איומים ורוח... ואופוזיציה איין. מליאת מ. העיר אישרה מינוי עוזר אישי לראש העיר.

$(function(){setImageBanner('189abdaf-fe10-4c18-aa93-7271c0b48208','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

לפני הישיבה היתה תחושה שהפעם יהיה משבר קואליציוני וכך דיווחנו. העילה, מינוי עוזר לראש העיר. הרקע, הבחירות המתקרבות..
ומה קרה בפועל? ניצחון ברור לראש העיר מול העדרויות ומבוכה באופוזיציה.
ראו הרחבה:

צילום מסך- פייסבוק

איומים ורוח... ואופוזיציה איין.

מליאת מ. העיר אישרה מינוי עוזר אישי לראש העיר.

לישיבת מועצת העיר הערב קדמה התרוצצות בקרב הסיעות במ. העיר, מאחר והסעיף הראשון בסדר היום עסק באישור מינוי עוזר אישי לראש העיר, מה שעורר התנגדות ובעיקר יצר הזדמנות לצאת חוצץ כמי שדואגים לשמירת כספי הציבור..

(ראו בהמשך על הנושא והרקע- כפי שפירסמנו מוקדם יותר)

והנה התכנסה הישיבה ומיד התברר כי גיל אנוקוב מהירוקים מתעכב בעבודה, טלי חייט ורביב ורניק מ"הצעירים", שניהם מהאופוזיציה כלל לא הגיעו..וכך גם מאיה פז שקולניק מסיעת ראש העיר שהשתתפה בארוע משפחתי.

הנושא היה ראשון בדיון כאשר המנכלי"ת הציגה את עמדת ראש העיר, לפיה מדובר בצורך חיוני העונה על כל הכללים וכי זה שתקופה ארוכה הוא ויתר על האיוש, לא מחייב ויתור מוחלט וזו החלטה שלו . את העמדה הזו ייצגו היטב ובהתלהבות לא רק המנכל"ית אלא גם סגניו אריאל אלמוג וסמדר אהרוני וגם שאול רומנו שזה עתה שב משהיה משפחתית ארוכה בארה"ב.

יו"ר האופוזיציה שחר רובין השמיע כמה טענות נגדיות, וכך גם פנינה זיו ונאור ירושלמי, הכל באוירה רגועה יחסית, בעוד עמוס לוגסי שותק ואילו אלי לוי "התפרע" ויצא בהצהרות בוטות ואף לא מקובלות בסגנונן, כנגד המהלך וכנגד ראש העיר ותומכיו. 

וכך, נגיע לשורה התחתונה, ההצבעה.

אלי לוי הצביע נגד, כך גם עמוס לוגסי, לראשונה בכובעו החדש כאופוזיציונר... פנינה זיו אף היא הצביעה נגד, אך ראש הסיעה שלה, נאור ירושלמי, הסתפק בהימנעות.. מה שהפתיע אותה עד מאוד ושפת הגוף שלה ביטאה זאת היטב. כאשר להערכתנו, הדבר לא יסתיים בכך מבחינת היחסים ביניהם.... חברם גיל אנוקוב הגיע בדיוק לאחר ההצבעה (..) וכך מפוטנציאל של 8 נגד 7 מול בוקסר, אושר המינוי ברוב של 6 מול 4 ונמנע אחד...

-----------------------------------------------------

על מה בעצם היתה המהומה?

המדובר ב סעיף "אישור מינוי ושכר עוזר לראש העיר". מינוי לו יש תקן פנוי מאז ומעולם ואף כבר נתבקש ונתקבל אישור מ. הפנים, מאחר ומדובר בשנת בחירות.  כך שלכאורה היתה צפויה הסכמה אוטומטית כמעט של חברי הקואליציה.  אלא שבישיבת ההנהלה לפני ימים מספר, השמיעו פנינה זיו וגיל אנוקוב הסתייגויות מהרעיון וגם חברים נוספים שידרו חוסר נוחות לפחות..

נזכיר כי התקן מאפשר כאמור מינוי עוזר, אך בשלושת השנים האחרונות לא היה לראש העיר עוזר אישי (לא קשור לראש לשכה), לאחר שגיל בלט שכיהן בתפקיד, עבר לנהל את קרית התרבות.  יצויין כי בימי יוסי שבו מילאו הדוברים, עוד מימי צחי ברוורמן,  גם את תפקיד העוזר.

לעומת זאת ראש העיר בוקסר מינה עם היבחרו גם ראשת מטה, מה שלא היה לקודמו, והיא הפכה לימים ל"ראש אגף אסטרטגיה". כך שחברים  ממועצת העיר הזכירו פערים אלו ואף הסבירו לכל שומע מדובר במינוי מיותר ובזבוז כספי ציבור ולדבריהם " 3 שנים בוקסר הסתדר בלי עוזר, מה קרה?".

(אגב, התקן מאפשר לסגן ראש עיר בשכר להעסיק עוזר/ת וגם מזכירה. אך בשעתו ביקש בוקסר מהסגנים אהרוני וירושלמי, להסתפק במשרה אחת והם נענו.) 

על יתר הנושאים שנדונו ואושרו בישיבה, נעדכן מחר:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה