ביום שישי הקרוב: שחרור 3 צבים שעברו שיקום בחזרה לים

$(function(){setImageBanner('73d7f37f-4530-4f30-bfdc-13594bae54a2','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,48688,'Image','');})

3 צבי ים שעברו שיקום ישובו לביתם שבים ביום שישי הקרוב, באזור חוף גיל ואתם מוזמנים לבוא לראות את זה

ביום שישי הקרוב: שחרור 3 צבים שעברו שיקום בחזרה לים

שחרור של 3 צבי ים שעברו שיקום במרכז הארצי להצלת צבי ים, יתקיים ביום שישי הקרוב (20.05) בשעה 08:00 בחוף גיל ותושבי העיר מוזמנים להגיע לצפות במחזה.  

אלו הצבים שיזכו לשוב לים לאחר טיפול:

צב ים ירוק צעיר "פזיק", נמצא ע"י המתנדב פזי קרמר שיצא לסרוק את החוף לאחר סערה בינואר במטרה לאתר צבי ים פגועים והוא אכן הציל את "פזיק"! המתנדב אמנון אילני הסיע את "פזיק" למרכז ההצלה לצבי ים.

"פזיק" עבר בדיקות רפואיות קפדניות וטיפול מסור ע"י צוות המטפלים והמתנדבים של מרכז ההצלה ואף אבחון CT במרפאה הווטרינרית "כל חי" ע"י ד"ר צחי אייזנברג, המלווה את מרכז ההצלה בהתנדבות.

"פזיק" אובחן כסובל מפגיעת הדף (מפיצוצים ימיים שמקורם טרם ידוע), אשר גרמה לנזק ברקמות הרכות של הצב (ריאות ואוזניים). לאחר שיקום של כ-4 חודשים, "פזיק" עבר בדיקת CT חוזרת ונמצא שהוא בריא ומוכן להשתחרר לים!

צבי ים חומים "שונק" ו"רומי" נמצאו בניצנים ואשדוד, הצב "שונק" נקרא ע"ש גיא שונק שמצא אותו. הצבים הוסעו למרכז ההצלה ע"י שגיא נווה מרום ומיכה כרמי.

צילום: באדיבות העמותה

הם נבדקו במרכז ההצלה ועברו רנטגן אצל ד"ר צחי אייזנברג אך לא נמצאה סיבת הפגיעה. צבי ים צעירים חיים באופן טבעי בים העמוק בציפה פסיבית על פני המים.

ייתכן שהם פשוט היו חלשים ובגלל הים הסוער הם נפלטו עם הגלים לחוף. כולם הגיעו בתקופת החורף. לאחר שיקום ועלייה במשקל, הם בריאים ומוכנים לחזור לים.

כל צבי הים הצעירים בשחרור זה הוצלו והוסעו ע"י מתנדבי רשות הטבע והגנים ו"חיבולנס", ואנחנו מודים להם על העזרה התמידית לצבי הים ולחיות הבר!

מצאתם צב ים פצוע? למי מדווחים ? 

 דווחו מידי למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון 3639*, הישארו עם הצב עד להגעת פקח/מתנדב או הביאו אותו לטיפול במרכז ההצלה לאחר הדיווח.  אם הצב מסובך בפסולת, אין להסיר את הפסולת ולא לשחרר את הצב חזרה לים. יש להביא את הצב לטיפול במרכז ההצלה עם הפסולת כפי שהוא.

להגעה יש לרשום ב-WAZE: "חניון המרינה אשדוד", ומהחנייה לרדת אל חוף המרינה הכחולה

למידע נוסף אודות פעילות מרכז ההצלה לצבי ים: https://www.seaturtles.parks.org.il/

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה