שנת מאסר אחת בלבד למטפלת המתעללת ציפי דוד

$(function(){setImageBanner('d1a21a50-2ced-40c7-a7d7-8e20a03c0844','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

העונש המירבי שבע שנות מאסר , אך השופטת "התחשבה" בשיימיינג שנעשה לה ברשתות החברתיות .

היום בבוקר הגיעה לסיומה פרשת המטפלת המתעללת בשעה שבית המשפט המחוזי ברחובות גזר על ציפי דוד שנת מאסר אחת בפועל . דוד הורשעה בהתעללות בתינוק. בין יתר הנימוקים לעונש הקל : שיימניג ברשתות החברתיות ונטילת אחריות של הנאשמת.

המאסר עוכב ב 45 יום לטובת בחינת ערעור ועד אז תשהה במעצר בית.

 משפחתי

בתמונה: משפחת רוגוב בתקופה המאושרת שלפני הפרשה.

435 יום לאחר הארוע המחריד, אשר היה שיחת היום במדינה כולה , תודיע השופטת פינק מביהמ"ש ברחובות, איזה עונש החליטה להטיל על  ציפורה דוד, המטפלת שהואשמה בהתעללות בתינוק חסר ישע בנס ציונה, בפרשה שהסעירה את המדינה.

נזכיר כי בהכרעת הדין לא חסכה השופטת אפרת פינק במילים קשות: "הנאשמת פעלה באכזריות, באימה ובהשפלה כלפי התינוק", קבעה השופטת, והדגישה כי  "המעשים לא היו נחשפים אילולא התיעוד".

עוד ציינה השופטת כי "ניכר במהלך האירועים שהתינוק סבל הלכה למעשה. הנאשמת נהגה באכזריות תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי והשפלה כלפי התינוק. רוב רובם של האירועים אירעו ביום אחד. אין מדובר במעשים שנמשכים על גבי זמן רב. עם זאת יום זה כולל סדרה ארוכה וממושכת של אירועים קצרים. הצפייה בסרטונים מלמדת כי הנאשמת הטילה מרות על התינוק והפחידה אותו, לא ניתן להפריז בתיאור חוסר הישע של התינוק מול הנאשמת. הוא אינו מסוגל להתנגד למעשיה ולעזוב את המקום או להתלונן להוריו. מתקיימים כל ששת התנאים לקיומה של עבירת ההתעללות"

אמנם דוד הודתה בסעיפי כתב האישום נגדה, במטרה להשיג עיסקת טיעון מקלה.  אך לאחר הודאתה, נוצרה מחלוקת בין הפרקליטות להגנה שניסו לגבש הסדר לגבי אילו סעיפים היא תורשע: בהתעללות, סעיף שמעיד על מעשים מתמשכים, או בתקיפה – שבדרך כלל עוסקת באלימות חד-פעמית. ולכן הצדדים השאירו לבית המשפט לקבוע באיזה סעיף תורשע ואכן לבסוף הורשעה בסעיף החמור של התעללות.

הפרקליטות דרשה  עד 4 שנות מאסר בפועל לדוד ( העונש המירבי 7 שנות מאסר) אך למעשה תסתפק בשנתיים.  והוריו בתאל ודורון רוגוב ועימם רבים שחברו אליהם למאבק למען החמרת האכיפה והענישה במקרים דומים- מצפים בדריכות לגזר הדין, חוששים פן לא יוטל לפחות עונש זה עליה והיא תזכה להתחשבות.

כאמור, היא הורשעה בכך שהתעללה בתינוק כבן 11 חודשים בדרכים שונות, בעת שעבדה כמטפלת בבית הוריו וסבתו. דוד, בין היתר, סטרה לתינוק, צעקה לעברו שוב ושוב, הטיחה אותו על הספה והשטיח וכן הצמידה מגבת לפניו של התינוק תוך שהיא חונקת אותו.

 השופטת: "ניכר במהלך האירועים שהתינוק סבל הלכה למעשה. הנאשמת נהגה באכזריות תוך הטלת אימה משמעותית"

 בפוסט מרגש שהפיצה היום האם בדף הפייסבוק שלה כתבה כך, בין היתר:

אני לא מאמינה שאני סוף סוף אומרת את זה -

יום ראשון הקרוב זה קורה, חיכינו ליום הזה 435 ימים.

 יום ראשון הקרוב יהיה גזר הדין של המפלצת שפגעה בבן שלנו, פגעה בו כל כך חזק, פגעה בנו, במשפחות שלנו, והותירה צלקות בגופו, נפשו וליבנו.

הניצחון הראשון שלנו היה ב15.5. זה היה היום הראשון שגילינו על ההתעללות הקשה, היום בו הצלנו אותו מידיה של מפלצת אכזרית, והיום האחרון שהוא היה צריך לסבול איתה

מאז עברנו תקופה אינטנסיבית במיוחד. ובתקווה, ביום ראשון הקרוב, נוכל סוף סוף לסגור את המעגל ולהתחיל לרפא את הפצע שנשאר פתוח עד כה.

מגיע לו, מגיע לנו, מגיע למשפחה שלנו, מגיע לכל מי שתומך בנו, מגיע לכל הציבור שעוקב אחרינו - שיהיה סוף צודק.

אז נכון, בהתחלה קיוויתי לעונש המקסימלי בחוק של 9 שנות מאסר בפועל וגם זה היה נשמע לי בדיחה ומעט זמן. ואז הורידו ל7 שנים, אמרתי אוקיי, מעט, אבל גם 7 שנים זה זמן כדי שאנחנו נוכל לשקם את חיינו והיא תיתן את הדין. ואז הגיעה הכרעת הדין, ולאור מקרי העבר, העונש שהפרקליטות ביקשה הינו עד 4 שנות מאסר.

אז אני מקווה שלא נתאכזב ממערכת המשפט, אני מקווה שגם השופטת רואה את חומרת המעשים, ושגם היא חושבת שמי שמתעלל בתינוקות, בחסרי ישע דינו מאסר בפועל לתקופה ממושכת מאוד, ואיסור לחזור לעסוק במקצוע.

אני מקווה שביום ראשון, היא תישלח לכלא ל 4 שנות מאסר, לפחות. שנוכל לסגור את הפרק הזה, ולא להתחיל בפרק של ערעור, כי עונש ללא מאסר בפועל לא מקובל עלינו.

בעקבות הקורונה אי אפשר להיכנס לאולם עצמו, אבל בהחלט אפשר להגיע אל בית המשפט, לראות את הפרצוף המכוער שלה רגע לפני שהיא צועדת לכלא, לתמוך בנו ולחבק אותנו (עם המרפק).

ביום ראשון מערכת המשפט תצטרך להוכיח את עצמה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה