בוקסר לותמ"ל: אסור לאשר בכלל בניה ב"מתחם חרודי" בנס ציונה!

$(function(){setImageBanner('4ab780f6-86a6-4a57-8b96-487a2f5b2896','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

ראש העיר נס ציונה שמואל בוקסר לוועדת תכנון ובניה למתחמים מועדפים לדיור הממשלתית (ותמ"ל): נס ציונה מתנגדת באופן מוחלט לבניה במתחם חרודי. הדגיש בפני חברי הועדה את ההתנגדות העזה של תושבי העיר לבניה במתחם תוך הרס השטחים הפתוחים ומרקם החיים האקולוגי באזור.

צילום אוויר מתחם חרודי נס ציונה

דוברות עיריית נס ציונה

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר עם צוות תכנון הותמ"ל – (הועדה לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים לדיור) ונציגי הוועדה המחוזית, נדון "מתחם חרודי" בנס ציונה אשר כזכור הוכרז לפני שבועות מספרעל ידי ועדת השרים לענייני פנים כמתחם מועדף לבניה מהירה, יחד עם מתחמים נוספים בערים: כרמיאל, קריית ים, אשקלון, לוד וגדרה.

הנושא הייווה גם אחד הנדונים במערכת הבחירות האחרונה בעירנו

בדיון נכחו מתכננת הותמ״ל סיגי בארי וצוותה וצוות הוועדה המחוזית. ראש העיר שמואל בוקסר השתתף בדיון יחד עם מהנדס העיר בועז גמליאל ומנהלת מחלקת תכנון עיר סמדר ירון ונימק את התנגדות העירייה והתושבים לבניה במתחם.

בפתח הישיבה אמר ראש העיר: נס ציונה מתנגדת התנגדות מוחלטת לבניה במתחם חרודי. התנגדות שהוגשה מטעם העירייה הסבירה באופן מנומק מדוע יש להשאיר את המקום שטח פתוח, כמסדרון אקולוגי ירוק המקיף את העיר. עוד הדגיש ראש העיר כי תכנון לבניה במתחם אינו תואם את אופי העיר, צביונה הכפרי והקהילתי ואת מרקם החיים והקהילה. ראש העיר הדגיש בפני חברי הועדה את ההתנגדות העזה של תושבי העיר לבניה במתחם תוך הרס השטחים הפתוחים ומרקם החיים האקולוגי באזור.

ועדת השרים לענייני פנים הכריזה בחודש ינואר השנה, על 7 מתחמים בארץ כמתחמים מועדפים לבניה מהירה. בניהם 2 מתחמים בנס ציונה: מתחם חרודי ומתחם המייסדים. ההכרזה התבצעה ללא ידיעתה של עיריית נס ציונה ובניגוד מחלט לעמדתה. כזכור, העירייה הגישה לוועדה כבר בחודש ינואר 2022, מסמך מנומק המפרט את התנגדותה המוחלטת של העירייה.

מהנדס העיר נס ציונה, בועז גמליאל נתן סקירה מקצועית מקיפה על המצב הקיים ונימק את כלל ההסתייגויות המקצועיות אשר גיבשו את ההתנגדות של העירייה לבניה במתחם. עוד הדגיש מהנדס העיר כי העיר אינה ערוכה מבחינה תשתיתית לקליטת היקפי הבניה המדוברים.

מתכננת הותמ"ל, סיגי בארי, אמרה בישיבה כי הועדה ברשותה לוקחת בחשבון את אופי העיר ומארג החיים הקיים בה ומתחשבת במדיניות התכנונית הכוללת בעיר, אך הועדה כפופה גם למדיניות התכנון ותוכניות המתאר המחוזיות והארציות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה