בטקס מרשים, למרות הנוכחות הדלילה בשל הקורונה נחגג סיום קורס טיס 181

$(function(){setImageBanner('f69f0b99-d8f6-4241-99cd-6306b69c9bd4','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})


במעמד הנשיא, הרמטכ"ל , מפקד חיל האוויר, ומשפחות הבוגרים, התקיים אתמול טקס "מסדר כנפיים", בבסיס חיל האוויר חצרים, בו הוענקו כנפי טיסה ל-39 בוגרי קורס טיס מחזור 181

הרמטכ"ל בדבריו הגיב על הארוע המביש בירושלים בו הותקף האלוף סטריק ואמר: אנשי הפלג הירושלמי תקפו את מי שמגן עליהם, תקפו את מי שמאפשר להם חיים בביטחון ותקפו את צה״ל. הם הפגינו בחוצות אבל למעשה הפגינו אובדן ערכים וכפיות טובה !

ראו גם בסירטון:

https://bit.ly/3mHJIdr

צילום באדיבות דובר צה"ל בטקס מצומצם ביותר ועם יציעים כמעט ריקים, ללא מאות חברים  מניפי כרזות ומריעים... נערך במתכונת מצומצמת טקס הסיום הידוע ביותר בצה"ל, בתום שלוש שנים של הכשרת הצוערים כקצינים לוחמים, צוותי אוויר ובוגרי תואר לימודים אקדמי מאוניברסיטת "בן גוריון".

וזאת כאשר ביום שני נערך הטקס המקדים בו הוענקו דרגות הקצונה למסיימים, לוחמים ולוחמות בצוותי  האוויר. כאשר, החל מהשבוע הבא הם יוצבו בטייסות השונות בחיל האוויר ויחלו את הכשרתם המבצעית.

מדברי נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, בטקס:

דו"צ

 "לאחרונה שמעתי את מפקדכם, המפקד של כולנו, הרמטכ״ל אביב כוכבי, אומר מילים שחשוב לי לצטט דווקא כאן: 'מאז הקמתו, היה לצה"ל תפקיד משמעותי בחברה הישראלית, בהיותו צבא העם. אין עוד צבא כזה בעולם, שלוקח את מיטב אנשיה של המדינה, מחנך אותם על עקרונות אהבת הארץ והמדינה ומפגיש את הקבוצות השונות החיות כאן אלה עם אלה. לצד כל זה, גם מלמד את כל מתגייסיו, שאין משימה שלא ניתן לבצע'. כך אמר הרמטכ״ל ואני- מצדיע. לדבריו של הרמטכ״ל היה אז המשך, ואני מבקש בימים אלה, של סערת בחירות המתרגשת עלינו שוב, לְבּוּשָׁתֵנוּ, להדגיש אותם כאן ביתר שאת: 'תפקידו של צה״ל כארגון מופת, המובל על ידי ממלכתיות - כשהמדינה, ענייניה ועקרונותיה מעל הכל - משמעותי מתמיד. כוכב הצפון שלנו, של כולנו, הוא השיקולים הביטחוניים והענייניים נטו, ואנחנו, כולנו, חייבים להיות מסורים לעיקרון הזה, ולו בלבד'. אלו דברי הרמטכ״ל אותם אני מאמץ אל ליבי, בימים אלה, ומתחייב אני כי אעמוד איתן מול כל ניסיון להטיל בהם ספק".

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי:

דו"צ

"מקרה כפי שהתרחש אתמול, בו הותקף אלוף בצה״ל אשר כל חייו לוחם למען כל אזרחי מדינת ישראל הוא מעשה חמור ביותר, המהווה חציית קו אדום, וראוי לגינוי. אנשי הפלג הירושלמי אשר תקפו את האלוף, תקפו את מי שמגן עליהם, תקפו את מי שמאפשר להם חיים בביטחון ותקפו את צה״ל. הם הפגינו בחוצות אבל למעשה הפגינו אובדן ערכים וכפיות טובה, ורמסו מצווה חשובה ומרכזית. המקרה צריך להוביל אותם לחשבון נפש, שלהם ושל מנהיגיהם. ואתם הטייסים החדשים, אתם המשיכו להתרכז בהגנת העם, בהגנת כל חלקי העם. אנחנו זוכרים ומטפחים את היותנו עם אחד, ועושים כל שניתן שגם יהיה מאוחד. אתם הטובים ביותר, ומצטרפים לחיל האוויר הטוב ביותר".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה