בדרך לקריסת מוחלטת: הגבלות על אירועים, ברים, מועדונים ותפילות

$(function(){setImageBanner('848b6660-f816-4bb5-853f-8b3ce35fe7a4','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

הממשלה אישרה את צמצום המתפללים והמשתתפים בהתקהלויות ל-20 בני אדם, ול-50 בני אדם באולמות אירועים, ברים ומועדונים, אך ההכרעה על המסעדות נדחתה לשבוע הבא. ההגבלות החדשות יכולות להביא לקריסה מחולטת של אולמות האירועים. נתניהו: "ההגבלות הן ההכרח"

הממשלה אישרה הערב (חמישי) הגבלות חדשות על התקהלויות בשל הזינוק בתחלואה. השרים הצביעו בעד צמצום המתפללים והמשתתפים בהתקהלויות ל-20 בני אדם, ול-50 בני אדם באולמות אירועים, ברים ומועדונים.

"משבר הקורונה ממשיך להכות בעולם", אמר נתניהו בפתח דבריו. "בכל יום יש כמעט 200 אלף נדבקים חדשים מסביב לגלובס. אצלנו היו שהקלו בכך ראש, הם אמרו שהנגיף ייעלם מעצמו.

ובכן, הוא לא נעלם. אמרו שיבוא הקיץ והחום יחסל את הנגיף, אבל גם ההנחה הזאת התבררה כחסרת בסיס במציאות. 

"הקיץ פה, הנגיף פה, ולצערי הוא פה בגדול", הוסיף ראש הממשלה. "בשבועות האחרונות נקטנו צעדים שונים לפתיחת הכלכלה, ואני מייחס חשיבות עצומה לחידוש הפעילות הכלכלית במשק.

עם זאת, הדגשתי פעם אחר פעם שפתיחת הכלכלה תלויה בהקפדה על הבריאות: שמירת מרחק, מסכה והיגיינה. המשלתי את שגרת הקורונה לנגינה באקורדיון: בהתאם להערכת המצב אתה פותח את המגבלות, ובהתאם להפתחויות מהדק מעת לעת". 

ראש הממשלה טען כי "אנחנו מחפשים כל הזמן את נקודת האיזון. מצד אחד להשיג כמה שפחות הדבקה, ומצד שני כמה שיותר למנוע פגיעה כלכלית.

אני יודע שרבים נפגעו שרבים משוועים לעזרה ואני פועל כל הזמן וביתר שאת. הארכנו את בקשת הזכאות לקבלת דמי האבטלה והוספנו 2 מיליון שקל לעסקים קטנים".

נתניהו אמר שהוא מתכנן תכנית סיוע בשם "ערכת קורונה כלכלית", שתספק לדבריו רשת ביטחון והרבה יותר ודאות. "זו המילה הקריטית", אמר רה"מ. "הרבה יותר ודאות בתעסוקה ובהכנסה".

המגבלות שאושרו בממשלה עוד צריכות לעבור את אישור ועדת הקורונה בכנסת שתתכנס ככל הנראה ביום שני. 

בנוסף, הממשלה כבר הספיקה לאשר את העלאת קנס המסכות ל-500 שקל, אך הדבר מתעכב בשל מחלוקת בכנסת. במטה לביטחון לאומי אמרו כי ההנחיות הקיימות הן מבלבלות, ו"כל אחד שומע מה שהוא רוצה".

שר האוצר ישראל כץ התנגד גם הוא לצמצום הסועדים במסעדות, והציע לקבוע כללים לרישום מוקדם ללקוחות.

צילום: עופר אשטוקר, אשדוד נט

כץ תקף את משרד הבריאות שדרש לצמצם באופן משמעותי את ההתקהלויות במסעדות ואמר כי ההצעה "תביא לקריסת ענף המסעדנות שרק חזר לפעילות". כץ הודיע שיתנגד להגבלת המסעדות ונתניהו הסכים לדחות את ההחלטה ליום ראשון.

"ההצעות של משרד הבריאות צריכות לבוא לידי ביטוי יחד עם הצעות של משרד האוצר", אמר כץ. "משרד הבריאות צריך להסביר משמעות בריאותית, ומשרד האוצר את המשמעות המשקית של ההחלטות".

נאווה גרוס מטעם איגוד בעלי האולמות וגני האירועים מסרה בעקבות ההחלטה: "אל תטעו החלטת הממשלה לצמצם את מספר האורחים בחתונות ל-50 משמעותה סגירת הענף.

לאחר חודשים של גסיסה הונחה הערב מכת המוות על ענף האירועים, אנו קוראים לממשלת ישראל- סגרת? תפצי. לא עוד תוכניות ארוכות טווח, ולא עוד הבטחות וועדות- אנחנו דורשים כסף בכיסים שיחלץ 150 אלף עובדי התעשייה מאסון".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה