בית ספר ע"ש אילן רמון מבאר יעקב זכה במקום הראשון בתחרות חקר החלל

$(function(){setImageBanner('78a7a2ea-b814-44c2-bbf1-9012f88fd0fa','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

בית ספר ע"ש אילן רמון מבאר יעקב הוא הזוכה במקום הראשון בגמר תחרות חקר החלל והאסטרונומיה האסטרונאוטית ג'סיקה מאייר שחזרה רק לפני חודש וחצי לכדור הארץ ברכה את המשתתפים

צילום יחצ

גאווה לאזור ! בית ספר ע"ש אילן רמון מבאר יעקב זכה במקום הראשון בתחרות חקר החלל

בית ספר ע"ש אילן רמון מבאר יעקב הוא הזוכה במקום הראשון בגמר תחרות חקר החלל והאסטרונומיה ה – 6 לבתי הספר היסודיים תש"ף
10 בתי הספר שעלו לשלב הגמר זכו היום לברכה מיוחדת מהאסטרונאוטית ג'סיקה מאייר שחזרה רק לפני חודש וחצי לכדור הארץ והייתה חלק חלק ממשלחות 62/61 לתחנת החלל הבינלאומית, ב-2019-2020.

בית ספר ע"ש אילן רמון מבאר יעקב , השכנה של נס ציונה ,  זכה במקום הראשון בגמר תחרות חקר החלל והאסטרונומיה ה -6 לבתי הספר היסודיים תש"פ. השנה, בשל מגבלות הקורונה, נערך שלב הגמר, במתכונת מקוונת.  הגמר התקיים בתאריך 16/06/2020 .

נעים להכיר אסטרואיד QE21998

המשימה שאותה בחרו בי"ס ע"ש אילן רמון לבצע היא לחקור את האסטרואיד QE21998, לכרות ממנו מים, להחזיר דגימת שטח אל כדור הארץ ולבצע ניסוי כריית משאבים באמצעות חיידקים. הקבוצה בחרה לבצע את המשימה על אסטרואיד קרוב לארץ גם כדי לבחון היתכנות בניית תחנת חלל על פניו של אסטרואיד המכיל ככל הנראה מים ובגודל מתאים למשימה מאוישת עתידית.

264 בתי-ספר החלו את התחרות ארצית, 27 הגיעו לשלב חצי הגמר ו -  10 מתוכם העפילו לשלב הגמר. השנה התלמידים התבקשו לבנות דגמים של גשושיות המתארים משימת חלל בת ביצוע במערכת השמש, כאשר נושא התחרות הוא מערכות טכנולוגיות בחקר מערכת השמש.

במהלך אירוע הגמר, זכו המשתתפים להפתעה מיוחדת, סרטון של האסטרונאוטית ג'סיקה מאייר, שצולם במיוחד לאירוע הזה. מאייר, ישראלית למחצה, חזרה לפני כחודש וחצי לכדור הארץ אחרי שבילתה 205 ימים בחלל ועשתה היסטוריה כשיחד עם אסטרונאוטית נוספת, כריסטינה קוק, היו הצוות הנשי הראשון שביצע הליכת חלל. 

התחרות מתקיימת ביוזמה ובמימון סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה באגף מדעים א' במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ובסיוע הקרן הממשלתית לזכרו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אל"מ אילן רמון ז"ל שבמשרד המדע והטכנולוגיה. התחרות מנוהלת ומבוצעת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. 

עברו את חמשת שלבי התחרות וזכו בגמר

במהלך התחרות השנה, התלמידים השתתפו בחמישה שלבים בהם התמודדו בחידונים מקוונים, נדרשו לענות על חידות מורכבות, לקיים פעילות בקהילה אשר מטרתה קידום מודעות לנושא החלל, לפעול יחד בקבוצה, לבצע התנסויות בכיתה ולבנות דגמים של גשושיות המתארים משימת חלל בת ביצוע במערכת השמש. הדגמים הציגו תהליך למידה משמעותי ויצירתי, שיתוף פעולה קבוצתי, מחשבה חדשנית ויכולת להגיע לתוצאות מרשימות בזמן קצר. הקבוצות שעלו לגמר הציגו את הדגמים במהלך האירוע וניתנה להן ההזדמנות להציג אותם בפני חבר השופטים.


ואלו הזוכים הגדולים בתחרות חקר החלל והאסטרונומיה ה – 6 לבתי הספר היסודיים תש"ף: 
חביב הקהל, בחירת בתי הספר שהגיעו לגמר, הגיע בית ספר בר אילן בנות, רמלה. 
למקום השלישי הגיעו 2 בתי ספר : בית ספר פסגות, פסגות וניצני המדע, רחובות. 
למקום השני הגיע בית ספר בית ספר יעלים עופרים, ערד.
למקום הראשון הגיע בית ספר ע"ש אילן רמון, באר יעקב.

לצד פרס כספי שיקבלו הזוכים, לפעילות השראה חווייתית, הזוכים במקום הראשון יוזמנו למפגש עם שר המדע והטכנולוגיה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה