אלכס וויז'ניצר הודה והורשע בבקשת שוחד, ירצה שנתיים מאסר !

$(function(){})

וויז'ניצר תושב נס ציונה, מי שכיהן אף כיו"ר "מקורות" ונחשב לאחד מהאנשים החזקים והמקושרים במשק - הודה בבקשת שוחד (אך לא בקבלתו..) לאחר שהמחלקה הכלכלית בפרקליטות וסנגוריו של ויז'ניצר הגיעו להסדר טיעון, לפיו ייגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל, מאסר על-תנאי וקנס בסך 850 אלף שקל .
האישום הוא חלק מפרשת "נתיבי ישראל" שהוא היה מנכל"ה. פרשת שחיתות רחבת-היקף בה הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה 130 כתבי אישום שונים !

ארכיון

ביום ה' האחרון הרשיע בית המשפט המחוזי מרכז  את אלכס ויז'ניצר, המנכ"ל לשעבר של חברת נתיבי ישראל (מע"צ),בעבירה של בקשת שוחד

 זאת לאחר שהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה וסנגוריו של ויז'ניצר הגיעו להסדר טיעון, לפיו ייגזרו על ויז'ניצר שנתיים מאסר בפועל, מאסר על-תנאי וכן קנס בסך 850 אלף שקל או מאסר נוסף אם לא ישולם את הקנס.

ויז'ניצר הודה  בבית המשפט כי בעת ששימש מנכ"ל נתיבי ישראל והיה בעל השפעה על בחירת מנהלי הפרויקטים שפיקחו על עבודות בנייה ותשתית מטעם נת"י, דרש מיואב סרנה - הבעלים של חברת ניהול הפרויקטים "אפשטיין ובניו בע"מ" - כי ישלם לו שוחד עבור עבודות שהועברו לחברתו מטעם נתיבי ישראל. באותה העת  הייתה אפשטיין קשורה עם נתיבי ישראל בעשרות חוזים לניהול פרויקטים בשווי של למעלה מ- 130 מיליון שקל, והייתה למעשה חברת ניהול הפרויקטים המובילה.

לטענת הפרקליטות, החל משנת 2005 ועד שנת 2009 ויז'ניצר פנה במספר הזדמנויות לסרנה ואמר לו כי הוא מצפה ממנו לתשלום עבור העבודות שאפשטיין מקבלת מנת"י, שכן כדבריו, הוא וסרנה "שותפים", וסרנה "חייב לו".  ואף נטען כי הנאשם הבהיר לסרנה כי אם לא יענה לדרישות השוחד שלו, הוא יביא לפגיעה בחברת אפשטיין.

ואכן, הנאשם הודה כי בשעתו הוא הזמין את סרנה לפגישה בבית קפה שבה נכח ידידו אדי זלינגר וכי בפגישה אמר  לסרנה כי זו העת להסדיר את "חובו", ודרש ממנו להעביר אליו את כספי השוחד באמצעות זלינגר

לפי הפרקליטות, בהמשך לכך סרנה אף העביר צ'ק על סך 100,000 ש"ח לידיו של זלינגר, אך  לאחר מכן התחרט זלינגר והודיע  לוויז'ניצר ולסרנה כי הוא מסרב לקחת חלק בעניין.

כתב האישום שבו הודה ויז'ניצר הוא חלק מפרשת שחיתות רחבת-היקף שנחקרה בעיקרה על-ידי חוקרי יחידת יאל"כ של להב 433, ובה הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה 130 כתבי אישום שונים !

מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה נמסר כי "העונש המוסכם משקף את החומרה אותה יש לייחס לבקשות שוחד, אף אם הן לא נענות בסופו של יום. כמו כן, הובאו בחשבון בעת קביעת העונש גילו ומצבו הרפואי של ויז'ניצר וכן העובדה כי בחר להודות בטרם ניהול המשפט ולקח אחריות על מעשיו בפני בית המשפט".

ארכיון/ מע"צ

היו זמנים....

מזווית אישית:

כאשר התפרסם דבר מעצרו וחקירתו של אלכס וויז'ניצר- הוכיתי בתדהמה. כמוני גם רבים בנס ציונה, בה אף הוזכר שמו במעגלים מסויימים כמי שיצה, אולי, בעתיד- להתמודד על ראשות העיר...

אני הכרתיו היטב במהלך השנים, כתבתי עליו פעמים רבות ובראש השנה 2010 פירסמתי עליו כתבה בת 5 עמודים כמעט.. (מצ"ב) 

האיש היה אז בשיא עוצמתו ואף אחד לא העלה על דעתו כי הוא נושא על גבו מטען שכזה, שיום אחד יתפוצץ וירסק אותו ואת משפחתו.

חבל.

כל נס ציונה

כל נס ציונה

ארכיון

ארכיון

ארכיון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה