בדיון בכנסת: מנהל אגף הרווחה בנס ציונה אמיר קשי, התעמת עם נציג האוצר. הכריז: התביישתי לשמוע את הנתונים המעוותים שנתנאל הציג בשם משרד האוצר.

$(function(){})

טען: בנס ציונה פירסמנו מכרז רביעי שאני עושה לעו"ס משפחה ולא מצליח לגייס עובד בתקן. שירותי הרווחה התייבשו !
יו"ר הוועדה ח"כ פורר לאוצר: "יש תקציב זמין של 2.1 מיליארד שקל בתקציב הקורונה שמיועד לאוכלוסיות בסיכון ולא נוצל. תשתמשו בו לסיים מיד את המשבר"

מנהל אגף הרווחה בעיריית נס ציונה, היה בין משתתפי הדיון שנערך היום (שלישי) בועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת

אמיר ייצג את עובדי הרווחה בשלטון המקומי, שהינם הקבוצה הגדולה ביותר בתחום וזו שבאה כל העת במגע עם כל סוגי האוכלוסיות הזקוקות לסיוע. אלא שאף אמיר הרגוע בדרך כלל, לא יכל להתאפק כאשר נציג האוצר בדיון טען בפה מלא כי הנתונים שהציג איגוד העובדים הסוציאליים אינם נכונים ומוגזמים משמעותית.

היה זה כאשר הנ"ל טען כי: "ממוצע התיקים לעובדת סוציאלית הוא 94 – יש 500 תקנים שלא מאוישים ולא אלף" והוסיף: "אני לא מכחיש שיש עובדות סוציאליות שעובדות גם בעומס של 300 תיקים וזה לא נראה לי סביר אבל יש גם עו"סיות עם 26 תיקים"...

על כך הגיב אמיר:

" התביישתי לשמוע את הנתונים המעוותים שנתנאל הציג בשם משרד האוצר. בשם מי אני נלחם? על נשים שסובלות מאלימות, חולי נפש שזרוקים ברחובות, נשים במעגל הזנות. מבקשים להיכנס מתחת לאלונקה ללא כלים או סיוע. בנס ציונה פירסמנו מכרז רביעי שאני עושה לעו"ס משפחה ולא מצליח לגייס עובד בתקן. שירותי הרווחה התייבשו. הדור הצעיר לא רוצים לעבוד במעמסה הזאת. יש אישה מוכה שבעלה צפוי להשתחרר מהכלא ואני לא יכול לשים אותה במעון ואני לא ישן טוב בלילה כי אני לא יכול לעזור לה".

 

גם נציג משרד העבודה והרווחה טען שנתון האוצר לא מדויק: "יש 149 תיקים בממוצע לעו"ס. ממוצע הנפשות לתיק זה 405 אנשים שהעו"ס מטפל בהם". יו"ר האיגוד חרמוני: "הצענו ללכת לבוררות. כרגע אנחנו בנתק".

(הערב כבר מתקיימת פגישה מרתונית בין הצדדים)

 איגוד העוס"ים

עוד מתוך הדיון כפי שדווח  ע"י דוברות הכנסת:

ענבל חרמוני יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים:---" לאיזה מצב הגענו. אני זועמת. לא יהיו במשך חודשים שירותי רווחה בישראל. משרד האוצר שולחים את הדרג הכי נמוך ונאלצים להשתלח בו. לאחרים אין אומץ לבוא. העומס היא הסיבה לאי מימוש התקנים והשכר הנמוך. העובדות לא חוזרות לעבודה עד שאין לנו פתרון קבע. זה צריך להיות כתוב וחתום. אני מבקשת ממשרד האוצר לגלות מנהיגות".

נתנאל אשרי רכז רווחה באגף התקציבים במשרד האוצר: "הצענו תוספות במבנה ייחודי שיאפשר להעניק אותן באופן חד פעמי – בנינו ביחד עם האיגוד מודל של תוספות. האיגוד עומד בסירובו. אחת ההצעות היא עד סוף 2021. תוספת השכר תתחיל ב-400 שקלים בחודש וזה הבסיס לאורך השנה הקרובה".

ח"כ אעידה תומא סלימן זעמה על נציג האוצר: המצאתם עכשיו את מודל השעות הנוספות שמקבלים עליו כסף? אתם מבינים שהבעיות ברווחה זה העומס של 300 תיקים עד 500 תיקים. מה אתם מחדשים להם בהצעה הזאת?"

ד"ר רון שביט מנהל אגף בכיר במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים: נתנאל דיבר על ממוצע של 94 תיקים לעובד אבל עשינו מיפוי נוסף והורדנו את תיקני הניהול. נכון לרגע זה יש 149 תיקים בממוצע לעו"ס. אבל למספר נפשות זה 405 נפשות לטיפול".

היו"ר פורר סיכם את הדיון ואמר: "מדינת ישראל צריכה להתבייש שראשיה מסרבים לקבוע סדרי עדיפויות ולטפל בנושא שאולי נוח לטאטא אותו מתחת לשולחן. סיר הלחץ בהחלט מתפוצץ. החברה הישראלית תשלם מחיר על חוסר ההתייחסות הראוי לשביתת העו"סית פי כמה ממה שצריך לשלם עכשיו כדי לסיים את השביתה הזאת היום. לא יכול להיות שראשי המדינה, ששר הרווחה ושר האוצר יכולים לישון בלילה כשהם יודעים שיש משפחות שאין להם יום ואין להם לילה בגלל האירועים האלה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה