ביום שלישי יחל משפטם של שני נאשמים בגרימת מוות ברשלנות, במקרה המזעזע של אלין אהוד ז"ל, בפארק ארגמן.

$(function(){})

את המקרה הנורא הזה לא ישכחו תושבי נס ציונה. ילדה בת שלוש וחצי שנהרגת מנפילת שער כבד שהונח שלא במקומו, מסכן חיים, ואף הושאר כך במשך 3 ימים.
ביום שלישי יחל, לאחר 2 דחיות, משפטם של שניר מליח וחמזי בדראן, עובדי חברת הגינון "אופיר כהן ושות" - להם מייחסת הפרקליטות עבירות של גרימת מוות ברשלנות וכן סיכון ילדים.
מסתמן כי אם יורשעו, בכוונת הפרקליטות לדרוש עונש של מאסר בפועל.
הוריה של אלין ז"ל: שום דבר לא יחזיר את בתנו !

אלין ז"ל לצד המקום בו אירעה הטרגדיה

ביום שלישי יחל, לאחר 2 דחיות, בבימ"ש השלום ברמלה, משפטם של שניר מליח (54) וחמזי בדראן ( 32), המואשמים בהוצאת השער שנפל בשעתו בכניסה לפארק ארגמן על אלין אהוד ז"ל, הנחתו בצורה מסכנת חיים והותרתו כך שלושה ימים, למרות שהיו אמורים להשיבו למקומו המאובטח - בכל אחת מארבעת הפעמים בהן נכנסו ברכבם אותם ימים לפארק !

 השניים הינם עובדי חברת הגינון "אופיר כהן ושות" שהיתה בעת הארוע ועודנה - קבלנית הגינון העירונית, כאשר גם שני הנאשמים עדיין עובדים בנס ציונה (יצויין כי למעסיקם אין עילה חוקית להרחיקם ממנה)

לשניים מיוחסות עבירות של גרימת מוות ברשלנות וסיכון חיי ילדים. יצויין כי בכתב האישום נמסרה הודעה על כי הפרקליטות עשויה לדרוש עונש של מאסר בפועל.

מהי "גרימת מוות ברשלנות":

המחוקק הגדיר גם מצבים שאפילו שלא היתה למבצע העבירה כוונה לעבור עבירה, עדיין ייחשבו מעשיו לעבירה פלילית ומדוע? כי לא יתכן שאדם שנהג באופן רשלני וגרם בשל כך למותו של אדם יהיה פטור מאחריות פלילית למעשיו. יש לזכור כי זו נחשבת לעבירת המתה, אך ברף הקל יחסית והעונש הקבוע לה  הוא עד שלוש שנות מאסר.

מהי עבירת "סיכון ילד":

 ע"פ סעיף 340 לחוק העונשין: השארה או הפקרה של דבר במקום נגיש לילדים, כאשר יש יסוד סביר להניח שילדים ישחקו בו ועל ידי כך עלולים להינזק בריאותית או לסכן את חייהם, ללא נקיטת אמצעי זהירות סבירים למנוע את הנ"ל, דינה שנת מאסר.

הנאשמים העדיפו שלא להגיב בטרם ישיבו לכתב האישום בביהמ"ש. פניתי גם להוריה של אלין ז"ל, אך הם לא הגיבו.

להלן תאור הארוע והימים שקדמו לו בכתב האישום (לאחר עריכה):

לפארק ארגמן מספר כניסות שונות, ובהן גם כניסות המיועדות לכלי רכב בעת הצורך. בסמוך לרחוב משה לרר , 15 קיימת כניסה לפארק עם מעקה בטיחות נשלף שמשקלו 30 קייג שהוצב במקום על מנת לחסום כניסה של כלי רכב לתוך הפארק, וכן למנוע מילדים ריצה או נסיעה באופנייס לעבר הכביש מתוך הפארק. מעקה הבטיחות נשלף בעת הצורך, על מנת לאפשר כניסת רכבי חירום וכלי רכב תפעוליים לתוך הפארק, וכן לצורך כניסה נגישה לנכים.
הנאשמים ועובדים נוספים מטעם החברה, נכנסים מדי פעם לפארק לצורך ביצוע עבודות גינון, וכאשר הם נכנסים עם כלי רכב, הם שולפים את מעקה הבטיחות לצורך כך.
על פי הנחייתו של אילן שרמי, מנהל מחלקת הגינון בעיר יש להשיב את מעקה הבטיחות מיד לאחר הכניסה לפארק למקומו, ואין להניחו בצד ולהותיר את הכניסה לפארק פתוחה, על מנת שלא לגרום למפגע בטיחותי
( בהמשך מתאר כתב האישום 2 מקרים במהלך חודשיים בהם נמצא השער פתוח, דווח על כך למוקד ומנהל מח' הגינון פנה לשניר בתלונה, אך הנאשם  הכחיש כל קשר שלו לכך)
בתאריך 5.12.2022 נהג הנאשם שניר ברכב כאשר חמזי יושב לצדו, והשניים הגיעו לכניסה לפארק במסגרת עבודתם. אז, עצר שניר את רכבו על המדרכה ואז יצא חמזי מהרכב, הוציא את מעקה הבטיחות ממקומו וחשעין אותו על גדר מימין לכניסה לפארק, בסמוך למדרכה, באופן שניתן לטעות ולחשוב שמעקה הבטיחות הוא חלק מהגדר ומקובע למקומו. לאחר מכן, נכנסו הנאשמים לתוך הפארק מבלי להשיב את מעקה הבטיחות למקומו, כשהם מותירים את הכניס32ה לפארק פתוחה, ואת מעקה הבטיחות מונת על גדרבסמוך למדרכה, בצורת ההנחה המסוכנת.
בהמשך אותו היום יצא שניר מהפארק עם הרכב, מבלי להשיב את מעקה הבטיחות למקומו, כשהוא מותיר את הכניסה לפארק פתוחה ואת מעקה הבטיחות מונח על גדר בסמוך למדרכה, בצורת ההנחה המסוכנת. בהמשך אותו היום הגיע מהדי עם רכבו לכניסה לפארק, הבחין בכך שהכניסה לפארק פתוחה ונכנס לפארק עם הרכב. בהמשך יצא מהדי מהפארק עס רכבו, דרך הכניסה לפארק, כשהוא מותיר את הכניסה לפארק פתוחה.
בתאריך 7.12 בבוקר, הגיע שניר עם הרכב לכניסה לפארק, הבחין בכך שהכניסה לפארק פתוחה ונכנס לפארק עס הרכב. בהמשך, יצא מהפארק עם הרכב, דרך הכניסה לפארק, מבלי להשיב את מעקה הבטיחות למקומו, כשהוא מותיר את הכניסה לפארק פתוחה ואת מעקה הבטיחות מונח על גדר בסמוך למדרכה, בצורת ההנחה המסוכנת.
במהלך כל התקופה שבין 5-7/12 מעקה הבטיחות נותר במקומו כפי שהניחו חמזי בצורת ההנחה המסוכנת.
בתאריך 7.12.22 בשעה 16:53 או בסמוך לכך, טיילו על המדרכה ברחוב משה לרר בעיר, טל אהוד קידר ושלושת ילדיה, ביניהם הילדה אלין בת השלוש. כאשר הגיעו בסמוך למדרכה בכניסה לפארק, אחזה הילדה בידיה את מעקה הבטיחות בניסיון לטפס עליו. או אז, בשל כך שהמעקה הונח בצורה מסוכנת, נפלה הילדה עם שער הבטיחות בידיה למדרכה, ונמחצה תחת משקלו של מעקה הבטיחות.
כתוצאה מהנפילה, נחבלה הילדה באופן קשה בראש ובחזה, היא הובהלה לבית החולים אסף הרופא, ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותה
במעשיהם האמורים לעיל, השאירו הנאשמים במשך ארבעה ימיס, את מעקה הבטיחות במקום שיש לילדים גישה אליו, ויש יסוד סביר להניח שילדים ישחקו בו או יטפלו בו בדרך אחרת, ושבעשותם כן הם עלולים להינזק בבריאותם או לסכן חייהם, ולא נקטו אמצעי זהירות סבירים כדי למנוע תוצאות כאלה.
במעשיהם האמורים לעיל, גרמו הנאשמים ברשלנותם למותה של הילדה.

----------------------------------------------------------------------------------------

ראו כתבות קודמות שלנו בנושא התאונה ומותה הטרגי של אלין ז"ל:

הטרגדיה והפאשלה בארגמן

הוריה של אליו ז"ל הגישו תביעת ענק נגד העיריה

חנוכת פינת ההנצחה לזכר אלין בפארק ארגמן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה