איך מכסים הגרעון מהמס על כלים ח"פ ומשקאות ממותקים שבוטל? ממסים את "נטפליקס" ו"יוטיוב"...

$(function(){})

סמוטריץ' התחיל כהונה בביטול המס על כלים ח"פ ומשקאות ממותקים, כפי שדרשו החרדים. עכשיו הוא צריך למצוא מי יכסה את הגרעון בהכנסות ואלו הם, נכון, משתמשי "נטפליקס" "יוטיוב" "אמזון" ויתר רשתות הסטרימינג.
ניחוש: בדרך כלל הם אינם חרדים...
וגם פרשנות: על סכומי הכסף הענקיים "מתחת לפנס" שעליהם לא יטילו מס.

נטפליקס צילום פיקסביי

איך מכסים הגרעון מהמס על כלים ח"פ ומשקאות ממותקים שבוטל? ממסים את "נטפליקס" ו"יוטיוב"...

משרד האוצר הודיע כי בכוונתו להחיל בחוק ההסדרים הקרוב חובת תשלום מע"מ על חברות לא ישראליות שמוכרות שירותים דיגיטליים לצרכנים ישראליים, בהם שירותי סטרימינג כדוגמת נטפליקס, אפל מיוזיק וספוטיפיי. לפי האוצר, הצעד צפוי להגדיל את הכנסות המדינה בכ-500 מיליון שקל בשנה.

יש לציין כי באופן עקרוני, הצרכן הישראלי אמור לשלם עבור שירותים מסוג זה מע"מ, אבל המדינה לא גובה את המס במקרה של שירותים הניתנים על ידי חברות זרות שמרכז עסקיהן מחוץ לישראל. כעת, מתכוונת המדינה לבצע שינוי חקיקה, כך שחובת תשלום המע"מ תחול גם על חברות זרות, בהתאם להמלצת ה-OECD.

אנשי סמוטריץ' מסבירים שהמהלך נועד למנוע אפליה בין חברות ישראליות לחברות זרות, אך זו בדיחה גרועה משתי סיבות:

א' אין למעשה רשתות סטרימינג ישראליות שהינן מתחרות בענקיות הזרות. כי שרותי "הוט, ו"יס" או "סלקום" הינם הרבה מעבר להיותן ספקיות תוכן, אלא גם חיבורים לרשתות וכו'.

ב' לעומת זאת יש בארץ מאות משרדי פירסום הנפגעים מהתחרות הלא הוגנת מצד "פייסבוק" ו"גוגל" שמוכרת בארץ פירסום הנאמד בכ1.5 מליארד ש"ח לשנה ועל סכומי ענק אלו שברוב ארצות אירופה כבר ממוסים באופן חלקי, כאן לא חולמים להטיל מס. למרות הפגיעה במתחרים האמיתיים...

מדוע? התשובה היא, להבנתי, כי הענקיות לא תצאנה להילחם על החיוב במעמ למאות אלפי הפרייארים, כמונו, כי הם יגלגלו את החיוב עלינו ואנחנו נשלם.. בעוד מיסוי ההכנסות מפירסום ישנה לחלוטין את מודל ההכנסות שלהן ויהפכן לפחות תחרותיות וחס וחלילה מלהרגיז אותם...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה