איך הרס פוסט מפוברק לכאורה שהפך לידיעה "עיתונאית" - את היום המאושר בחייו של זוג צעיר !

$(function(){setImageBanner('2fa33ae8-cf42-41bf-8103-bc1fb089ef13','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

האתר "מאקו" דיווח כי מישהו העלה פוסט שיקרי לרשת, בו ביקש מאנשים שיבואו "לשמח חתן וכלה".. כי האולם ריק בשל סכסוך משפחתי. וכי האתר "מיי רחובות" (מקבוצת האתרים בה גם "מיי ציונה") פירסם אותו, ככל הנראה ללא בדיקת אמינות !
התוצאה, לטענת האתר: מאות אורחים לא קרואים, חתונה שנהרסה ונזק של עשרות אלפי ש"ח.

מאקו, צילום מסך

הידיעה, הבאה פורסמה באתר "מיי רחובות " ביום  25.5. בשעה 18.06, הרבה לפני תחילת החתונה, כאשר בידיעה באתר אמנם צויין שמדובר בפירסום ברשתות החברתיות ובווטסאפ, אך מידע זה נעדר לחלוטין מדף הפייסבוק של האתר, שם כבר הופיעה הידיעה לכאורה כעובדה. (ראו בתמונה)

וכך פורסם באתר:

בהודעה שמופצת ברשתות החברתיות וקבוצות הוואטס אפ נאמר:
יש זוג שמתחתן היום באולמי אלגריה,
בגלל קרע במשפחה (אני חושב) אף אחד לא אישר להם הגעה והם ממש מפחדים שלא יגיעו אנשים לשמח אותם,
הצלחנו לגייס כמה אנשים שיגיעו אבל זה רחוק מלהיות מספיק.
מי שיכול שיגיע היום ב19.30 לאולמי אלגריה שבצומת בילו,
הזוג הדגישו שהם לא רוצה שאנשים ישימו כסף!
רק שיבואו לשמח אותם!

והתוצאה... ע"פ הדיווח ב"מאקו"-  מאות אורחים לא קרואים, בלאגן, מבוכה ומהומה, כולל עלויות נוספות רבות מאוד לבעלי השמחה.

(ב"מאקו" מצוטט אחד מבעלי השמחה האומר "חיסלו לנו את האוכל, את האלכוהול הרזרבי, נאלצנו לפתוח עוד 6 שולחנות"...) 

יצויין כי ברשתות החברתיות הופיעו גם טענות סותרות מאת אנשים מבין אלו שהגיעו אכן למקום בעקבות הידיעה/ הפוסט, כולל שהפוסט היה אמיתי וכי הכלה עמדה אחרי משלוחו במטרה לשמח חיילים בודדים (????).

את התייחסות הזוג הצעיר לא הצלחנו להשיג.

ה ע ר ה :

את מחיר הביזיון הזה ישלמו מן הסתם, כותב הפוסט המרושע (אם יאותר) וכן האתר שפירסם זאת ובכך הגדיל לאין שיעור את היקף החשיפה לסיפור. 

זהו האתר "מיי רחובות" המשתייך לחברה שבבעלותה גם האתרים "מיי ציונה" ו"מיי יבנה" , כאשר, למיטב ידיעתנו, מר ארז זינו שהינו העורך בפועל של "מיי ציונה , עורך גם את "מיי רחובות"

אך גם אני ואנו, כל העוסקים בתחום,  משלמים מחיר, לא פעם, בשל תרבות ה"חפיף" המשתלטת גם על  התחום הזה. מחיר של פגיעה בתדמיתנו וחוסר אמון הנובע מכך, כלפי הידיעות שאנו מפרסמים.

מה לעשות ויש מי שסבורים כי אין טעם לטרוח בעבודה עיתונאית מינימלית, כאשר קל יותר להעתיק "פוסטים" מהרשתות ו"לייצר" מהם ידיעות. שימו לב, לא כבסיס/מקור  לידיעה, שזה בהחלט לגיטימי, גם לא כציטוט,  אלא כהפיכתם לעצם הידיעה בשיטת "קופי פייסט".. 

לצערי החוק אכן מתיר לעשות זאת, כי כל המפרסם משהו ב"פייסבוק" מוותר על זכויותיו, בעצם הפירסום. אך מה עם הגינות ואתיקה מינימליים?

לא במקרה אף עיתונאי שמכבד את עצמו לא יפרסם תוכן של "פוסט" שהעלה מאן דהוא, מבלי לפנות אליו, או לפחות לוודא את זהותו, מאחר וכולנו יודעים ש"פורסם ברשת" זו לא בדיוק הוכחת מהימנות... 

פנייתנו לבעלי האתר ולעורך מר ארז זינו, כדי לקבל את תגובתם, לא נענתה עד לפירסום הידיעה. ואילו לאחר מכן קבלתי מסרון בוטה במיוחד מאורי, בעלי האתר, בו דרש ממני להסיר את הידיעה ואיים בתביעה, אך לא הגיב עניינית לנכתב כאן. 

(הקטע המסיים נערך מחדש)

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה