בית הספר הדמוקרטי ויצו רחובות: החלה ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה 2023/24

$(function(){setImageBanner('dbec399f-5628-437c-a196-65d28f481d37','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

ברוח הדמוקרטיה: ויצו ועיריית רחובות חונכות חטיבת ביניים חדשה – החטיבה הדמוקרטית הראשונה בעיר. הליך הרישום לחטיבה, שתופרד מהתיכון ותנוהל באופן עצמאי במבנה ייעודי, יחל ביום חמישי ה-9/3/2023.  הפתיחה מותנית באישור משרד החינוך לחטיבה החדשה

בית ספר דמוקרטי ויצו רחובות

בית הספר הדמוקרטי ויצו רחובות: החלה ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה 2023/24

מה אנחנו יודעים על פעילות בית ספר דמוקרטי?. בית הספר, אשר הכשיר במיוחד את המורים בהתאם, עתיד לקלוט תחילה שתי כיתות ז' בשנה"ל הבאה - כל תלמיד ייעזר בחונך אישי שילווה אותו בתהליך המעבר מבית ספר יסודי לחטיבת ביניים

בבית הספר הדמוקרטי ברחובות, שעתיד להתפתח לקראת שנת הלימודים 2023/24 יתקיימו דיונים בהם ניתן לעלות נושאים שונים, ועדות ופרלמנטים בנוכחות התלמידים, המורים וההורים, בסופם - הצבעה דמוקרטית – כך שלכל תלמיד יש השפעה, בפועל, על הנעשה בבית הספר

על המסלול החדש מסבירה אילת ורד יוסף, מנהלת ויצו רחובות

"אנו גאים להכריז על מסלול חדש ייחודי שלא קיים בעיר רחובות. מסלול המקדש חינוך אחר, הרבה יותר גמיש, אקטואלי וכזה שמספק את תפיסת הדמוקרטיה. מערכת החינוך במסגרתה הנוכחית, לא מתאימה לכלל התלמידים ולכן אנחנו מבקשים לתת מענה עכשווי, אקטואלי ורלוונטי לנוער ולהורים שמחפשים חינוך שכזה.

המטרה המרכזית של המסלול, ברוח ערכי הדמוקרטיה, היא לאפשר לתלמידים להגשים את היכולות שלהם ולהאמין בעצמם שהם מסוגלים ללמוד ולהצליח בכל מה שיבחרו, תוך שמירת כבוד האדם ויצירת סביבה אשר מאפשרת לתלמידים גילוי וחיפוש. תכלית בית הספר היא לסייע לתלמיד ליצור ולרכוש כלים שיעזרו לו להגשים את מטרותיו על ידי מערכת שעורים מעודכנת, רלוונטית ורחבת אופקים. לשמחתי, מהרגע שההורים ברחובות שמעו על פתיחת החטיבה הצומחת, הביקוש הוא מאוד גבוה ולאור כך השנה ייפתחו בשנה"ל הבאה שתי כיתות ז' והתלמידים ילמדו במבנה ייעודי לחטיבה".

עוד באתר הכירו את השכונה החדשה בקרית עקרון שכונת שדות 

בשנת הלימודים הקרובה - תשפ"ד (ספטמבר 2023), תיפתח לראשונה ברחובות, תחת המטריה של ויצו רחובות, חטיבת ביניים צומחת ברוח ערכי הדמוקרטיה. המסלול הדמוקרטי הוא חדש וייחודי, המשך ישיר לבית הספר היסודי הדמוקרטי רמת אלון, אשר הוקם מתוך תפיסה שבית הספר הדמוקרטי הוא עולמם של הילדים שרוצים ללמוד, לרכוש ידע ומיומנויות וזאת לצד האחריות שהתלמידים לוקחים בהתנהלות בית הספר.

בית הספר הדמוקרטי ברחובות, אשר הכשיר במיוחד את המורים בהתאם, עתיד לקלוט תחילה שתי כיתות ז' בשנה"ל הבאה, כאשר כל תלמיד ייעזר בחונך אישי שילווה אותו בתהליך המעבר מבית ספר יסודי לחטיבת ביניים. הליך הרישום לחטיבה, שתופרד מהתיכון ותנוהל באופן עצמאי במבנה ייעודי, יחל ביום חמישי ה-9/3/2023 עם פתיחת הליך הרישום לחטיבות בעיריית רחובות.

המערך הדמוקרטי נתפס כחלק בלתי נפרד מהפדגוגיה הבית ספרית, כאשר בית הספר מתנהל על ידי שתי רשויות: שופטת ומבקרת. הערכים בבית ספר הדמוקרטי מורכבים מדיאלוג, בחירה ושוויון, לקיחת אחריות אישית וקולקטיבית, ערבות הדדית ומשמעת עצמית, והם מלווים את צוות החטיבה ברוח הדמוקרטית.

בבית הספר יתקיימו דיונים בהם ניתן לעלות נושאים שונים, ועדות ופרלמנטים בנוכחות התלמידים, המורים וההורים, בסופם - הצבעה דמוקרטית. פעם בשבוע יתקיים בבית הספר פרלמנט, אליו מוזמנים תלמידים הורים ומורים במהלכו מקבלים החלטות לגבי נושאים שונים אותם מעלים המשתתפים. כל תלמיד משתתף בוועדה ויש לו השפעה, בפועל, על הנעשה בבית הספר.

תפיסת העולם בחינוך הדמוקרטי: שמירת כבוד האדם כמטרה מרכזית. בית הספר מספק סביבה המאפשרת תהליך של גילוי וחיפוש. תכלית בית הספר לסייע לתלמיד ליצור ולרכוש כלים שיעזרו לו להגשים את מטרותיו, ע"י מערכת שיעורים מעודכנת, רלוונטית ורחבת אופקים, לימודים מעניינים ומעוררי השראה, למידה מחוץ למרחב הכיתתי, שיטות הוראה גמישות הבנויות על עידוד חשיבה ועבודת צוות, הוראה מעוררת סקרנות אינטלקטואלית ומוטיבציה ללמידה.

ראש העיר, רחמים מלול: "מערכת החינוך ברחובות היא הטובה בישראל גם בגלל הגיוון, והיכולת להעניק לכל אחד את היכולת לבחור את זרם החינוך המתאים לו. אנחנו שמחים במיוחד לפתוח עוד בית ספר בעיר".

 אפרת צוקרמן, ראש מינהל חינוך בעיריית רחובות: "אנחנו שמחים להעניק להורים אפשרות בחירה נוספת השנה לקראת פתיחת הרישום לחטיבות הביניים. המסלול הדמוקרטי בביה"ס רמת אלון הפך למבוקש ויצר סביבו קהילה - אך מתבקש היה להמשיך את ההצלחה בחטיבת הביניים"

גדי יעקב, מנהל אגף החינוך בויצו, אשר קידם את פתיחת חטיבת הביניים ברוח הדמוקרטיה יחד עם מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום ומנהל החינוך בעיר – מברך: "זהו מהלך פורץ דרך בחשיבותו למען ילדי העיר רחובות, שפותח עבורם מסגרת לימודית איכותית לבחירה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה