אחרי עשור של התנכלויות – המלח שחשף שחיתות בנמל אשדוד ניצח בבית המשפט

$(function(){setImageBanner('4285ddb7-a475-4ee3-b4d7-f96b8c150a55','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

במשך עשור סבל יובל כהן, עובד בנמל אשדוד, מהתנכלויות מצד הנמל ואנשי ועד רק כי דיווח על עבירות של טוהר המידות, מנהל לא תקין וליקויי בטיחות. כעת, קבע בית המשפט המחוזי כי על הנמל לקבלו לעבודה - כך כפי שמפרסם אסף פוזילוב, כתב "כאן". עוד קבע השופט כי הנמל פעל שלא בתום לב ואף שיקר בבית המשפט. נמל אשדוד בתגובה: "החברה לומדת את פסק הדין ובהתאם למסקנותיה תחליט על המשך צעדיה המשפטיים"

יובל כהן. צילום פרטי

החלום של יובל כהן, שגדל במשפחה של אנשי ים, היה לעבוד כמלח. לפני 11 שנה החלום התגשם והוא התקבל לעבודה בנמל אשדוד, אלא שאז בעקבות שחיתויות לכאורה שחשף – הוא החל לסבול מהתנכלויות מצד הנמל והוועד.

"במשך שנתיים הוא דיווח למבקר הפנים של הנמל על מעשים של טוהר המידות, מנהל לא תקין ובטיחות, והשיא היה תאונה של ספינה של הנמל שהתנגשה באונייה" – אומרת עוה"ד רחל אלשי רוזנפלד, מהתנועה לאיכות השלטון.

לדבריה, "הדיווחים האלה יום אחד התגלו וזה הוביל להתנכלויות כלפיו, גם מצד הנהלת הנמל וגם מצד איגוד קציני הים, שלפעמים להנהלה היה אינטרס לשמור איתם על יחסים קרובים".

למרות ההתנכלויות והאיומים הפליליים נגדו, יובל לא נכנע. מכרזים הוסתו כנגדו אבל יובל עשה את הבלתי ייאמן - ניגש שוב ושוב למכרזים בנמל – במשך שש פעמים, והגיש על כל מכרז עתירה לבית המשפט, לפעמים אפילו כמה עתירות. בכל פעם מחדש הוא הצליח להוכיח שהמכרזים לא תקינים או חוקיים וכי יש לפסול אותם מסיבות שונות.

נמל אשדוד. צילום: שבתאי טל

לכהן לא היה סיכוי להתקבל. הוא הביא עדויות מאנשי הוועד שלפיהן הוא מסומן כמוקצה. עד שבית המשפט קבע שיש לקבל אותו לעבודה והוא עבר מכרז בהצלחה, אלא שאז הנהלת הנמל הודיעה כי אין לה צורך במכרזים שהוציאה למלחים.

במקרה הזה קבע השופט עמיצור איתן מבית הדין המחוזי לעבודה: "ההחלטה שאין תקן נולדה רק כדי לפגוע בתובע. רק אחרי שנתבעה קבעה הנהלת הנמל שאין צורך בכמה משרות של רב חובל. הנהלת נמל אשדוד פעלה בחוסר תום לב. זכות ניהולית היא לא מילת קסם שמאפשרת כל פעולה של ההנהלה".

"על צדדים למשפט חלה החובה לציית להוראות וצווים, הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בגוף ממשלתי" – הוסיף השופט עמיצור. "לא ניתן להוציא מכרז ואחרי שאדם זוכה בו, להודיע שאין בתפקיד צורך. מה עוד שהנמל הודיע שהוא צריך כמה אנשים לתפקיד הזה".

כאמור, בעקבות החלטת בית המשפט, לנמל אשדוד לא נותר אלא לקבל את כהן לעבודה. הוא התקבל כמלח של ספינה גוררת, אולם לטענת עורכת דינו, הוא עדיין סובל מהתנכלויות מצד גורמים שונים בנמל.

"ההנהלה אכן מינתה אותו לחובל גוררת ושיבצה אותו למשמרות אבל אנחנו רואים שהוא עדיין קורבן של כיפופי ידיים בנמל בכוחות חזקים ששמים אותו במרכז הסכסוך, כשכל מה שהוא רוצה זה לעבוד" – היא אומרת.

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "החברה לומדת את פסק הדין ובהתאם למסקנותיה תחליט על המשך צעדיה המשפטיים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה