בודקי עובדות מ"גינס" בדרך לנס ציונה, לאחר שאמש נשבר שיא הצעקות בדיון המליאה !

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f25c759d-af88-4251-adfc-35fc3721cc78','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f25c759d-af88-4251-adfc-35fc3721cc78','/dyncontent/2024/9/5/261e8bcd-9195-4f97-9ab6-f3f1fa8db40d.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

חדשות נס ציונה - מליאת מועצת העיר הפכה שוב לזירת התגוששות וחילופי צעקות, במשך חלק ניכר מ 3.5 שעות הישיבה.
ראש העיר והקואליציה חסמו את האופוזיציה מלדון בנושאים חשובים לדעתה, כמו הערבויות שניתנו לסקציה ועשו שוב שימוש ב"תרגיל" חוקי להשתקתה .
ואילו האופוזיציה הפגינה בתגובה התעקשות "ללכת לפי הכללים" בנושא הערבות על 2 מליון ש"ח לכדורסל - מאחר והבקשה הוגשה באיחור...
וכך ראינו אמש החרמת דיון קבוצתית, הרחקה של חברת מועצה, יציאות הפגנתיות ובעיקר שוב ושוב הצבעות, עם תוצאה ידועה מראש 8:7.
והיה גם רגע של חסד, עם הצבעה פה אחד... !! ראו בתמונה.

ראו הרחבה:

היתה גם הצבעה אחת פה אחד... יש תקווה !

בודקי עובדות מ"גינס" בדרך לנס ציונה. אמש נשבר שיא הצעקות בדיון במליאה מועצת העיר!

במקום פתיח: האמת, קשה להאמין שיש בנס ציונה מזוכיסטים שצפו אמש בכל שלוש וחצי השעות של הדיון..

אני נשברתי אחרי כשעתיים והשלמתי הבוקר את היתר (תבורך ההחלטה להעלות את הדיונים ל"יו-טיוב" ) אבל לי אין ברירה, זה סיכון מקצועי..

הישיבה נפתחה ע"י ראש העיר שמואל בוקסר שעדכן על פתיחת של שנת הלימודים תשפ"ה, והזכיר כי היה זה יום בו ההתרגשות לוותה בעצב כה כבד על רצח החטופים בשבי החמאס. 

אך המהומה החלה כבר בסעיף הראשון שעל סדר היום של מליאת מועצת העיר נס ציונה. 

היה זה הנושא לגביו ביקשו חמישה חברי קואליציה, בהובלת סגנית ראש העיר סמדר אהרוני לקיים ישיבה שלא מן המניין שלבסוף בוטלה והנושא נכלל בסדר היום.

ההצעה עסקה את בחוק החדש המחייב התקנת לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים. חברי הקואליציה המליצו לפעול לידוע ולהסברה מול התושבים ובהמשך לפעול להסמכת פקחי העירייה לאכיפת החוק החשוב שנועד לסייע בהצלת חיי אדם.

אלא בשל הדרך בה הועלה הנושא כ"תרגיל" למניעת ישיבה שלא מן המניין ביוזמתם החליטו חברי האופוזיציה כולם  להחרים את הדיון ויצאו מהחדר.

הקואליציה : 8 קולות בעד.

לאחר מכן ניתנו תשובות בכתב ובע"פ  ל8 שאילתות שהעלו חברי  מועצת העיר נס ציונה מהאופוזיציה וביניהן: 

שאילתה של נעמי חסון האופן בו מתבצעת בקרה על הקבלנים שמעסיקה העירייה (תשובה: לפי נהלים מסודרים הקבועים ע"י מ. הפנים...).

או שאילתה של שירי פרנצ'י על  היעדר הופעות בחינם בקיץ למבוגרים ( תשובה:יש שפע ארועים ומופעים, לא מאמינים במופעי ענק יקרים, אלא בסבסוד מופעים קטנים רבים).

והשאילתה של נאור ירושלמי מה נעשה/ ייעשה בתקציב של 5 מליון ש"ח שהובטח לנס ציונה (בתקופתו כמחזיק תיק איכות הסביבה) ע"י הקרן לשטחים פתוחים לסיוע להצלת גבעות הכורכר. (תשובה: האישור הגיע רק במאי, הנושא בעבודה וידווח בהמשך).

האופוזיציה: 7 קולות נגד

הדיון בשאילתות לווה בלא מעט הערות הדדיות ואף הרמת קול, לא אחת, אך ההפתעה היתה דווקא  באשר לשאילתה הכי טעונה, לה ציפינו בעניין, זו של גיל אנוקוב שעסקה בערבויות שניתנו בעבר לסקציה (וחולטו עתה ברובן.. אבי בן דוד ) ואיך נבדק הנושא בשעתו (הוא עצמו התנגד לאישור בשעתו). זאת ראש העיר הודיע מבלי לנמק כי הוא פועל לפי סמכותו בתקנון ודוחה את השאילתה והתשובה לה לישיבה הבאה.

אציין כי כי לאור ההתפתחויות סביב האגודה והמו"מ עם המפרק שעודנו מתנהל, החלטתו הגיונית, כי כל דיון פומבי בנושא היה עלול רק לגרום נזק במו"מ ובעיקר בדיוני ביה"ד של ההתאחדות, הערב  

לאחר מכן נדונו הצעות לסדר, כאשר כאן קרה משהו יוצא דופן... שירי פרנצ'י הציעה להצביע בעתיד על כל תב"ר בנפרד, כדי לאפשר דיון ענייני ולהתנגד או לתמוך בכל תקציב בפני עצמו. ועל כך ענה ראש העיר שבהחלט הנושא שווה דיון ו"נחשוב על זה" ולכן ובהסכמה כללית, הורדה ההצעה מסדר היום

בהמשך ובאוירה רגועה יותר אושרה פתיחת סידרת תקציבים בלתי רגילים וביניהם:

500 אש"ח להשלמת רכישות ציוד לחירום ותחזוקת מקלטים בבתי הספר.

550 אש"ח תקציב לשיפוץ מבנה הספרייה העירונית (הנמצא בבעלות העירייה המחוייבת לממן תחזוקתו)

תקציב בסך 3 מליון ש"ח השלמת עבודות פיתוח למבנה השירות הלוגיסטי העירוני, אשר עתיד לשמש את הווטרינר העירוני ומחלקות נוספות. (תוכנית שאפתנית הנמצאת בראשיתה ומתוקצבת בכ 25 מליון ש"ח).

עוד בישיבה: 

אושר  פרוטוקול ועדת המלגות שגדל השנה ב 250,000 ₪ ביחס לתקציב שנה שעברה – ומאפשר לסטודנטים וסטודנטיות תושבי נס ציונה סיוע בתשלום שכר לימוד אקדמי – במסלולים שונים.

אושרו הרכבי הועדות בעיריית נס ציונה : איכות סביבה- יו"ר ליאור אלימלך,  ועדה למאבק בסמים מסוכנים – יו"ר ליאור שרון.  ועדה למיגור אלימות - יו"ר סמדר אהרוני   ועדה לקידום מעמד הילד – יו"ר עמרי רווח.

אושר פה אחד פרוטוקול ועדת הנחות והסכמי פשרה עם חייבים (לאחר עימות חריף בין סמדר אהרוני לגלית אבינועם)

ולנושא שעורר את ההתנגדות הקשה ביותר בישיבת מועצת העיר נס ציונה :

 חברי  המליאה נתבקשו לאשר את החלטות ועדת התמיכות הכוללות מתן אישור ערבות בסך 2 מליון ש"ח עבור עמותת הכדורסל, ערבות שבלעדיה לא תוכל "עירוני"  לפתוח את הליגה ביום ראשון הקרוב.

אלא שכאן התברר כי הבקשה הוגשה באיחור והחומרים לא הועברו אליהם שבוע מראש כקבוע בנוהל התמיכות.

זו היתה ההזדמנות לה חיכו באופוזיציה כדי לגמול לראש העיר ולמנכל"ית על מה שהם כינו  בעבר "התעלמויות בתרוצים תקנוניים מפניות ושאילתות שלנו ועמידה על קוצו של יוד לגבי לוחות זמנים.."   והם אכן התנגדו, במה שגלש להיות עימות חריף במיוחד בו הורחקה שירי פרנצ'י לאחר שלוש אזהרות...

שירי פרנצ'י מורחקת

הנושא הבעייתי...

אגב, אישור התמיכות בתנועות הנוער הועבר למועצת העיר הבאה, זאת מאחר והתקבלו ערעורים מעמותות – אותם ביקש ראש העיר לבדוק.

עוד הוצג דו"ח רבעוני לרבעון האחרון של שנת 2023- שהסתיים ביתרה של כ 800,000 ודו"ח הרבעון הראשון לשנת 2024 שהסתיים בגרעון זניח של כ 70,000 בלבד.

הדיון במליאת מועצת העיר נס ציונה הסתיים לאחר 3.5 שעות.. ב"נאום מהמקום" בן דקה אחת של גלית אבינועם, בו טענה שתקציבי הדוברות והפירסום מוגזמים ביותר ויש לקצצם.

קצת חומר למחשבה:

האופוזיציה החרימה כאמור את הדיון בסעיף שעסק ברישוי אופניים וכו' לא בשל התנגדותה לנושא, אלא מכיוון שהוא הועלה תחילה כנושא בהצעה לישיבת מועצת עיר שלא מן המניין... ושוב כ"תרגיל" לחסימת האפשרות לכינוס ישיבה שלא מן המניין ע"י האופוזיציה במהלך חודש זה.

ואילו לערבות לכדורסל התנגדה, לא לעצם הערבות, אלא כדי להמחיש כי התנהלות של הקפדה על קוצו של יוד הינה דו סיטרית..

לטעמי הגיעה העת להפסיק עם ה"תרגילים" האלו ודווקא הקואליציה צריכה לגלות בגרות בנושא, בהינתן שלאופוזיציה ברשות מקומית אין באמת יכולת אמיתית להשפיע על ההחלטות והשימוש בדיונים שלא מן המניין והצעות לסדר, או שאילתות, הוא כלי לגיטימי.  ואני מצפה לפחות מנציגיהם של רשימות שרוממות הדמוקרטיה במישור הארצי בגרונם, לא לתת יד להתנהלות שכזו במישור המקומי.

ולאופוזיציה - לפחות בחלקה- ייאמר:  למען השם, א' תעשו שיעורי בית. לא כל נושא מתאים לשאילתה, אלא אם ניסיתם לקבל תשובה מהגורם האחראי והוא סירב לענות. חלק מהשאילתות אמש היו מיותרות, מביכות ואפילו "הרימו להנחתה". ובאשר לפעילותכם: אני תוהה האם לתומר תדהר ואיתי דגן כבר נמאס כה מהר מהפוליטיקה?.. הם שותקים כמעט כל העת, לא מגישים שאילתות או הצעות לסדר ונראה כי לא כל כך "בא להם" כל הסיפור של לשרת את הבוחרים מהאופוזיציה... להבדיל מעמיתתם שירי פרנצ'י ששוברת שיאי השקעה לקראת ובמהלך הישיבות. 

ולגברת גלית אבינועם ייאמר: את אינך תובע על הדוכן החוקר עדים..  הגשת שאילתה האם העיריה שכרה  אדריכל כדי לתכנן את השטח המשמש בפועל לחניה ליד הקניותר (שטח שלא שייך לה..). נענית ב"לא" פסקני ולמרות זאת המשכת לחקור ולדרוש תשובה, מצהירה על מידע סותר שכביכול נמצא ברשותך. ובכן, אם יש לך מידע, הציגי אותו. ואם לא, אין לך זכות לפקפק כך באמינותם של בכירי העירייה.

רק אומר.

$(function(){setImageBanner('dba2ae22-005d-4595-b8cb-c5b14da8dc27','/dyncontent/2024/9/11/5306f79f-458f-4b0b-99ae-5e95f8fcdf52.gif',18452,'קרפור נס ציונה אייטם כתבה ',525,78,false,48690,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה