להעביר את חוק קרן הארנונה מהר! היכונו לפרידה מלפחות 8 מליון ש"ח שיילקחו לעיריית נס ציונה השנה מתקציבה !

$(function(){setImageBanner('47e5a145-1558-4b6e-adc0-f7ae53c6effc','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

"קרן הארנונה". שם מכובס לחוק שיאפשר לשר הפנים ושר האוצר לקחת 30% מהגידול בכספי הארנונה שגובה עיריית נס ציונה מעסקים כאן, ע"פ אומדן ראשוני כ8.4 מליון ש"ח רק ב2023. ולהעבירם ל"רשויות חלשות" כדי לעודד בהן בניה..
מדוע? כי נס ציונה הינה "יישוב חזק"...
למרות המבצע, הדיון בוועדת כספים בחוק האמור התקיים היום (רביעי) כרגיל, כשגפני מרחיק מתנגדים. חלק מחברי הוועדה ביקשו שהדיון לא יתקיים ללא ראשי הרשויות בדרום שלא יכלו להגיע. יו"ר הוועדה משה גפני ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סירבו לבקשה. ונתניהו לוחץ על חכי"ם בליכוד התומכים במתנגדים..

ערוץ הכנסת

בדרום אזעקות, בכנסת מחטף... לגפני וסמוטריץ' דחוף להעביר את חוק קרן הארנונה מהר! היכונו לפרידה מלפחות 8 מליון ש"ח שיילקחו לעיריית נס ציונה מתקציבה השנה !

לידיעת משלמי הארנונה מנס ציונה.

אם חשבתם עד כה ובצדק, כי כספי הארנונה שלכם ושל העסקים בעיר, כולל העסקים שאתם מממנים ברכישות שלכם מהם, נועדו לממן אך ורק את השירותים שהעירייה שלכם נותנת לכם, טעיתם.

נכון, כך היו הדברים עד עתה, אבל לסמוטריץ' גפני ודרעי- כולם באדיבות נתניהו, יש תוכנית אחרת לשימוש ב30% מהכנסות העיריה מן הגידול השנתי בארנונה שישלמו העסקים בנס ציונה !  למזלנו על נס ציונה הוטל קנס של "רק" 30%.. יש ערים מהם הכוונה לקחת גם 45% !.   

הם רוצים לחוקק חוק שיאפשר לשר הפנים לקחת מעיריות יציבות כלכלית סכומים שונים  (לפי טבלה, כשהמקסימום הוא 45%) מתוך הגידול השנתי בהכנסותיהם מארנונה עסקית, ביחס למס' התושבים   ולהעבירם ל"רשויות חלשות". ובתרגום לעברית, רשויות שלא מצליחות (או לא רוצות/מנסות) לגבות בארנונה את הנדרש לתפעולן. ולכן מדובר בכ8.4 מליון ש"ח ע"פ תחשיב שערכנו (לא סופי) אותם יוכלו השרים לקזז לעיריית נס ציונה !!!

אבל, יש גם גזר קטנטן לצד המקל הגדול... העיריות תקבלנה מכספי הקרן 2,000 ש"ח מענק על כל היתר בניה למגורים שתוצאנה. דהיינו, אם וכאשר תשלים העירייה בעוד שנים מספר, בניית 2,000 דירות ב"פינוי בינוי" וכו' היא תקבל 4 מליון ש"ח בסך הכל...

-----------------------------------------

מהו ההסבר הממשלתי לחוק:

לפי האוצר, ההכנסה הממוצעת מארנונה עבור מגורים עומדת על 52 שקלים, בעוד ארנונה עסקית עומדת על  182 שקל למטר רבוע מ"ר. בכך, טוענים באוצר, אין תמריץ כאמור לבנות למגורים. ולכן, על פי המודל המוצע על ידי האוצר, במסגרת חוק ההסדרים.  הרשויות המקומיות, כל אחת לפי חלקה, יפרישו לקרן בצורה דיפרנציאלית אחוז מסוים מתוך הגידול בהכנסות מארנונה עסקית, בהתאם להכנסה לנפש מארנונה עסקית. מתוך הקרן יוענק מענק שנתי קבוע לרשויות המקומיות בסך 2,000 שקל עבור כל היתר בנייה ליחידת דיור שהיא מוציאה.

-------------------------------------

ראו דיווח היום ב"כלכליסט":

הדיון היום התקיים למרות ההסלמה בדרום, שמנעה מראשי רשויות רבים להגיע אליו. במהלך הדיון תקפו חברי אופוזיציה רבים את ההחלטה לקיים את הדיון למרות המתיחות הביטחונית. גם חברי כנסת רבים מהליכוד הביעו הסתייגות מהכללת קרן הארנונה בחוק ההסדרים, בהם אלי רביבו המשמש כמרכז הקואליציה בוועדת הכספים, שאמר כי "לא אוכל לתמוך בחוק בנוסח הנוכחי שלו". גם ח"כים נוספים מהליכוד דוגמת אתי עטיה, ניסים ואטורי ואלי דלל הביעו הסתייגות מהחוק. נבו כץ, יועץ ראש הממשלה, ביקש את רשות הדיבור ואמר כי "נתניהו תומך בחוק, ואני מבקש מכל הח"כים של הקואליציה לתמוך בחוק".
הדיון גם הציף מתחים קשים בין האוצר לבין השלטון המקומי. אחרי שנמנע זמן רב מלשלוח את הסימולציות העדכניות של השפעת קרן הארנונה על הרשויות, שלח היום האוצר מודל בפורמט PDF שלא מאפשר ביצוע ניתוחים והסתיר את הנחות היסוד. במהלך הדיון התברר כי באוצר הניחו שבשנים 2024 והלאה יהיו כ-80-85 אלף היתרי בנייה בשנה - הערכה גבוהה יחסית (ב-2022 ניתנו כ-75 אלף היתרי בנייה). נציג המשרד, מתן יגל, אמר כי "המודל מתבסס על זה שהקרן שלנו תגדיל את מספר היתרי הבנייה". הדיון התלהט עד שאחד מראשי הערים פנה לנציג האוצר ואמר: "שקרן, לפחות תוריד את הכיפה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה