אחרי העימות-, התקפלות. "סליחות" בחצות ליל, גם ב"בן פורת יוסף".

$(function(){setImageBanner('a3bf222e-078a-4038-8be7-cabaeacf2710','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})




התפתחות בקרב על ביהכ"נ "בן פורת יוסף". בעקבות לחץ מכיוון העירייה ומעורבות הרב צוריאל, הועבר מועד ה"סליחות" לחצות, כנהוג מאז ומתמיד.
בין המתפללים הצעירים ברובם, בלט בנוכחותו חבר מ. העיר אלי לוי, מחזיק תיק תרבות תורנית.

לאחר שאין סיכוי להחלטת ועדת ההקצאות העירונית בתקופה הקרובה, תובעת עמותת "סימן וברכה" מהעיריה ליטול את הניהול לידיה.

מאת: אבי בן דוד

קהל

כזכור לקוראינו הופתעו מתפללים מביהכ"נ "בן פורת יוסף" לגלות במוצ"ש כי ביהכ"נ סגור ויו"ר העמותה מר דוד דימרי מונע מהם לקיים תפילת "סליחות" לאחר חצות הלילה, כפי שנהוג ברוב קהילות ישראל וכפי שנהגו גם בביהכ"נ הזה  במשך כעשור.

( ראו סיקור נרחב שלנו ביום ראשון)

הפירסום הבלעדי שלנו חולל תגובות רבות ועד מהרה נאלץ מר דימרי לחזור בו מהתעקשותו לקיים את תפילת ה"סליחות" ב18.00... ואף הודיע לנו כי הן תתקיימנה ב00.45 .

ואכן, הם קיימו את התפילה בשתי "קפסולות" בנות 20 איש, אחת לאחר השניה. כאשר בין המתפללים הצעירים ברובם, בלט בנוכחותו חבר מ. העיר אלי לוי, מחזיק תיק תרבות תורנית.

אלא שלטענת המתפללים, כאשר נכנסו לבית הכנסת גילו כי  הדלתות של  החדר בו שוכן פיקוד המזגנים נעול... וכי  כדברי אחד מהם, "אם לפני יומיים נגזר עלינו לסבול את החום והלחות של חודש אוגוסט בחוץ, אז אתמול בערב נאלצנו לסבול חום ולחות ולהיות נוטפי זיעה בתוך מבנה בית הכנסת."

הם רואים בכך התגרות מכוונת. אך די ברור כי זה רק קטע קטן בתמונה הכוללת שתיארתי בהרחבה בעבר וכי אין סיכוי אמיתי להסדרת שלום ושיתוף פעולה בין  שתי העמותות, או לפחות בין מר דמרי מחד והרב ברק מזעקי מאידך, אשר אף כי איננו נמנה פורמלית על חברי העמותה, הרי ברור שהוא המנהיג.

 בית כנסת בן פורת יוסף נס ציונה,  נחשון 7. כל המידעף סיקור החלפת העמותה, פעילות בבית הכנסת, טלפון של בית כנסת בן פורת יוסף בעיר נס ציונה. סיקור שוטף באתר המקומון נס ציונה נט. 

ואכן, הוא ואנשיו פנו אתמול לעירייה באמצעות עורך דינם בקריאה כי תפעיל את סמכותה לפי החלטת ביהמ"ש המחוזי בשעתו ותיטול לידיה את ניהול המקום עד להחלטה סופית של וועדת ההקצאות. זאת מכיוון שעמותת "בן פורת יוסף" לא מכבדת את הסיכום שהושג בשעתו בביהמ"ש וקיבל תוקף של פסק דין, כי עד להכרעה סופית, לא יחולו כלל שינויים בנהלים ובמצב  הקיים.

אלא שמר דימרי "אותת" כי לא יעבור על כך לסדר היום וכי הוא עשוי לפנות לביהמ"ש ולבקש הגנה/ צו מניעה כנגד הפקעת סמכויות שכזו...

למעשה ואדייק, הוא לא אמר זאת בפירוש, בתשובה לשאלתי, אלא הותיר ולא במקרה את תשובתו מעורפלת והסתפק באמירה כי יכבד את החלטת ביהמ"ש.

 

אני שב ומזכיר כי העימות הזה רק מבשר רעות לגבי מה שמצפה שם בהמשך החודש וכמובן בחגי תשרי, במיוחד לאור בעיית הצפיפות הצפויה בימי קורונה, מכירת מקומות וכל היתר, לא אתפלא אם יווצרו אפילו עימותים פיזיים סביב הקצאת מקומות הישיבה. .

הסיפור לא ייגמר טוב, חלילה. יותר מדי דם רע זורם שם ברקע, עם שמועות על האשמות הדדיות קשות, כולל על חשדות לפלילים לכאורה. מה שלא מעיד כמובן על אמיתותן, אך בהחלט משקף תמונת מצב של עויינות הדדית קשה מנשוא.

ואני שב על הצעתי לעירייה:

בחגי תשרי ובוודאי ביום כיפור, עת מגיעים עוד מאות מהאזור להתפלל,  כאשר ממילא תהיה בעיה קשה בכל הקשור לצפיפות בבתי הכנסת  . יש לדעתי להעמיד לרשות העמותה ,סימן וברכה"  ואנשיה - אולם עירוני כמו "משכן הפיס" או "בית הפנאי" לקיום התפילות  ע"פ הוראות מ. הבריאות לכשתתפרסמנה  ובמקביל להורות לועד העמותה הותיקה לאפשר לאנשי העמותה השניה לקחת  בהשאלה ככל הנדרש - ספרי תורה סידורי תפילה וכו' מבית הכנסת, כנגד רישום מסודר.

תזכורת:

המחלוקת הזו על השליטה בביהכ"נ שהוקם ע"י העירייה והועמד לרשות הציבור. וכל הקשור בעימות הזה כבר צברו "קילומטראז' רציני בימי יוסי שבו ז"ל, גם בדיונים בעירייה וגם בביהמ"ש.

נכון לרגע זה קיימת הוראת בית משפט לקיים הליך הקצאה ע"י העירייה ועד שיסתיים יכולה העירייה למנות גורם מנהל מטעמה, או להותיר את הניהול השוטף בידי העמותה הותיקה, אך בכפוף לתנאים שמשמעותם הינה שמירת ה"סטטוס קבו" .

אלא שהעירייה דחתה עד כה את כינוס ועדת ההקצאות להחלטה למי מהעמותות להקצות את ביהכ"נ. וממילא אני משוכנע שהצד המפסיד יעתור לביהמ"ש וה"סאגה" הזו תימשך עוד זמן רב.

ואולי הפיתרון הינו בהעברת בית הכנסת לניהול העירייה בפועל?

הצעת ייעול לעתיד:

לו הדבר בידי, לא הייתי מקצה את בית הכנסת לאף עמותה, אלא מותירו בבעלות ואחריות העירייה באמצעות המחלקה לתרבות תורנית בשיתוף עם מחלקת הנכסים, כל אחת בתחומה.

להבנתי ניתן למנות ועד תפעולי שיטפל בניהול השוטף, במשך חצי שנה.

בשלב זה יש להודיע לכל תושב הרוצה בכך, כי יוכל לשלם דמי חבר שנתיים לועד בסכום שייקבע והדבר יקנה לו/לה- מלבד מקום קבוע בבית הכנסת וזכות ראשונים בעליות לתורה וכו' , גם זכות הצבעה בבחירות פנימיות לועד המנהל. אלו תתקיימנה לאחר חצי שנה, יצביעו בהן גם גברים וגם נשים והועד שייבחר יוסמך לקבוע את סדרי, מועדי  ונוסח התפילות בלבד. ללא מעורבות בנושא הכספים והחלטות על תשלומים כל שהם. וכמו כן הוא שיבחר את החזן, הרב וכו' הכל בכפוף לאישור העירייה.

ייתכן והדבר יאלץ את העירייה לממן מימון ביניים את המקום, אך לפי כל הנתונים- בית הכנסת יכול לייצר די הכנסות כדי לשאת בעלות השוטפת ואף להותיר מעט בקרן לשיפוצים והחלפת ציוד.

רק מציע...   

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה