בחמישים בתים בנס ציונה ארחו בשבוע האחרון ארוע "זיכרון בסלון"

$(function(){})


מאות תושבים התארחו בפרויקט המרגש, במסגרת היוזמה הארצית, בה שורדי שואה ובני הדור השני מגיעים למפגשים אינטימיים ועוצמתיים בבתים המארחים ונותנים עדות אישית על סיפורי הישרדות וגבורה.
ובתמצית הארועים, הכרזתה של השורדת יהודית שוש: "16 מבני משפחתי הענפה נרצחו בשואה והיום, נולד לי הנין ה-14. זה הניצחון שלנו".

רקפת ברלב/ יעל ויאיר שגיא

בתמונה: מימין השורדת יהודית שוש בבית מש' בוקסר (צילום: רקפת בר לב). משמאל השורד משה למפרט בבית מש' כשרי (צילום: יעל ויאיר שגיא)

מאות תושבים, ילדים ובני נוער לקחו חלק במיזם "זיכרון בסלון" השבוע בנס ציונה. את המיזם מובילה מירב ספיר בהתנדבות מלאה, בשיתוף עם המחלקה להתנדבות בעיריית נס ציונה והוא מאפשר מפגש עדות המועבר באופן בלתי אמצעי ואינטימי במטרה לשמר את הזיכרון גם אחרי לכתם של שורדי השואה ולקרב קהלי יעד רבים ככל הניתן לאנשים ולסיפורים, של השורדים עצמם ושל בני הדור השני.

בין הבתים המארחים ביתו של ראש העיר שמואל בוקסר ורעייתו חגית, שאירחו את שורדת השואה תושבת העיר יהודית שוש. יהודית שעבדה במשך שנים כגננת מוערכת והפכה לדמות מיתולוגית כמעט במערכת החינוך בעיריית נס ציונה, סיפרה לנוכחים את סיפורה האישי מימי המלחמה בהונגריה, כיצד ראתה כילדה את מי נהר הדנובה מלאים בגופות יהודים ואדומים מדם. המפגש המרגש בו סיפורים קשים מנשוא שסופרו בצלילות דעת ותובלו בהומור המייחד את יהודית, ריתקו את הנוכחים. לבסוף אמרה יהודית: "16 מבני משפחתי הענפה נרצחו בשואה והיום, נולד לי הנין ה-14. זה הניצחון שלנו".

 תנועות הנוער ופרלמנט הנוער התארכו במספר מוקדים בעיר ושמעו את עדותם של דני לרנר ורפי שניצר. צעירי הכוורת אירחו בבית הפנאי את שרה שלף שהינה  דור שני לניצולים, שהביאה באופן מיוחד ומרגש את סיפורה המשפחתי.

בבית מש' כשרי, התארח השורד בן עירנו  משה למפרט (שהתארח גם בארוע לעובדי העיריה- ראו ידיעה ) אשר בגיל ארבע הופרד מאימו שנשלחה לאושוויץ, בעוד הוא ואחותו הצליחו לשרוד יחד במשך חודשים ארוכים, כשהיא שומר עליו, עד למפגש המרגש עם אביו.

בביתם של יהודית ודני כהן התארח אריה באטוס - מס' 21 ברשימת ילדי טהרן. יהודית היטיבה לתאר את אריה "שורד מיוחד, מלא אנרגיות, חיוך ואופטימיות. תקופת המלחמה חיזקה את אופיו ומידותיו הטובות. הנוכחות האיתנה והצניעות שלו מטביעות חותם ואני מקווה שכל מי שהגיע למפגש הרגיש זאת. 

בביתם של רביב ויעקב (קורצי) קורץ, שמארחים מיפגש זיכרון בסלון כבר תשע שנים ברציפות (!)  התארחה זהבה קורנברג בת הדור השני, שסיפרה על החוויות שלה כילדה, את סיפורו של אביה, הסוד ששמר שנים וההשלכות של חיים לצד הורים שחוו ועברו דברים איומים, שתקו ולא סיפרו.

ראש העיר שמואל בוקסר: "שורדי השואה הם גיבורים, לא ניצולים. גברים ונשים עם כוחות ותעוזה מעוררים הערצה, שהצליחו בנחישות, אומץ ותושייה, לנצח. הדור הולך ונעלם ויש לנו עדיין את הזכות הגדולה להקשיב לסיפורים המשמעותיים מעדות אישית. נס ציונה אימצה את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. מרגש לדעת שמאות תושבים, בניהם נוער וצעירים הגיעו גם השנה להקשיב ולזכור".

מירב ספיר, רכזת המיזם בנס ציונה: "הערבים הייחודים אפשרו לחבר קהלי יעד חדשים, ביניהם בני הנוער לזיכרון השואה ולהפוך את היום החשוב הזה לאירוע משמעותי עבורם".

פרטי/ פייסבוק

בתמונה: מירב ספיר והחמ"ל הפרטי שלה בביתה

הרשינו לעצמנו לצטט פוסט ותמונה שהעלתה מירב ספיר בפייסבוק ותוכנו מדבר בעדו:

כך נראה החמ״ל הפרטי שלי להערב…
ערב יום השואה כ׳ו בניסן תשפ״ב 27/4/2022.
בהתרגשות גדולה בהשג מטורף של 50 בתי אב שלקחו חלק במסע שימור הזיכרון בנס ציונה .
שניתנה לי הזכות להוביל, לרכז ולהיות חלק מלפיד הזיכרון בעיר בשנים האחרונות כמפעל חיים.
כל הכבוד לך ספיר !
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה