כך נראית התעמרות? למרות שבוטלו כל ההגבלות כנגד הגננת מנס ציונה שנעצרה כחשודה בהתעללות בפעוט ושוחררה למחרת, החליט מ. החינוך להוציא צו סגירה מינהלי נגד הגן ל30 יום !

$(function(){setImageBanner('57f6ec92-13a3-4714-b175-20e8b196bf34','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

ביהמ"ש קיבל גירסתה לפיה נפלה בגן כשהילד בזרועותיה וכך פגעה קלות בילד, כשהיא עצמה נחבלה בברכה כשעשתה הכל להימנע מליפול עליו במלוא משקלה. המשטרה לא ערערה ולמעשה תמו ההליכים נגדה. אך מ. החינוך מצא לנכון לסגור את הגן בשל "חוסר השגחה" ו"סביבה חינוכית דלה" - למרות שכלל לא נערכה ביקורת במקום לאחרונה !

פייסבוק

ביום רביעי האחרון  פורסמה בארץ כולה הידיעה על גננת מנס ציונה שנעצרה כחשודה בהתעללות בפעוט.  אך למחרת ובהרבה פחות הבלטה... התפרסמה הידיעה על שחרורה ממעצר למעצר בית,

הכל החל לאחר שהורי הילד בן השנה התלוננו, והצביעו על סימן חבלה/ שריטה ליד עינו של הפעוט ככזו שנגרמה כביכול בגן. הגננת נעצרה כאמור לחקירה ל24 שעות

 - כאשר עורך דינה אמיר נבון המשוכנע בחפותה (מקרה נדיר להערכתי אצל פליליסט ותיק כמוהו... אבי בן דוד )שובר שיא ומערער באותו ערב גם למחוזי ולאחר מכן באמצע הלילה לעליון (!), כנגד עילת המעצר, אך הערעורים לא צלחו. 

סירטוני המעקב נלקחו כאמור לבדיקה עוד קודם לכן , אך המשטרה ביקשה למחרת להאריך פעם נוספת את מעצרה, אלא שביהמ"ש קיבל למחרת את טענותיו של עורך דינה, אמיר נבון מנס ציונה ושחררה למעצר בית, בכפוף לכך שלא תשוב לגן במשך יומיים, עד להשלמת הבדיקה במשטרה של סירטוני המעקב. זאת לאחר שהשופטת בן אליעזר ציינה כי "קיים חשד סביר" הקושר אותה למקרה ויש לאפשר למשטרה לבדוק זאת ביסודיות.

כשתמו היומיים בקשה המשטרה להאריך את תקופת ההרחקה בעוד יומיים, אך השופט קיבל את עמדת עורך דינה ולא אישר זאת.

המשטרה לא ערערה ולמעשה היא נחשבת עתה לחפה מפשע !

מה באמת קרה שם ומהי גירסתה, זו שנתמכת ע"י הסירטון ממצלמת המעקב וככל הנראה התקבלה על דעת ביהמ"ש, בניגוד לעמדת המשטרה?

משיחות עם מקורבים אליה למדתי כי היא סיפרה לחוקרים כי הילדים ישנו צהריים וכשאחד מהם התעורר ניגשה אליו והרימה אותו כדי לקחתו בטרם יעיר את האחרים. בשובה דילגה מעל ילדים אחרים (הישנים כולם על מזרונים במרכז החדר) ורגלה שנתקלה בקצה מזרון מעדה. היא התייצבה, אך המכשיר הנייד שלה נפל על המזרון. היא כרעה ברך כדי להרימו ואז הניחה את ברכה על שרשרת חרוזים אליה היה קשור המכשיר, מה שגרם לה לאבד יציבות וליפול קדימה עם הילד בזרועותיה... היא בלמה את המכה בברכה שאכן נחבלה ודיממה ובסירטון רואים (כך נטען) כיצד וידאה מיד שלילד לא קרה כלום, מלבד בהלתו כמובן. ובאשר לסימן החבלה בעיניו- כך טענה- הוא כלל לא אירע בגן ובוודאי לא בארוע נשוא התלונה המתועד לכל שלביו.

אלא שהסאגה והסבל שעברה הגננת, שכל העיר יודעת כמובן מי היא... לא תמה. למחרת שובה לעבודה רגילה בגן שבבעלותה-הוזמנה לפתע למשטרת רחובות, שם מלבד החוקר וקצין נוסף, נכחה המפקחת המחוזית על מעונות יום במחוז מרכז, אשר מסרה לה צו מינהלי לסגירת הגן והפעוטון ל30 יום.

ומה הנימוקים לסגירה? אני מצטט: "חוסר השגחה, חוסר תשומת לב. סביבה חינוכית דלה וחסרת נגישות למשחקים. פעילויות לא מותאמות לגיל הפעוטות"

על כך אמרה לי אחת האמהות נ. "הכל שטויות, יש לי פה 2 ילדים וכמוני כל ההורים שאני מכירה חושבים שנעשה לה עוול איום !"

נזכיר כי לצו - טוענת הגננת- כלל לא קדמה ביקורת פיזית בגן. ועצם קיום ההליך בתחנת המשטרה אינו נראה לי מקובל או סביר, כולל הזימון ע"י המשטרה להליך אזרחי מטעם גוף שלטוני אחר. אך המשטרה, ייאמר לזכותה, איננה הבעיה עתה ולדברי הגננת היו א, אנשי משטרה שעודדוה לערער על הפסילה. 

פניתי לדוברת מחוז המרכז במשרד החינוך בשאלות הבאות:

האם ומתי נערכה ביקורת מקצועית בגן בהינתן שהוא הוכן מראש?

מדוע נעשה שימוש במשטרה למסירת הצו?

ולכשתתקבל תגובתם-- נעדכנה כאן. 

יצויין כי הגננת ההמומה החלה שוב בהליך משפטי הפעם ביוזמתה- כנגד מ. החינוך ומבלי לנקוט עמדה בשאלת התכנים, הסיפור נראה מוזר דווקא בעיתוי זה ודבר אחד בטוח, את הנזק שנגרם לשמה הטוב ולמוניטין של הגן הפרטי שלה, אותו ביססה במשך שנים- יהיה כמעט בלתי אפשרי לתקן.

ומה חושב על הפרשה עורך הדין אמיר נבון?

מעצר שווא תמיד ראשיתו בהחלטה שגויה של שוטר ולפני זה בתלונת שווא. דבר שגור מאוד. מעטות הפעמים בהן חשד מתגבש לכדי ראייה אחת שבחינה שלה יכולה או לקיימו או להפריכו. במקרה הזה יש סרטון שכל צופה בו יבטל מיד כל חשד. צר לי שמנדינת ישראל אין שום שסתום משפטי שמאפשר לערור על החלטת קצין משטרה להאריך מעצר לחשוד ב 24 שעות. אני שמח שבסופו של לילה בית המשפט סבר כמוני והורה על שחרורה עד שלא נותרו תנאים מגבילים כלל בתוך זמן קצר והיא חזרה לעבוד בגן. אני בטוח שיתר העניינים יפתרו תול זמן קצר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה