת החישוב היא מה-7 באוקטובר ועד ה-31 לחודש.

המסלול הירוק מחולק בעצמו ל-3 מסלולים שונים:

מסלול מחזורים

מתווה לפיצוי עסקים הממוקמים באזור המיוחד בגין אובדן הרווחים המחושב בהתאם לירידה במחזור עסקאותיהם.

הפיצוי מחושב על בסיס אובדן הרווח של העסק, בהתאם לירידת המחזורים שלו בתקופת הלחימה ביחס לתקופת הבסיס, במגבלת תקרת פיצוי של 2,500,000 ₪ לעוסק.

הפיצוי יינתן לגבי תקופת הדיווח של הניזוק על אוקטובר 2023 ככל שבתקופה האמורה הייתה ירידה במחזור העסקאות של העוסק, ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2022, הוא יהיה זכאי לפיצוי בהתאם למסלול המחזורים.

המתווה כולל התאמות בנוסחת הפיצוי לעסקים אשר החלו את פעילותם לאחר תחילת תקופת הבסיס, עוסקים פטורים, עוסקים המדווחים למעיימ מדי חודשיים, מוסד ציבורי ואיחוד עוסקים.

במסגרת מסלול זה הוכלל לדרישת הוועדה גם קבלן כוח אדם, בהגבלת אחוז הזכאות, כאשר בתקנות המקוריות הדבר לא נכלל.

מסלול שכר עבודה

מתווה לפיצוי עסקים בגין אובדן שכר עבודה המשולם לעובדים המתגוררים באזור המיוחד. לדרישת ועדת הכספים הועלה הסכום היומי ל-520 ש"ח ליום עבודה לכל עובד, במקום 500 ש"ח בהצעת התקנות במקור.

הפיצוי יינתן בגין היעדרות עובד המועסק במוסד חינוך שנסגר על פי הנחיות פיקוד העורף או בשל איסור התקהלות וכן היעדרות עובד אשר נדרש להשגיח על ילד שטרם מלאו לו 14 ומוסד החינוך בו הוא לומד נסגר בשל המצב הביטחוני, או שהעובד הינו אדם עם מוגבלות או שהוא בן משפחה המשגיח על ילד עם מוגבלות, פיזית או קוגניטיבית.

בתחילה קבוע התקנות כי הדבר יהיה נכון רק להורה שמשגיח על ילד עם מוגבלות, וההקלה הורחבה לכל בן משפחה משגיח לדרישת הוועדה.

כן נקבע לדרישת הוועדה כי הורים עובדים, תושבי ישוב שפונה בהתאם להחלטות הממשלה, אינם צריכים לעמוד בתנאים הנ"ל. כך גם סוכם שינהג לגבי הורה בעיר אשקלון, למרות שזו פונתה חלקית. כן נקבע לדרישת הוועדה כי הפיצוי ינתן גם לעצמאי שעסקו מחוץ לאזור המיוחד.

מסלול חקלאים

החקלאים יוכלו לתבוע פיצויים בהתאם לנזק הממשי שנגרם להם מהלחימה, במסלול הדומה במהותו למסלול האדום וזאת עד למרחק של 7-20 קילומטרים מגבול עזה, בתקרה של 3 מיליון ש"ח.

בנוסף, נקבע גם מסלול פיצוי ירוק לחקלאות במרחק של 20-40 קילומטר מגבול עזה, עם מקדם פיצוי מוגדל של 1.3. כאשר גם עסקי חקלאות הזכאים למסלול האדום או למסלול הדומה לו, בטווח של 0-20 מהגבול, יכולים לבחור במסלול זה במידה וירצו.

הפיצוי בכל המתווים יינתן אך ורק בגין נזק אשר נגרם כתוצאה מאירועי לחימה, תנאי הכרחי לפיצוי הוא תשלום שכר עבודה לעובד בימי הלחימה. בנוסף לדרישת הוועדה הוארכה תקופת הגשת התביעות לכלל המסלולים ל-4 חודשים במקום 3 בלבד במקור.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה