בזמן שיא: הושלם המאגר החדש לקליטת מי שטפונות בנס ציונה

$(function(){})


נערכים לסופה הצפויה הערב?
ודאי תשמחו לשמוע כי העירייה השלימה את בניית מאגר ההשהיה באזור הפיתוח נס 130 בצפון העיר, המסוגל לקלוט עד 10,000 קוב מים. כאשר בעוד ימים ספורים יושלם המאגר הזמני בשטחי ראשון לציון שיקלוט עוד 50,000 קוב מים.
ראש העיר שמואל בוקסר: עשינו את כל מה שיכולנו כדי להגן על תושבי העיר מפני אירועי גשם חריגים.

יחצ

כזכור, בחודש נובמבר האחרון נמדדו באזור נס ציונה כמויות גשם קיצוניות של כ 160 מ"מ אשר ירדו בתוך פחות מיממה. נס ציונה, אשר נמצאת טופוגרפית באזור נמוך, נאלצה להתמודד גם עם מי הגשמים העזים אשר ירדו בתחומה וגם עם קליטת את מי הגשמים אשר הגיעו מהערים השכנות. אירוע הגשם הקיצוני גרם להצפות במספר נקודות נמוכות בעיר.

בשבועות שעברו מאז אירוע הגשם הקיצוני, הוביל ראש העיר שמואל בוקסר מהלך אזורי כולל לניקוז מי הגשמים מהערים השכנות כבר בחורף הזה. כך נבנה והושלם מאגר זמני נס 130 בתחום שיפוטה של נס ציונה,   וכן מאגר השהייה זמני נוסף באזור ראשל"צ, במקום בו מיועד להיבנות המאגר הקבוע, הגל הגואה.

בניית המאגר בראשל"צ שצפויה להסתיים בימים הקרובים, נעשתה על ידי רשות הניקוז לכיש ועיריית נס ציונה – במימון משותף של כ1.2. מיליון שח.  המאגר הזמני צפוי לקלוט עד 50,000 קוב מים.

מאגר השהיה  נוסף, מקודם בבאר יעקב וצפוי לקלוט עוד 80,000 קוב נוספים. “אני מודה לראש העיר ראשל"צ ולראש העיר באר יעקב על שיתוף הפעולה המלא במציאת פתרונות מהירים ויעילים על מנת למנוע הצפות באזורים המועדים בנס ציונה.

"מטרת המאגרים לאגום את המים טרם כניסתם למובל בנס ציונה, ולווסתם  טרם כניסתם למובל בעיר. הקטנת עומס המים בזמן נתון במובל בעיר, יכולה למנוע הצפות" מסכם ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר.

אגב, הפעולות להתמודדות עם אירועי גשם קיצוניים כללו גם היערכות נוספת: שכירת שירות הידרולוג מומחה לקבלת פתרונות ארוכי טווח להתמודדות עם מי הגשמים אל מול גידול באוכלוסייה ובבניה, שינויים בועדות התכנון בכל הנוגע לדרישת פתרונות ניקוז עבור מבנים חדשים בעיר. כמו כן הערכות מוגברת נוספת אשר כללה עדכון נוהל סופה, חפ"ק עירוני שמוקם בשטח עם קבלת התראה על חשש להצפות, תגבור כלים כבדים בשטח וביניהם: משאבות, טרקטורים וביוביות. 

"ברור לנו שמול אסונות טבע חריגים אין מערכת ניקוז עירוניים שיכולה לעמוד. עם זאת, פעלנו בנחישות, במהירות ובאחריות כדי לספק את כל הפתרונות האפשריים" - סיכם בוקסר 

יחצ

מבזק חדשות נס ציונה נט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה